شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
23 اسفند» نبش قبر به ابهام درباره مرگ پابلو نرودا پاسخ می‌دهد
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان ابهامات درباره علت مرگ پابلو نرودا

آزمايش‌ها بر روی بقايای جسد «پابلو نرودا»، شاعر شيليايی برنده نوبل ادبيات، نشان داد، علت مرگ او مسموميت نبوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از کالبدشکافی بقايای جسد «پابلو نرودا» پس از گذشت ۴۰ سال از مرگ شاعر بزرگ شيليايی،‌ کارشناسان اعلام کردند هيچ‌گونه سمی در بدن او يافت نشده است. بررسی روی اين پرونده شش ماه طول کشيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين شاعر آمريکای لاتين ۱۲ روز پس از کودتايی که به سرنگونی دولت‌ «سالوادور آلنده»، رييس‌جمهور شيلی و دوست نزديک نرودا، منجر شد،‌ در بيمارستان درگذشت.

آن زمان علت مرگ او را ابتلا به سرطان پروستات تشخيص دادند، اما چند سال پيش راننده‌ اين شاعر مدعی شد، او در اثر تزريق سم در روز پايانی عمرش توسط عمال «آگوستو پينوشه»، ديکتاتور شيليايی، کشته شده است.

اين ادعاها باعث شد در آوريل ۲۰۱۳ پس از ۴۰ سال پابلو نرودا را نبش قبر کنند و باقی‌مانده‌ جسدش را در شيلی و ديگر کشورها از جمله آمريکا مورد آزمايش قرار دهند.

پژوهشگران آمريکايی و اسپانيايی پس از انجام آزمايش‌های لازم مدعی شدند که مواد شيميايی يافت‌شده در بدن نرودا کاملا منطبق با داروهايی است که او برای درمان بيماری‌اش مصرف می‌کرده است.

يکی از مقام‌های شيلی در اين‌باره گفت: ما قصد داريم برای انجام آزمايش‌های بعدی نمونه‌های بيشتری سفارش دهيم. بخش مهمی از تست‌ها با جديت تمام انجام شده، اما هنوز به اتمام نرسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016