جمعه 17 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: سینمای ایران نباید فقط در اسکار جایزه بگیرد

ایلنا:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید کنسرتهای ایرانی بتواند در بزرگ‌ترین تالارهای اروپا و آسیا برگزار شود، درباره علت بدهی وزارت ارشاد به تامین اجتماعی، گفت: علت بدهی ۲۰ میلیاردی گسترش بیمه هنرمندان به کانون‌های فرهنگی مساجد بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی جنتی درباره اینکه آیا دولت برای حمایت از هنرمندان به منظور عرضه کارهای فرهنگی برنامه‌ای دارد یا خیر، گفت: اخیرا در حراج کریستی در دوبی ۴۰ اثر ایران اعم از خط و نقاشی مجسمه عرضه شد که ۳۲ اثر به فروش رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دولت از عرضه محصولات فرهنگی در خارج از کشور حمایت می‌کند، به ارز آوری این اقدام تاکید کرد و گفت: ارزش کل آثار به فروش رفته در حراج کریستی که ۲۰ کشور درآن شرکت کرده بودند ۱۰ میلیون دلار بود که ۳ میلیون دلار آن برای اثرهایی بود که از سوی هنرمندان ایرانی با حمایت‌های وزرات ارشاد عرضه شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنتی با تاکید بر اینکه اقتصاد، فرهنگ و هنر یکی از اساسی‌ترین محورهایی است که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در این دوران دنبال می‌کند، افزود: درحوزه سینما هم باید به سمتی برویم که فیلم‌های ما درعرصه جهانی اکران شود نه اینکه فقط در اسکار جایزه بگیرد و برگردد.

وی با تاکید بر اینکه باید کنسرتهای ایرانی در بزرگ‌ترین تالارهای اروپا و آسیا بتواند برگزار شود، افزود: برای برگزاری ارکستر سمفونیک و ملی و سایر کنسرت‌های سنتی در دنیا تلاش خواهیم کرد و این جزو سیاستهای کلی است که پیگیر آن هستیم.

گسترش بیمه هنرمندان به کانون‌های فرهنگی مساجد علت بدهی وزارت ارشاد به تامین اجتماعی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره محدود شدن بیمه خبرنگاران از سوی وزارت ارشاد و تعیین تکلیف آن، افزود: با سازمان تامین اجتماعی توافق شده تا همه کسانی که بیمه شدند همچنان بیمه آن‌ها ادامه پیدا کند.

جنتی افزود: صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان فقط اختصاص به نویسندگان و هنرمندان و خبرنگاران داشته اما در گذشته افراد تحت پوشش این صندوق را به همه کسانی که در کانونهای فرهنگی مساجد و در حوزه‌های قرآنی و هیات‌ها کار می‌کنند توسعه دادند و ۶۰ هزار نفر را بیمه کردند از این رو بدهی وزارتخانه به سازمان تامین اجتماعی درحال حاضر به بیش از ۲۰ میلیارد تومان رسیده که باید سعی کنیم اول این بدهی‌ها را بدهیم تا بعد بتوانیم از دولت کمک بیشتری دریافت کرده و به همه هنرمندان و خبرنگاران خدمات دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیمه را محدود کردیم تا بدهی‌ها کم شده و بدهی به بدهی اضافه نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016