جمعه 8 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولین سکس شاپ حلال آنلاین!

1358.jpg
«چه چیزی باعث می‌شود یک سکس شاپ حلال باشد»

واحد ترجمه رادیو کوچه - منبع: فارین پالیسی

در جواب درخواست‌های ضایع‌شده برای اجرای پارتی‌های کثیف مجردی، مرد کارآفرین ٣٨ ساله ترکیه‌ای، به نام «هالوک مراد دامیرل» اولین سکس شاپ حلال آنلاین را راه‌اندازی کرد. این اولین سازمان از این دست نیست که در دنیا به وجود آمده است- کسب و کارهای موفق در این زمینه را می‌شود در کشورهایی چون بحرین، هلند، آتلانتا و گابن پیدا کرد.- اما وجود چنین کسب و کارهایی هنوز هم چندین سوال بوجود می‌آورد. مثلن، چه چیزی باعث می‌شود که بک سکس شاپ، حلال به حساب بیاید؟ و این‌که چه چیزی پشت گسترش و پیشرفت آن‌هاست؟

به قول «حمزه یوسف»، یک محقق مسلمان آمریکایی و از بنیانگذاران کالج زیتون در برکلی کالیفرنیا،گرایش این‌گونه است- که البته اگر وجود داشته باشد- بازتاب ویژگی‌های تطبیقی از سیستم سرمایه داری- نه هر گرایشی در دنیای یک مسلمان، جایی که چیزهایی مانند تقویت کننده‌های جنسی گیاهی رایج شده بودند اما قرن‌ها است که در مرکز توجه قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«حمزه یوسف» می‌گوید: «کشورهای مسلمان همگی این چیزها را دارند، اما هیچ‌وقت برای آنها تبلیغ نمی‌کنند. و این‌ها همه به کسب درآمد مذهب مربوط می‌شود.»

1-اما اگر صاحبان این سکس‌شاپ‌ها برای سود این کار انگیزه انجام آن را پیدا کرده‌اند، خود اسلام هم از طرفی زمینه و موقعیت را برای این کار مهیا کرده است. هنگامی که قوانین سخت و جدی بر روابط جنسی قبل از ازدواج در فرهنگ مسلمانان نظارت دارد، قرآن و احادیث، این را روشن ساخته‌اند که سکس در زمان ازدواج هم فقط برای تولید مثل انجام نمی‌شود، همان‌طور که در مذهب مسیحیت نیز گفته شده است. حضرت محمد به مردان توصیه کرده است که بیشتر از شش ماه زنان خود را تنها نگذارند تا غفلتی در رابطه‌ی جنسی به وجود نیاید، همین‌طور منبع‌های شناخته شده و موثق دیگری هم در این مورد وجود دارد. همان‌طور که «یوسف» توضیح می‌دهد: «این یک فرهنگ عقب افتاده نیست، اما به هر حال آداب نیز مهم است.»برای زوج‌های مسلمان، آداب و رسوم و نزاکت معیار بسیار معینی برای داشتن یک رابطه‌ی جنسی است، چیزی که حرام را از حلال مجزا می‌کند.

دامیرل می‌گوید: «سکس شاپ‌های آنلاین معمولن عکس‌های پرنوگرافی نیز دارند، اما مسلمانان با آنها راحت نیستند، همین‌طور وایبریتورها هم به مسلمانان فروخته نمی‌شود، چرا که از طرف اسلام تایید نشده است.»

برطبق گفته‌های «یوسف»، یکسری اختلاف بر سر میزان خود ارضایی و ابزار جنسی مرتبط با آن وجود دارد. «بعضی از محققین می‌گویند ممنوع است، بعضی می‌گویند جلوگیری شده است. آن‌هایی که نظرشان این است که جلوگیری شده، می‌گویند که فقط برای جلوگیری از به وجود آمدن یا کم شدن فحشا و یا تسکین ایجاد شده است.» بخشی از قرآن هست که به طور کامل خود ارضایی را قدغن کرده است، می‌گوید: « مومنین کسانی هستند که از بخش‌های جنسی بدن خودشان در برابر دیگر افراد جز همسرشان محافظت می‌کنند… کسی که فراتر از همسر خود را بجوید (برای لذت‌های شهوانی)، پس او گناه‌کار خواهد بود.» طبق گفته‌های یوسف، وایبریتورها و دیگر ابزار جنسی نیز در برابر فتوای اسلام در مورد وارد کردن یک جسم خارجی در بدن، نیز قدغن است. او می‌گوید حتی تنقیه نیز در اسلام حرام است.

