سه شنبه 3 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

25 درصد موقوفات كشور به نام زنان

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه كشور اعلام كرد 25 درصد موقوفات كشور توسط زنان واقف ثبت شده است.

معصومه فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه برگزاري كارگاههاي تخصصي با حضور پژوهشگران حوزه هاي علميه در دستور كار امور زنان اوقاف در هفته وقف است گفت: اين سه كارگاه سوم دي ماه با حضور 130 استاد حوزه و دانشگاه برگزار و موضوعاتی همچون توسعه و ترويج فرهنگ وقف و قوانين موجود بررسي می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي افزود: 5 مهرماه هم جلسه هم انديشي با اساتيد حوزه و دانشگاه در هتل ارم تهران برگزار مي شود كه هدف از اين جلسه موضوع توسعه نقش زنان در فرهنگ وقف است. البته همايش اصلي ما روز 14 ديماه در تالار وحدت با هدف معرفي واقفين و مبلغين و خيرين بقعه ساز فعال زن در عرصه وقف برگزار مي شود.

مشاور امور زنان با بيان اينكه امسال سومين همايش تجليل از زنان واقف كشور برگزار مي شود گفت: بايد گفت كه نه تنها زنان وقفهاي بزرگي را داشتند بلكه در وقف هايي كه مردان بنيانگذار آن بوده اند تاثير گذار بودند براي همين كتابي با عنوان زنان نامور عرصه وقف تهيه و تدوين و منتشر شده است.

فرزانه اظهار داشت: قديمي ترين موقوفه اي كه يك زن به ثبت رسانده مربوط به خانم خديجه خواجه بديعي است كه در سال 5 هجري قمري يك قنات را در قزوين به ثبت رسانده كه اين قنات به دو محله آب رساني مي كرده است. به جرات مي توان گفت كه 25 درصد موقوفات كشور به نام زنان ثبت شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016