دوشنبه 30 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

پای بهمن فرزانه قطع می‌شود

ايسنا ـ بهمن فرزانه که بر اثر ابتلا به ديابت در ناحيه پايش دچار عفونت شده، پس از کم شدن عفونت ريه مورد عمل جراحی قطع پا قرار می‌گيرد.

ستاره فرزانه، خواهر اين مترجم و نويسنده پيشکسوت، درباره شرايط جسمی او به خبرنگار ادبيات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: حال ايشان مثل روزهای پيش است. پزشکان منتظرند عفونت ريه‌شان کم‌تر شود تا عمل قطع پای‌شان را انجام بدهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته او، بهمن فرزانه از روز جمعه، ۲۷ دی‌ماه، در بخش مراقبت‌های ويژه (ICU) بيمارستان بستری است و با ديابت و عفونت شديد ريه درگير است. همچنين ممنوع‌الملاقات است و امکان ديدار با او وجود ندارد.

بهمن فرزانه چندی پيش نيز به دليل مشکل ديابت و عفونت پا در بيمارستان بستری بود و بعد به خانه سالمندان منتقل شد. او که مترجم «صد سال تنهايی» گابريل گارسيا مارکز است، بهار سال جاری به تهران بازگشت و گفت ديگر قصد رفتن به ايتاليا را ندارد. او ۵۰ سال در آن‌جا زندگی کرده است.

اين مترجم و نويسنده در گفت‌وگويی با ايسنا همچنين گفت، بعد از سال‌ها کار، خسته شده‌ و ترجيح می‌دهد در ايران بماند و استراحت کند و ديگر ترجمه نکند.

بهمن فرزانه متولد سال ۱۳۱۷ است. اين مترجم در کنار نگارش آثاری داستانی، کتاب‌هايی را از گابريل گارسيا مارکز، آلبا دسس پدس، گراتزيا کوزيما دلدا، لوئيچی پيراندلو، آنا کريستی، اينياتسيو سيلونه، رولد دال، گابريل دانونزيو، واسکو پراتولينی، ايروينگ استون، جين استون و… به فارسی برگردانده ‌است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016