پنجشنبه 11 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتي: بازگشايي «خانه سينما» قانوني بوده است

به گزارش روزنامه اعتماد، وزير ارشاد به همراه معاون خود در حوزه سينما روز سه‌شنبه نهم مهرماه در كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي حاضر شد و درباره مساله بازگشايي خانه سينما و همچنين انتخاب فيلم «گذشته» به عنوان نماينده سينماي ايران در اسكار صحبت كرد. عصر روز سه‌شنبه سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس به سينماپرس گفت: «آقاي جنتي وزير ارشاد در مجلس حضور داشتند و فرصتي پيش آمد تا حجت‌الله ايوبي، به اعضاي كميسيون فرهنگي معرفي شود. ايشان از زماني كه مسووليت گرفته بودند، به كميسيون نيامده بودند.»وي درباره مطرح شدن مساله خانه سينما در جلسه كميسيون فرهنگي گفت: «بحث اصلي جلسه مطلب ديگري بود و مطالبي درباره خانه سينما مطرح شد اما به جمع‌بندي نرسيديم. قرار شد كارگروه رسانه و هنر با آقاي ايوبي هماهنگ كنند تا نشست‌هاي اين كارگروه درباره مسائل مختلف از جمله خانه سينما پيگيري شود و ادامه داشته باشد.»

علي جنتي درباره حضور اخيرش در كميسيون فرهنگي مجلس درباره حواشي بازگشايي خانه سينما، انتخاب فيلم «گذشته» و اعتبار مربوط به استان‌ها در حوزه فرهنگ و هنر پاسخ داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير ارشاد با اشاره به بازگشايي خانه سينما و اعتراضات مجلس، به ايسنا گفت: در جلسه كميسيون‌ فرهنگي شركت كرديم و اعتراضاتي مبني بر اينكه چرا خانه سينما باز شده است؟! مطرح شد و برخي اعضاي كميسيون معتقد بودند كه ممكن است، غيرقانوني باشد. اما ما نمي‌خواهيم غير از قانون عمل كنيم و ما طبق قانون عمل خواهيم كرد و معتقديم اين كاري كه انجام شده تاكنون نيز طبق قانون بوده است.

وزير ارشاد همچنين درباره معرفي فيلم «گذشته» به اسكار، توضيح داد: چند ماه قبل از تشكيل دولت جديد، اين گروه 12 نفره انتخاب شده بودند و افرادي كه انتخاب شدند، عموما حرفه‌يي هستند و كارگردان‌هايي هستند كه آشنا به مباحث فني و محتوايي هستند.

وي افزود: از بين بيش از 50 فيلم، 12 فيلم گزينه شده‌اند كه جزو بهترين فيلم‌ها بوده‌اند و از بين 12 فيلم به 2 فيلم رسيده‌اند كه «گذشته» و «دربند» بوده است. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه جلسه اخير، هيات دولت در رابطه با اعتبار مربوط به استان‌ها، در حوزه‌ فرهنگ و هنر هم گفت: بر اساس اعتباراتي كه دولت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌دهد، تصميم‌گيري مي‌كنيم و به همان ميزان كه اعتبار تخصيص مي‌دهند به همان ميزان درباره استان‌ها در نظر گرفته مي‌شود. وي افزود: دولت اصلاحيه‌يي به مجلس تقديم مي‌كند كه براساس آن اصلاحيه هر مقدار كه در مجلس تصويب شود و تخصيص داده شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم به استان‌ها خواهد داد و با توجه به تنگناهاي مالي كه دولت دارد، باعث شده است، اصلاحيه تنظيم شود و در حال حاضر در مجلس مطرح است كه انشاء‌الله اميدواريم تصويب شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016