سه شنبه 19 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفتمین اثر تاریخی پُمپی هم فروریخت

بخشی از دیوار یک ویلا به عنوان هفتمین اثر تاریخی پُمپی در ایتالیا فرو ریخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با وجود آنکه از ماه فوریه امسال پروژه‌ی مرمت شهر تاریخی پُمپی در ایتالیا با اختصاص بودجه‌ 105 میلیون یورویی توسط دولت ایتالیا و اتحادیه‌ اروپا آغاز شده است، رسانه‌های ایتالیا از ریزش بخشی از دیوار یک ویلا در این شهر خبر داده‌اند.

به گزارش هریتیج‌کی، دیوار این ویلا به واسطه باران شدید روزهای اخیر فروریخت که با این حساب تعداد آثار تاریخی تخریب شده در پمپی طی دو سال اخیر به عدد هفت رسید.

در این شرایط کارشناسان سازمان یونسکو، رطوبت شدید، بارش باران‌های شدید، سست شدن داربست‌ها و کاهش بودجه‌ی نگهداری و مرمت را مشکلات اصلی پمپی دانسته‌اند که موجب وارد شدن خسارات زیادی به این شهر تاریخی در سال‌های اخیر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ماه‌های گذشته نیز تعدادی از مقامات سازمان یونسکو از احتمال قرار گرفتن نام پُمپی در فهرست میراث جهانی در خطر این سازمان خبر دادند و «فرانچسکو باندارین»، دبیرکل بخش فرهنگی یونسکو نیز در بازدید از این شهر تاریخی بهبود شرایط حفاظتی پمپی و ارتقاء خدمات مربوط به بازدیدکنندگان را خواستار شده بود.

در این شرایط، یکی از کارشناسان سازمان یونسکو، رطوبت شدید، بارش باران‌های شدید، سست شدن داربست‌ها و کاهش بودجه‌ی نگهداری و مرمت را مشکلات اصلی پمپی دانسته‌اند که موجب وارد شدن خسارات زیادی به این شهر تاریخی در سالهای اخیر شده است.

پمپی در سال 79 میلادی براثر آتشفشان کوه «وسویوس» زیر خروارها خاکستر مدفون شد و هزاران نفر از ساکنان آن، جان خود را از دست دادند. هرچند در متون تاریخی به وجود این شهر اشاره شده است، اما مدت‌ها مورخان و محققان این شهر را نوعی افسانه می‌دانستند تا این‌که در سال ‌1748 میلادی به‌شکل تصادفی کشف شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016