دوشنبه 18 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
25 مرداد» زنان سيگاری ايران دو برابر شده‌‌‌اند، سلامت
25 آبان» افزايش قاچاق سيگار، ايسنا
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سالانه بيش از ۷۰ ميليون نخ سيگار در ايران دود می‌شود

• شرکت دخانيات در ۵ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزايش توليد و ۱۷۰ درصد افزايش فروش داشته است.

ايلنا: صبح امروز دوشنبه ۱۸ شهريورماه، مراسم افتتاح فاز نخست پروژه مشترک توليد سيگار بين ايران و کرواسی در شرکت دخانيات ساری با حضور مسئولان شرکت tdr کرواسی، رئيس جمهور اسبق اين کشور، شجاعی؛ نماينده مردم ساری و مياندرود در مجلس شورای اسلامی، طاهايی؛ استاندار مازندران، مديرعامل شرکت دخانيات ايران و جمعی از مسئولان برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا از ساری، معصوم نجفيان، مديرعامل شرکت دخانيات ايران در مراسم افتتاح فاز اول پروژه توليد مشترک سيگار بين ايران و کرواسی، در ساری گفت: مطمئن هستم با گفتمان دوستی و حس همکاری، موفقيت‌های روزافزونی را با کرواسی شاهد خواهيم بود.

وی افتتاح اين کارخانه را با توجه به شرايط جغرافيايی و نزديک به تهران، حق مسلم مازندران دانست و تصريح کرد: شرکت دخانيات ايران با ۱۷۰۰ هکتار زير کشت و ۸۵۰۰ شغل در کشور يکی از شرکت‌های فعال و مهم در صنعت و کشاورزی است.

نجفيان با درخواست از کارگران شرکت دخانيات ايران مبنی بر افزايش خودباوری، خواستار ورود واحدهای مجازی اين شرکت در جهت ارتقا تکنولوژ‍ی شد و ادامه داد: مصرف سرانه سيگار در ايران ۸۵۵ نخ است و اين درحالی‌ست که اين رقم در روسيه ۲۵۰۰ نخ است. در حاليکه سطح زير کشت توتون در روسيه با توجه به اقليم خاصش بسيار پائين است، می‌توانيم اين کشور را به عنوان بازار هدف برای صادرات مد نظر داشته باشيم.

مديرعامل شرکت دخانيات ايران مصرف سيگار در ايران را يک واقعيت دانست و با اشاره به گردش مالی ۴۶۵۰ ميليارد تومانی اين صنعت در کشور گفت: نبايد اين واقعيت را ناديده گرفت که مردم سيگار مصرف می‌کنند و افزايش ۱۰۰ برابری مصرف در ۱۰۰ سال گذشته در ايران مويد همين امر است.

نايب رئيس هيات مديره شرکت دخانيات ايران در ادامه آمار ارائه شده مبنی بر مصرف ساليانه ۶۵ ميليون سيگار در کشور را با واقعيت‌ها منطبق ندانست و افزود: به نظر من و با توجه به پنهانکاری بسياری از مصرف کننده‌ها و وجود سيگار قاچاق در کشور، ميزان مصرف بيش از ۷۰ ميليون نخ در سال است که اين ميزان هم روز به روز در حال افزايش است.

نجفيان در ادامه اظهار داشت: اگر کل مصرف ساليانه سيگار در جهان را در نظر بگيريم، اين ميزان بيش از ۵ هزار ميليارد است که چين با توليد ۴۳ در صدی و مصرف ۳۷ درصدی يکی از کشورهای اصلی در صنعت دخانيات است.

وی ۵۵ درصد از نظر ريالی و ۲۵ درصد از نظر مقداری سيگار در کشور را قاچاق اعلام کرد و گفت: ما بايد با سرلوحه قرار دادن صادرات در کشور ارزبری ۶۰ ميليون يورويی را با ارزآوری برابر با اين مقدار به تعادل برسانيم تا راه برای آينده هموار شود.

مديرعامل شرکت دخانيات ايران خطاب به مسئولان ذيربط و وزارت بهداشت گفت: نهادهای حاکميتی بايد بدانند با پشت ميز نشستن مشکل قاچاق حل نمی‌شود.

وی افزود: همچنين بايد بگويم که تصاوير بهداشتی که به الزام وزارت بهداشت بر روی پاکت‌ها نصب می‌شود باعث افزايش رانت در کشور شده است، زيرا بسياری پاکت‌هايی با تصاوير بهداشتی متفاوت را با قيمت‌های متفاوت عرضه می‌کنند، در حاليکه همه اين سيگار‌ها از يک نوع هستند و هيچ فرقی با هم ندارند.

نجفيان در پايان ارتقا کيفی و تنوع محصولات، ارتقا کمی و افزايش حداقل ۴۰ درصد توليد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ايجاد رفاه و امنيت شغلی برای کارگران را از اولويت‌های شرکت دخانيات ايران دانست و گفت: شرکت دخانيات در ۵ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزايش توليد و ۱۷۰ درصد افزايش فروش داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016