دوشنبه 19 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

بيانيه دادستانی تهران درباره توقيف "تانگوی تخم‌مرغ داغ"

مهر ـ روابط عمومی دادستانی تهران درباره صدور دستور قضايی توقف اجرای يک تئاتر در تهران بيانيه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اين بيانيه آمده است: در پی اطلاع واصله مبنی بر ارتکاب برخی اقدامات و حرکات خلاف موازين اسلامی در اجرای نمايش‌نامه «تانگوی تخم مرغ داغ»، در اين زمينه پرونده‌ قضايی تشکيل گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين بيانيه افزود: با ارجاع موضوع به يکی از شعب بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، بازپرس پرونده پس از بررسی و مشاهده و بازبينی فيلم اجرای تئاتر مذکور و وجود برخی صحنه‌های نامناسب، دستور توقف ادامه‌ی نمايش آن را صادر کرد. لذا نظر به اظهارات وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توقيف اجرای نمايش فوق به منظور تنوير افکار عمومی موارد زير اعلام می‌شود:

۱- از مفاد اظهارات جناب آقای جنتی مستفاد می‌شود که ايشان خود اذعان به مغايرت برخی صحنه‌های نمايش مذکور با شؤون و موازين اسلامی و عفت عمومی دارد. از جمله وی اظهار داشته است که: «اين نمايش اشکالاتی هم داشته که بايد رفع می‌شد» که خود مويد اشکال وارده به اجرای اين برنامه است.

۲- در برخی از صحنه‌های تئاتر مورد اشاره، افزون بر صحنه‌های نامناسب که به طور عمده توسط بازيگر زن اجرا می‌شود، الفاظ رکيک و اظهارات خلاف موازين اسلامی و عفت عمومی به کار گرفته شده که احساسات عمومی را جريحه‌دار می‌نمايد. لذا دادستان از باب اجرای وظايف خود به عنوان مدعی‌العموم و پيشگيری از وقوع جرم مکلف به جلوگيری از اين‌گونه برنامه‌ها است؛ به ويژه آن که حسب اظهار آقای جنتی، به دست‌اندرکاران نمايش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر و اخطار لازم داده شده است که ادامه‌ نمايش به همان ترتيب، نشان از عدم توجه به تذکر بوده است.

۳- روابط عمومی دادستانی تهران خاطرنشان کرد در گام اول مسؤولان نهادها و سازمان‌های متولی اصلی فرهنگ کشور مسؤول برخورد با اين‌گونه امور هستند و بايد پاسخگوی اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های فعاليت خود در اين زمينه باشند و اگر چنان‌چه آن‌ها به وظايفشان عمل کنند نيازی به برخوردهای قضايی نخواهد بود. بديهی است توقيف و بازداشت نه تنها اختيار بلکه از وظايف مسلم مراجع قضايی است و اقدامات قضايی زمانی صورت می‌گيرد که مسؤولان مربوطه در انجام وظايف محوله مسامحه ‌نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016