پنجشنبه 7 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيوع ايدز بين کودکان کار ۴۵ برابر جمعيت عادی

شرق‌: رييس اداره کنترل ايدز و بيماری‌های آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به موارد ثبت ايدز در سال ۹۱، خاطرنشان کرد: آمار نشان می‌دهد که حدود ۳۳/۲ درصد بيماری از طريق روابط جنسی غيرايمن منتقل شده است که از اين ميان ۳۲/۵ درصد مردان و ۶۷/۵ درصد را زنان تشکيل می‌دهند. بنابراين در يکی، دو سال اخير ميزان ابتلای زنان از طريق روابط جنسی بيشتر شده است.

عباس صداقت در نشست خبری روز جهانی ايدز گفت: حدود ۱۳نوع دارو در ۱۰شکل مختلف برای HIV وجود دارد که حدود دو تا سه‌قلم آنها در داخل کشور توليد می‌شود و مابقی وارداتی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صداقت افزود: مواردی که فقط در سال ۹۱ ثبت شده، نشان می‌دهد که حدود ۳۳/۲ درصد بيماری از طريق روابط جنسی غيرايمن منتقل شده است که از اين ميان ۳۲/۵ درصد مردان و ۶۷.۵ درصد را زنان تشکيل می‌دهند. بنابراين می‌توان گفت در يکی، دو سال اخير ميزان ابتلای زنان از طريق روابط جنسی بيشتر شده است.

رييس مرکز مديريت بيماری‌های واگير وزارت بهداشت گفت: آگاهی نوجوانان‌وجوانان ۱۰تا ۱۹ساله نسبت به رفتارهای پرخطر و عفونت HIV بسيار کم است و خيلی از آنها هنوز نمی‌دانند HIV از طريق تماس جنسی منتقل می‌شود.

در ادامه، معاون بهداشتی وزير بهداشت در ادامه ضمن ابراز نگرانی از بروز و شيوع ايدز در کودکان کار و خيابانی به مطالعه انجام‌شده روی يک‌هزار کودک خيابانی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس اين مطالعه، شيوع ايدز در کودکان مورد مطالعه ۴/۵ درصد بوده است. اين در حالی است که شيوع اين بيماری در جمعيت عموم کشور يک‌دهم درصد است. بر اين اساس می‌توان گفت شيوع ايدز در کودکان کار و خيابانی ۴۵برابر جمعيت عادی است. همچنين ۷۲درصد اين کودکان عنوان کردند که دوستانشان سوءمصرف موادمخدر داشته‌اند و اين نشان می‌دهد که اين کودکان با موادمخدر آشنا هستند. ۱۵درصد اين کودکان نيز اعلام کرده‌اند که خودشان موادمخدر مصرف کرده‌اند. ۴/۶ درصدشان نيز عنوان کردند که مواد تزريقی استفاده کرده‌اند. سياری در اين‌باره افزود: ۲۹درصد ۱۵تا ۱۸ساله‌های اين مطالعه گفته‌اند که رابطه جنسی داشته‌اند. همچنين ۳۳/۲ درصدشان گفته‌اند که در آخرين رابطه جنسی‌شان از کاندوم استفاده کرده‌اند. ۱۴۴نفرشان چند شريک جنسی داشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016