شنبه 6 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

مرگ هر ساعت دو نفر در ایران به علت آلودگی هوا

معاون بهداشتی وزير بهداشت اعلام کرد: در هر ساعت دو نفر به علت آلودگی هوا فوت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، "سياری" در همايش هفته سلامت که صبح امروز در سالن همايش‌های بين المللی رازی برگزار شد گفت:۲۶ ميليون نفر در کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند که همين باعث فشار خون، ديابت و افزايش چربی در افراد می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ۹۱ هزار نفر به سکته قلبی و ۴۱ هزار نفر به سکته مغزی دچار می‌شوند که ۸۰درصد آن قابل پيشگيری است.

سياری با اشاره به اينکه ۵/۵ ميليون نفر در کشور سيگار مصرف می‌کنند گفت: اين افراد ۷۰ ميليارد نخ سيگار به قميت ده ميليارد تومان روزانه هزينه می‌کنند.

معاون بهداشت وزير بهداشت افزود: ۴۸ ميليون نفر ۵ واحد ميوه و سبزی را مصرف نمی‌کنند.

سياری همچنين به معضل آلودگی هوا اشاره کردو افزود: سال ۹۱، ۵ درصد روزهای تهران هوای پاک داشت.

وی با اشاره به تردد ۷۰هزار خودرو ی فرسوده و غير استاندارد در تهران و افزود: هر خودروی فرسوده سه برابر خودروی استاندارد آلودگی هوا ايجاد می‌کند.

معاون بهداشتی وزير بهداشت خاطر نشان کرد: در هر ساعت دو نفر به علت آلودگی هوا فوت می‌کنند.

وی با اشاره به اينکه ۲۰ تا ۳۰هزار نفر دچار اعتياد تزريقی هستند افزود: مشکلی که در کشور وجود دارد مسئله ايدز و اعتياد تزريقی است که با خودمراقبتی و توانمندساز ی قابل کنترل است که البته مسائل اجتماعی و اقتصادی را بايد مورد توجه قرار داد.

سياری با اشاره به اينکه برنامه ما در روستا‌ها برای ۲۳ ميليون نفر ارتقای خدمات است افزود: زمانی که روستاييان به بيمارستان ارجاع می‌شوند ۵ درصد هزينه‌ها را پرداخت کنند.

معاون بهداشتی وزير بهداشت همچنين با بيان اينکه به دستور وزير بهداشت در حال طراحی شبکه جامع همگانی در سطح شهرستان هستيم افزود: با اجرای اين طرح می‌توان اعتباراتی را که برای بيمارستان‌ها در نظر گرفته شده به خوبی کنترل کنيم و نگرانی مردم در هزينه درمان را کاهش دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016