سه شنبه 21 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"نخبگان ایرانی" توان اجاره مسکن ندارند

روزنامه قانون ـ بنیاد ملی نخبگان، از طراحی وام ودیعه مسکن برای نخبگان کشور خبر داده. خبر طراحی این وام بیش از آنکه مسرت بخش باشد تاسف آور است، چرا که به منزله مهر تاییدی است بر این واقعیت تلخ که: « بسیاری از نخبگان ایرانی، حتی توانایی اجاره مسکن را ندارند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنیاد ملی نخبگان با افتخار خبر داده این وام که همچنین به عنوان مکمل خرید مسکن معرفی شده مبلغ 250 میلیون ریال در اختیار استعدادهای برتر واجد شرایط قرار می‌دهد! و برای نخبگانی که بارها شنیده‌ایم آینده و پشتوانه کشور هستند و فراهم سازی رفاه، راه اول استفاده از ذهن و تخصص آن‌ها ست شرط گذاشته که : «وام به شرط تأهل، ارائه اجاره‌نامه رسمی و فاقد خوابگاه بودن به افراد تعلق می‌گیرد.»

بنابراین خارج از این 3 شرط نخبگان ناتوان از اجاره، ناتوان از دریافت وام نیز خواهند بود! با این حال بحث مسئولان در حال حاضر این است که کدام نهاد در این طرح نقش داشته و کدام نداشته. نسیم به نقل از یدا... اردوخانی نوشته اطلاع‌رسانی صندوق‌ها این شبهه را ایجاد کرده که بنیاد ملی نخبگان نقشی در اعطای این تسهیلات نداشته در صورتی که متولی این طرح بوده!

این بحث‌ها در شرایطی برای مسئولان مهم جلوه می کند که اگر سراغی از نخبگان سال‌های قبل، از نفرات برتر کنکور سال‌های گذشته بگیریم، بخش اعظم آن‌ها مدت‌هاست کشور را ترک کرده‌اند. دختران و پسرانی که نام «نخبه» را با خود یدک می کشند اما حتی توان اجاره مسکن ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016