دوشنبه 18 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پژمان جمشيدی: فحش‌هايی که در تئاتر خوردم از علی پروين نخورده بودم

ايسنا ـ پژمان جمشيدی گفت: فحش‌هايی که برای بازی در تئاتر به من دادند،‌ زمانی که در پرسپوليس بازی می‌کردم از علی پروين نخورده بودم!

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، اين فوتباليست که به تازگی وارد عرصه‌ی بازيگری شده است، پس از اولين شب اجرايش در نمايش «بادی که تو را خشک کرد‌، مرا برد»،ادامه داد: فکر می‌کنم تمام اين مدت که وارد عرصه بازيگری شدم، دارم خواب می‌بينم. شب فوق العاده‌ای بود. من هميشه روی سکوی تماشاچی‌ها می‌نشستم و امشب خودم داخل صحنه بودم و واقعا با تمام سختی‌ها و تهمت‌هايی که در اين مدت به من زده شد احساس شيرينی بود. من اسم خودم را بازيگر نمی‌گذارم و دوست‌دارم بازيگری تئاتر را تجربه کنم و تمام تلاش‌ام را برای حضور در اين نمايش انجام دادم.

او ادامه داد: من هميشه اين را می‌دانستم که تئاتر جای محترمی است و آدم‌هايی که از تئاتر می‌آيند، بسيار آدم‌های محترمی هستند اما اين موضوع را نمی‌دانستم که عرصه تئاتر آنقدر محصور است‌، فحش‌هايی که برای بازی در اين کار به من دادند،‌ زمانی که در پرسپوليس بازی می‌کردم از علی پروين نخورده بودم!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جمشيدی با اشاره به اينکه لذت بازی در اين نمايش بيشتر از بازی در سريال «پژمان» برايش بوده است تصريح کرد: من فقط تمام تلاش‌ام را انجام دادم تا آبروی کارگردان کار علی نرگس‌نژاد و بهاره رهنما را حفظ کنم، واقعا برای من تجربه عالی بود،‌ مطمئنا بعد از فوتبال، بازی در اين نمايش برايم لذت بخش‌ترين کار بود‌.

بهاره رهنما بازيگر سينما و تئاتر که در نمايش«بادی که تو را خشک کرد،‌ مرا برد» به ايفای نقش می‌پردازد، گفت: اجرای امشب بسيار خوب بود،‌ من فکر نمی‌کردم امشب بتوانيم روی صحنه برويم. دو شبانه روز برای فراهم کردن شرايط اجرا نخوابيده بوديم ولی خوشبختانه همه چيز با امواج خوب تماشاگران پيش رفت.

او درباره حضور پژمان جمشيدی به عنوان بازيگر در کنار خود ادامه داد: پژمان جمشيدی را من برای بازی در اين کار معرفی کردم و امشب برای اين تصميم، رو سفيد شدم. واقعا در طی اين سال‌هايی که من تئاتر کار کردم، يکی از بهترين هم‌بازی‌های من در صحنه بوده است.

رهنما تصريح کرد: وقتی بازيگر مقابل خوب بازی نکند مطمئنا در بازی شما هم تاثير منفی می‌گذارد و در پژمان جمشيدی آن حس بازيگری رد شده بود و کاملا توانسته بود خود را به حس فضای اجرا بسپارد.

به گزارش ايسنا، در نشست نقد و بررسی نمايش «بادی که تو را خشک کرد، مرا برد» که پس از اولين اجرای اين نمايش‌، شامگاه ۱۷ آذر در تالار وحدت برگزار شد‌، کارگردان نمايش علی نرگس‌نژاد گفت: اجرای امشب بهترين اجرای شب اولی بوده که تا الان داشتم به هر حال هميشه در شب اول اجرا، ناهماهنگی‌هايی وجود دارد‌ و چند روز نخوابيديم و اراده کرديم که امشب اجرا را برسانيم. من از بهاره رهنما، پژمان جمشيدی ممنونم که فشارهای اين روزها را تحمل کردند و اين سختی‌ها محصولش اين بود که بهترين اجرای شب اول را داشته باشيم.

او درباره انتخاب پژمان جمشيدی برای بازی در اين نمايش گفت: در اولين برخوردی که با پژمان جمشيدی برای انتخاب اين نقش داشتم صداقت او به دلم نشست. البته صداقت نه از نگاه اخلاقی بلکه برای يک بازيگر صداقت به لحاظ تکنيکی خيلی مهم است‌، بازيگر بايد صداقت درونی داشته باشد و پژمان جمشيدی هم با اشتياق و با تمام وجودش اين کار را انجام داد.

او افزود: من پيش از اين با بازيگران زيادی کار کردم که تجربه اولشان در تئاتر بوده است ولی هيچ کس در مورد آنها هيچ صحبتی نکرد، پژمان جمشيدی برای من يک بازيگر بود نه يک فوتباليست. او کسی است که توانست از پس انجام کار برآيد.

در اين جلسه حسين خطيبی روانپزشک و پژوهشگر اجتماعی به بررسی اين نمايش از منظر روانشناسی پرداخت و در بخشی از صحبت‌هايش گفت: بايد به سه چيز در هر تئاتری احترام بگذاريم. اول انتخاب کارگردان،‌ دوم استقلال بازيگر و سوم اقتصاد تئاتر‌، چرا که حضور بازيگری مثل پژمان جمشيدی به اقتصاد تئاتر کمک خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016