سه شنبه 2 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

ديدگاه جديد و زير ارشاد درباره دادن مجوز مميزی به ناشران

وزير ارشاد معتقد است؛ می‌توان به ناشرينی که بيش از سی سال فعاليت کردند و هيچ تخلفی نداشتند؛ مجوز داد تا بعضی از آثارشان را در شورای کتاب خودشان بررسی و منتشر کنند.

علی جنتی صبح امروز(۲ ارديبهشت) بعد از برگزاری نشست کارگروه و کميسيون توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ما امروز به دنبال آن هستيم که با و ضع قوانين درست و توجه به بخش‌هايی همچون هيات نظارت بر کتاب، تضارب آرا و آزادی فکر و انديشه را گسترش دهيم البته در عين حال نياز به مراقبت نيز وجود دارد تا يک رخنه فرهنگی به وجود نيايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا؛ وی ادامه داد: هيات نظارت بر کتاب بايد مراقبت بکند تا کتاب‌هايی که منتشر می‌شود بدون اشکال باشد.

وزير ارشاد با اشاره به اينکه بحث مميزی که در قانون آمده برعهده وزارت ارشاد است؛ گفت: ما می‌توانيم به برخی ناشران که درطول سی سال گذشته کتاب‌های خوب و زيادی منتشر کرده‌اند اما هيچ تخلفی نداشتند؛ مجوز بدهيم که به‌جای مراجعه هر روزه به وزارت ارشاد خودشان آثارشان را در شورای بررسی کتاب بررسی و بعد منتشر کنند. حتی می‌توانيم به بعضی شخصيت‌های بر جسته که کتاب‌های خوبی منتشر کرده‌اند؛ اجازه بدهيم کتاب‌های خودشان را منتشر کنند.

جنتی با اشاره به بودجه وزارت ارشاد گفت: بودجه وزارت ارشاد مانند ساير وزارتخانه‌ها باتوجه به امکانات دولت بسته شده و اين بودجه براساس درآمدها و منابع واقعی درآمدی تنظيم شده است. هرچد باتوجه به محدوديت درآمد کشور اين ميزان بودجه هيچ دستگاهی را راضی نمی‌کند.

وی ادامه داد: هنر ما اين است که با مديريت جهادی و باتوجه به فرمايشات مقام معظم رهبری از اين بودجه حداکثر استفاده را بکنيم از تمام امکانات استفاده و بهره لازم را ببريم.

وزير ارشاد درباره حضور برخی ناشران در اين نمايشگاه کتاب گفت: اگر انتشاراتی باشد که با حکم مقام قضايی اجازه فعاليت نداشته باشد؛ نمی‌تواند در نمايشگاه شرکت کند.

وی همچنين درباره صدور مجوز برای موسسات فرهنگی گفت: تلاش می‌کنيم که صدور مجوز برای اين موسسات در يک دوره سی تا چهل روزه باشد البته علاقه داريم که اين ميزان کمتر نيز بشود اما بخشی از فرايندها در دست ما نيست.

وی درباره جشنواره شعر فجر گفت: تلاش داريم تا آنجا که امکان دارد همه سليقه‌ها در جشنواره حضور پيدا کنند و اگر موردی منع شده باشد؛ می‌توان آنرا بررسی کرد اما سياست ما اين است که همه گروه‌ها حضور داشته باشند زيرا شعر برای ما جايگاه مهمی دارد و وزارت ارشاد نيز برای آن جايگاه والايی درنظر گرفته است

وی درباره دفاع از مجوز و صدور پروانه ساخت برای فيلم‌های سينمايی گفت: جشنواره فيلم فجر سال گذشته براساس فيلم‌های بود که پيش از اين ساخته شده بود از حالا به بعد ما سعی داريم که در صدرو مجوزها دقت کنيم و فيلمنامه‌ها را با کمال دقت بخوانيم و در شورای پروانه ساخت ملاحظات لازم را بکنيم و در مرحله ساخت دقت کنيم که فيلمی که ساخته می‌شود براساس فيلمنامه باشد و وقتی فيلمی مجوز گرفت در مرحله اکراين از آن کاملادفاع و حمايت می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016