یکشنبه 21 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروز تنش و ناامنی بین خانواده‌ها نتیجه ازدواج سرپرست با فرزندخوانده

یک فعال حوزه زنان گفت: قانونی شدن ازدواج سرپرست با فرزند خوانده موجب ایجاد تنش در خانواده‌ها می‌شود و اگر زن و شوهر حتی نگاه جنسیتی به فرزند خوانده نداشته باشند، تمایلی برای قبول سرپرستی کودکان بی‌سرپرست نخواهند داشت.

بدرالسادات میرموسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: تبصره ماده 27 قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست که به سرپرست خانواده امکان ازدواج با فرزند خوانده را می‌دهد، به گونه‌ای است که هم پدرخوانده می‌تواند با دختر خوانده و هم مادر خوانده با پسر خوانده با حکم دادگاه ازدواج کند. این شرایط سبب ایجاد حساسیت در خانواده‌ها می‌شود و هر حرکتی در محیط خانه تنش و اختلاف در پی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که اجرایی شدن تبصره ماده 27 چه تاثیری بر تمایل خانواده برای قبولی سرپرستی کودکان بی‌سرپرست دارد، گفت: اجرای این تبصره موجب ناامنی در فضای خانواده‌ها می‌شود و همین امر کاهش رغبت زنان و مردان و قبول سرپرستی کودکان بی‌سرپرست را در پی دارد.

این فعال حوزه زنان افزود: قانونی شدن ازدواج سرپرست با فرزند خوانده موجب از بین رفتن دوستی و محبت بین پدر و مادر خوانده می‌شود و ترویج نگاه جنسیتی در محیط خانواده را در پی خواهد داشت.

ازدواج سرپرست وفرزند خوانده از نظر شرعی ممنوع شود
میرموسوی با بیان اینکه لازم است در این زمینه اجتهاد به معنای واقعی خود فعال شود، تصریح کرد: اجتهاد به معنای این است که موضوعات دینی با توجه به شرایط روز بررسی و درباره آن‌ها حکم صادر شود. اگر اجتهاد در این زمینه نیز فعال شود از نظر دینی نیز باید ازدواج فرزند خوانده با سرپرست ممنوع شود. در این شرایط نگاه جدیدی به وجود می‌آید که منجر به حذف امکان ازدواج سرپرست با فرزندخوانده خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016