دوشنبه 13 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشان آفتاب تابان روی سينه کيارستمی

شرق: «ساکنان سرزمين آفتاب تابان عباس کيارستمی را دوست دارند.» اين فقط نظر سفير ژاپن در تهران نيست؛ نگاه دولت اين کشور به فيلمساز و عکاس برجسته ايرانی هم است. از همين‌رو بالاترين نشان رسمی اين کشور به نام «Kyokujitsu shoujusho» يا «خورشيد تابان‌، انوار زرين به‌همراه نقش گل» ۱۲آبان‌ماه در سفارت کبرای ژاپن به کيارستمی اهدا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت ژاپن اين نشان را به پاس خدمات ارزشمند و مساعدت در ايجاد تبادلات فرهنگی و تفاهم متقابل بين ايران و ژاپن‌، ارتقای سطح فيلم در ژاپن و گسترش فرهنگ ژاپن در سراسر دنيا از جمله ايران از طريق فعاليت‌های هنری بر سينه کارگردان شناخته‌شده ايرانی نشاند.

اين نشان بعد از نشان شواليه ادب و هنر وزارت فرهنگ فرانسه، يکی از بالاترين نشان‌هايی است که به اين هنرمند اهدا شده است. نشان افتخار دولت ژاپن به ۴۹ نفر از اتباع خارجی اين کشور اهدا شد که در بخش هنری، عباس کيارستمی اين نشان را دريافت کرده است.

روز شنبه نيز کوجی هانه‌دا، سفير ژاپن در مراسم هفته فرهنگی ژاپن در تهران که در خانه هنرمندان برپا شد گفت: «عباس کيارستمی کارگردان شناخته‌شده ايرانی در کشور ما بسيار محبوب است چون وی فيلم «مثل يک عاشق» را در ژاپن ساخته است. اين کارگردان ايرانی نزد ژاپنی‌ها از محبوبيت خاصی برخوردار است و همه از ديدن آثار او لذت می‌برند.»

کيارستمی در سال‌های اخير فيلمی به نام «like someone in love» (شبيه يک عاشق) را در ژاپن‌ ساخت که در جشنواره فيلم کن به نمايش درآمد.

سفارت ژاپن در بيانيه‌ای که به‌مناسبت اهدای اين نشان منتشر کرده است، اظهار اميدواری کرده: «عباس کيارستمی همچنان به تلاش و مساعدت ارزشمند خود از جمله ايجاد روابط دوستانه متقابل بين ژاپن و ايران ادامه بدهد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016