سه شنبه 13 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

نماينده خوزستان: ميزان جمعيت خانواده ايرانی بايد ۶ نفر باشد

اهواز- ايرنا - نماينده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکيد بر اينکه سياست کنترل جمعيت به تجديد نظر نياز دارد گفت: ميانگين جمعيت خانواده در کشور بايد شش نفر باشد.

آيت الله محسن حيدری روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براساس فرمايشات مقام معظم رهبری، سياست کنترل جمعيت بعد از جنگ تحميلی مطرح شد و اجرای اين سياست تا دو سال کار درستی بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه پس از آن ادامه اين سياست از سوی دولت وقت کار اشتباهی بود گفت: بر اثر ادامه اين سياست کنترل جمعيت در کشور به بحران جمعيت تبديل شد و هم اکنون شاهد اين هستيم که نرخ رشد جمعيت کشور در حال کاهش است و اين برای آينده کشور مشکل آفرين خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز با ابراز نگرانی از روند رو به پيری جمعيت کشور افزود: برای جلوگيری از بحران پيری جمعيت در کشور بايد به فکر راه حل و تجديد نظر در سياست های کنترل جمعيت بود.

آيت الله حيدری بيان کرد: بحران اصلی کنترل جمعيت در آينده برای کشور خطر آفرين است و بايد پيشاپيش به فکر راه حل هايی برای برطرف کردن اين مشکل بزرگ در کشور باشيم.

وی با اشاره به اينکه افزايش رشد جمعيت کشور به فرهنگی سازی نياز دارد گفت: بايد با انجام کارهای فرهنگی خانواده ها را به اين باور برسانيم که کنترل جمعيت به ضرر کشور است و بايد حد اعتدال رعايت شود.

اين استاد عالی حوزه علميه با اشاره به اينکه در بحث جمعيت افراط و تفريط هايی در کشور شده است گفت: در برخی از نقاط کشور شاهديم که در برخی موارد خانواده ها تنها يک و يا دو فرزند دارند.

آيت الله حيدری افزود: برخی می گويند که بعضی مشکلات اقتصادی در جامعه مانع از افزايش جمعيت شده است در حالی که بر اساس آمار اقتصادی،منابع داخلی کشور هم اکنون کفاف ۱۵۰ ميليون نفر را می دهد.

وی بر نقش دولت در افزايش جمعيت کشور تاکيد کرد و گفت: در اين راستا دولت نقش اول و اجرايی را دارد،زيرا بحث سياست کنترل جمعيت توسط دولت اجرايی می شود.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در قانون سال ۷۲ تصويب شد که برای سال ۸۵ تعداد خانواده ها به ۴ نفر برسد در حالی که دولت وقت دراجرای اين طرح آنقدر شتاب کرد که در سال ۸۵ نرخ رشد جمعيت کشور به يک و شش دهم درصد رسيد.

آيت الله حيدری افزود: در کنار دولت دستگاه های فرهنگ سازی و همچنين رسانه ملی نيز نقش قابل توجهی در تشويق خانواده ها در افزايش جمعيت دارند زيرا مسئله تک فرزندی سياستی غلط است که بايد اصلاح شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016