2- «عبدالعزیز اوراغ»مالک سکس شاپ هلندی به اسم الاسیر، به لس آنجلس تایمز در سال ٢٠١٠ گفته است:«فتواهای زیادی در مورد ابزارهای جنسی موجود داده شده است، پس در نتیجه متوجه می‌شویم که مجاز نیستند. اگر مجاز بودند من می‌فروختم اما نیستند.» در بوتیک آنلاین اوراغ حتی مکانی هست که مردان و زنان برای وارد شدن می‌توانند از هم جدا شوند، مانند رسم حجاب اسلامی و جداسازی جنسیتی.

از آن‌جایی که عکس‌ها و تصاویر پورنوگرافی باعث معلوم شدن عورت انسان‌ها می‌شود، سکس شاپ‌های حلال نیز نمی‌توانند آن‌ها را به نمایش بگذارند. طبق گفته‌های «حمزه یوسف»، زنان حق ندارند ناحیه‌ی بین ناف تا بالای زانوان زن دیگری را ببینند، و همین‌طور مردان هم حق ندارند جز دست و صورت زنان را مشاهده کنند. اگر چه ترکیه تنها کشور مسلمانی است که پورن در آن مجاز و قانونی است،بازار سیاه آن سعی دارد تا این کار را وارد کشورهایی کند که زیر نظر سیاست‌های سخت ضد پورن اداره می‌شوند. پاکستان کشوری است که بیشترین جستجو را طبق آمارهای گوگل در موضوع پورن در اینترنت دارد.

شاید رک‌ و راست‌ترین جنبه‌ی یک سکس شاپ حلال این باشد که آن‌ها کالاهایی مانند روغن‌های ماساژ، روان کننده‌ها، و دیگر چیزها می‌فروشند. کالاهای حلال اصولن سرچشمه‌شان در محصولات حیوانی می‌باشد. به طور مثال، خوک شامل آنها نمی‌شود، و دیگر حیوانات هم باید به صورت شرعی ذبح شده باشند. مثلن، کاندوم‌ها از چربی خوک درست شده است، در نتیجه، ممکن است حرام باشند.

البته، راه اندازی سکس شاپ‌ها در اطراف دنیا، در جاهایی که پیرو سنت قدیم می‌باشند بی دردسر و بی مانع نیست.«خدیجه احمد» مالک یکی از بوتیک‌های شهوانی در بحرین به رویترز در سال ٢٠١٠ گفته بود که یکی از افسران گمرک به او اجازه نداده بود تا کالاهای حلقه‌های ویبره (ویبراتورهای حلقه‌ای) خود را وارد کند.

از بعضی جهات، بازگشایی اولین سکس شاپ ترکیه، بر روی تغییراتی که در دولت و جامعه این کشور در حال اتفاق است تاثیر می‌گذارد. از طرفی دیگر، ترکیه محلی امن برای سکو لاریزم(آزاذی دین) در خاورمیانه محسوب می‌شود، و نیز کشوری که با تلاش‌های ناقص اما قابل توجهی که در جهت وارد کردن ایده‌آل‌های دموکراسی غرب به کشور خود، و به‌خصوص تلاش‌هایی که برای پیوستن به اتحادیه اروپا می‌کند، شناخته می‌شود. ولی در همین حین، نخست وزیر ترکیه، «رجب طیب اردوغان»، کسی که از یک مدرسه‌ی مذهبی فارغ التحصیل شده و ریشه‌اش در عدالت و پیشرفت اسلامی می‌باشد، دستور جلسه‌ای مکتوم را وارد مذاکرات پارلمان ترکیه کرد تا از این رو کشور غیر مذهبی ترکیه را، با مصادیقی چون ممنوع و محدود کردن الکل و نظراتی بر مبنای رشد مذهبی جوانان، به کشوری اسلامی تبدیل کند. با بازشدن سکس شاپ حلال مقداری از این تنش‌ها و سوالات کاهش پیدا کرد.

اما شاید هم زیاد از حد به این چیزها توجه می‌شود. همان‌طور که «یوسف» گفت، به سختی می‌توان چیز نوآورانه خاصی در مورد کالاهایی چون تقویت کننده جنسی در دنیای مسلمان وجود ندارد، و بعضی پارتی‌های مخفیانه نیز در کشورهای عربی پوشش داده می‌شوند، جایی که ابزار جنسی به راحتی مانند ظروف پلاستیکی Tapperware که در پارتی‌ها به فروش می رسیدند، فروخته می‌شوند. دامیرل نیز از بازدید و معروف شدن غیر منتظره‌ی سایت ( و بخصوص خواستار زیاد و غیرمنتظره‌ی بانوان برای کالاها) راضی به نظر می‌رسد، که در روز یک‌شنبه به تنهایی ٣٣٠٠٠ بازدیدکننده داشته است. ما از این نوع فروش لوازم و ابزار جنسی خبر داشتیم، اما تمام رسوم قدیمی مذهبی که قرن‌هاست در این کشورها موجود است را نیز به این کسب و کار اضافه کنید، آن‌وقت شما دارای یک تجارت عالی می‌باشید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016