دوشنبه 9 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کيهان بچه ها ۵۸ ساله شد

تهران - کيهان بچه ها نشريه تخصصی حوزه کودک و نوجوان که دی ماه ۱۳۳۵ اولين شماره آن چاپ شد، تاکنون بدون توقف همه هفته روی پيشخوان دکه های مطبوعاتی قرار گرفته است.

دست اندرکاران کيهان بچه ها اکنون در حالی ۵۸ سالگی نشريه خود را جشن می گيرند که شمارگان دو هزار و ۸۵۵ آن در دی ماه امسال منتشر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مجله در کنار صدها تصوير ريز و درشت زندگی در گوشه ذهن ايرانيان جای گرفته و بسياری افراد از مطالب آن خاطره های به ياد ماندنی دارند.

قصه ها، داستانها، تصاوير و نقاشی های جالب تا معما، جدول، کاريکاتور و داستانهای مصور خاطره انگيز هر کدام کودکان و نوجوانان سالهای دور را به مشتريان پر و پا قرص کيهان بچه ها تبديل کرده بود و اکنون نيز فرزندان، نوه ها و نتيجه های همان نسل مشتاق مطالعه اين نشريه هستند.

رسول فلاح پور سردبير کيهان بچه ها به مناسبت سالگرد انتشار اين نشريه در گفت و گو با گزارشگر ايرنا فيلم در باره فراز و نشيب های نزديک به شش دهه فعاليت مطبوعاتی در حوزه کودک و نوجوان گفت: مطالب کيهان بچه های قديم بيشتر ترجمه بود با تصويرهای خارجی، حتی قبل از انقلاب نويسنده و شاعر آنچنانی نداشتيم ولی الان رقابت های بسياری بين داستان نويسان، تصويرگرها، نقاشها و شاعران وجود دارد.

وی با اشاره به تغيير و تحول در نوع مطالب و ظاهر نشريه در سالهای طولانی گذشته، بيان کرد: نخستين شماره کيهان بچه ها با جلد و پشت جلد رنگی منتشر شد؛ اما آخرين شماره اين مجله که به ۵۸ سالگی خودش پرداخته در ۶۸ صفحه به صورت تمام رنگی چاپ و منتشر شده است.

فلاح پور که خود در طراحی جدول نيز تخصص دارد و از دهه ۶۰ با کيهان بچه ها همکاری می کند، گفت: آن زمان که کار را شروع کردم مانند الان نبود و طراح جدول ها يکی دو نفر انگشت شمار بودند.

وی ادامه داد: شايد يکسال طول نکشيد که به طراح جدول و سرگرمی تمامی نشريات کودکان و نوجوانان کشور تبديل شدم.

سردبير کيهان بچه ها با بيان اينکه کار برای کودک سخت تر از بزرگسالان است، اظهار کرد: در حوزه کودک هر حرفی بزنيد يا بنويسيد در وجود کودک حک می شود.

با اين نشانی گوشه ای از خاطرات قديمی با کيهان بچه ها را می توان مرور کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016