سه شنبه 30 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
28 تیر» پارک‌های قم از دود قلیان سرفه می‌کنند
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نجفی: مخالف ممنوعيت قليان براي خانم‌ها هستم

رييس سازمان ميراث فرهنگي، پس از دو ماه به دست گرفتن سازمان سه گانه ميراث، گردشگري و صنايع دستي به رسانه ملي رفت و از اقدامات در دست انجام و برنامه‌هاي آينده اين سازمان فرهنگي سخن گفت.

به گزارش روزنامه اعتماد، محمدعلي نجفي از قليان كشيدن خانم‌ها سخن گفت تا نحوه آماردهي گردشگري داخلي و خارجي و حتي اصل يا تقلبي بودن شيردال اهدايي.

نظارت بر قهوه‌خانه‌ها و صدور مجوز به آنها يكي از وظايف سازمان گردشگري است، وظيفه‌يي كه در مواردي چون سرو قليان توسط پليس ممانعت به عمل مي‌آيد و قهوه‌خانه‌ها ديگر براي خانم‌ها قليان نمي‌آورند. اما معاون رييس‌جمهور در گفت‌وگوي تلويزيوني‌اش از مخالفتش‌ با ايجاد ممنوعيت براي قليان كشيدن خانم‌ها سخن گفت و بحث امضاهاي طلايي در سازمان ميراث فرهنگي مبني بر اينكه براي ارائه قليان به مردم در اماكن عمومي اگر مجوز از ميراث فرهنگي اخذ شده باشد ديگر هيچ مشكلي براي عرضه قليان به خانم‌ها و آقايان وجود نخواهد داشت.

او درباره اين موضوع گفت: «من اين قول را مي‌دهم كه تا دو ماه آينده تمام ضوابط مجوزها را روي سايت سازمان ميراث فرهنگي بگذاريم تا علت دريافت يا عدم دريافت مجوزها توسط افراد، مشخص و شفاف شود، ديگر امضاهاي طلايي وجود نخواهد داشت.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي درباره محدوديت براي كشيدن قليان توسط خانم‌ها در بعضي اماكن هم گفت: «با اين موضوع مخالفم. حالا بنده با همسرم يا دخترم رفتيم قليان بكشيم؛ دو پك هم آنها بزنند چه مشكلي دارد؟ مي‌دانم خيلي‌ها با حرف‌هاي من مخالف هستند اما ببينيم مجموع محدوديت‌ها قابل دفاع هستند؟ اگر نبود، بدانيم بعضي محدوديت‌ها را زياد به مردم تحميل مي‌كنيم و بايد در تصميمات، ترديد كنيم.»

وي با اعلام موافقت با قليان در قهوه‌خانه‌ها گفت: «موافق قليانم در محيط‌هاي مشخص با استانداردهاي كافي. اگر بناست قليان باشد بين زن و مرد تفاوت نباشد. ببينيد چقدر امكان تحرك، تفريح و حتي نفس كشيدن براي مردم باقي گذاشته‌ايم؟ جلوي قليان را بگيريم همراه با قليان چيزهاي ديگري هم وارد فضاي خانه مي‌شود.»

او ضمن اينكه پيشنهاد نظرسنجي از مردم درباره قليان را مي‌داد به مناظره‌يي كه جمعه‌ها از شبكه يك سيما پخش مي‌شد دعوت شد تا در اين خصوص صحبت كند كه نجفي، مرعشي را براي اين مناظره پيشنهاد داد كه از نگاه او حرفي براي گفتن در اين زمينه دارد.

ارائه آمار غلط در سازمان گردشگري از ديگر مباحث ارائه شده توسط نجفي بود، او كه آمارهاي ارائه شده را قبول ندارد الفاظي چون نفر- سفر را دور از استاندارد خواند و گفت: «اصلا آمارها را قبول ندارم اشكالات اساسي دارد، در دنيا تعاريف استاندارد براي گردشگري و حساب‌هاي اقماري وجود دارد. از دو گروه خواهش كرده‌ام كه در اين زمينه برنامه و روش بدهند تا يك سال آينده، آمار دقيق گردشگر خارجي و داخلي بدهيم. درباره آمار گردشگري خارجي در سال گذشته هم جاي شك و شبهه وجود دارد.»

اصل بودن جام شيردال، جامي كه امريكايي‌ها براي نشان دادن حسن نيت‌شان به معاون رييس‌جمهور اهدا كرده بودند، مورد ترديد قرار گرفت، اما رييس اين سازمان همچنان تاكيد دارد كه اين جام اصل است و در سال 2003 توسط سه كارشناس امريكايي، حكم اصل بودن آن داده شده است.

نجفي با بازگو كردن مجدد داستان شيردال، گفت: «شيردال، ولو اينكه تقلبي باشد را اقدامي حاصل از حسن نيت امريكا بايد تلقي كنيم، قرار بوده اين جام شيردال را 950 هزار دلار بفروشند، در هر صورت، قدمت آن را كارشناسان داخلي در دست بررسي دارند. اما اينكه شيئي بوده و اين را از روي آن ساخته باشند درست نيست.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016