دوشنبه 18 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز سال تحصيلی جديد با بيش از ۵ / ۷ ميليون نوآموز و دانش‌آموز دوره ابتدايی


• ميزان پوشش تحصيلی در کشور ۷ / ۹۸ درصد است
• برنامه سال تحصيلی جديد دوره ابتدايی در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مشخص و بسته شده است.

ايلنا: معاون آموزش ابتدايی وزارت آموزش و پرورش از تحصيل بالغ بر ۵ / ۷ ميليون نوآموز و دانش‌آموز پيش‌دبستانی و دبستانی در سال تحصيلی ۹۳-۹۲ خبرداد.

به گزارش ايلنا، فاطمه قربان در گردهمايی معاونان آموزش ابتدايی کشور در اردوگاه شهيد باهنر تهران با اشاره به اين مطلب که دوره ابتدايی، مهم‌ترين دوره تعليم و تربيت در کشور محسوب می‌شود، گفت: ارتقای جايگاه تعليم و تربيت مستلزم همکاری و همدلی صف و ستاد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی بررسی نهايی وضعيت آموزش ابتدايی در استان‌های کشور را به عنوان هدف برگزاری اين گردهمايی عنوان و با اشاره به حرکت برنامه محور معاونت ابتدايی اظهار کرد: برنامه سال تحصيلی جديد دوره ابتدايی در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مشخص و بسته شده است.

معاون آموزش ابتدايی وزارت آموزش و پرورش، توسعه کمی انسداد مبادی بيسوادی را اولين برنامه راهبردی اين معاونت خواند و افزود: بازمانده حتی يک کودک لازم التعليم از تحصيل، زيبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نيست و اين مهم از تاکيدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر صفر رساندن بيسوادی در برنامه پنجم توسعه نيز می‌باشد.

وی با ذکر اين مطلب که افتخار داريم طی سه سال گذشته از ۱۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصيل بيش از ۶۰ هزار کودک را شناسايی و جذب کنيم، اضافه کرد: اميدوارم تا پايان برنامه پنجم توسعه نزديک به ۱۰۰ درصد کودکان لازم التعليم تحت پوشش تحصيلی قرار داده شوند.

ميزان پوشش تحصيلی در کشور ۷ / ۹۸ درصد است

فاطمه قربان با اشاره به رقم پوشش تحصيلی در کشور که آن را معادل ۷ / ۹۸ درصد ذکر کرد، گفت: يکی ديگر از برنامه‌های مهم معاونت ابتدايی در برنامه پنجم توسعه، موضوع کيفيت بخشی است که در اين راستا اميد داريم با توجه به اشراف کامل دکتر فانی به دوره‌های تحصيلی و برنامه‌های آن به دستاوردهای مطلوبی نائل آييم.

وی برنامه ارتقای آموزش روخوانی قرآن در دوره ابتدايی را يکی از برنامه کيفيت بخشی در اين دوره خواند وعنوان کرد: طرح در محضر قرآن ويژه معلمان ابتدايی، پروژه‌های علمی دانش آموزی (جشنواره جابربن حيان) آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی و... از ديگر برنامه‌های کيفيت بخشی اين دوره تحصيلی است.

معاون آموزش ابتدايی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دکتر فانی، سرپرست اين وزارتخانه گفت: همانطور که موسس پژوهش سرا در کشور بوديد، تقاضا داريم با تاسيس پژوهش سرا در دوره ابتدايی اثر ماندگار ديگری را در اين حوزه رقم بزنيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016