چهارشنبه 13 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرگ روزانه 8 نفر بدلیل سوء مصرف مواد مخدر

مدیرکل کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پس از سالها توانستیم تابوهای آموزش و پرورش را شکسته و اجازه طرح شیوع شناسی اعتیاد دانش آموزان را از این وزارتخانه بگیریم که به زودی این طرح اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بابک دین پرست در نشست خبری خود که به منظور تبیین عملکرد 100 روزه حوزه کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد،‌ گفت: بر اساس آمار سال گذشته 3056 نفر به علت سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به سال 90 کاهش 15 درصدی را نشان می‌دهد و می‌توان گفت روزانه هشت نفر در کشور به علت سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه پس از سوانح رانندگی بیشترین عامل مرگ و میر در ایران را سوء مصرف مواد مخدر تشکیل می‌دهد گفت: بر اساس طرح شیوع شناسی، در سال گذشته 53 درصد معتادان را شاغلان تشکیل دادند، همچنین از این تعداد 63 درصد متاهل و 75 درصد با تحصیلات دیپلم به بالا بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دین‌پرست در ادامه افزود: با توجه به اینکه تحصیلات، شغل و تاهل سه امر محافظتی در برابر اعتیاد است، وجود این تعداد از معتادان با هیچ نرمی سازگاری ندارد و این نشان می‌دهد که افراد از عواقب خطرناک اعتیاد اطلاع دارند اما آن را باور ندارند که دلیل آن، اطلاعات دروغی است که به آنها می‌دهیم.

کاهش 7 درصدی مرگ و میر معتادان نسبت به سال گذشته

به گفته وی، بر اساس آمار پزشکی قانونی، در هفت ماهه نخست امسال 1627 نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر فوت کرده‌اند که از این تعداد 1511 نفر مرد و 116 زن بوده‌اند و در مقایسه با سال قبل که 1751 نفر بود، کاهش هفت درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس این آمار، بیشترین مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را تهران، اصفهان و کمترین مرگ و میر را استان‌های خراسان جنوبی و هرمزگان به خود اختصاص داده‌اند.

تخصیص 225.5 میلیارد تومان برای بیمه درمان معتادان

وی از نهایی شدن بیمه درمانی معتادان تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: قول‌هایی به ما داده‌اند که در جلسه شورای عالی بیمه که تا دو هفته دیگر برگزار خواهد شد، تعرفه‌های مربوط به درمان اعتیاد ابلاغ می‌شود.

دین‌پرست از تخصیص 22.5 میلیارد تومان اعتبار از سوی ستاد به بیمه درمان معتادان خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016