پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

وزير ارشاد: درباره عدم بازديد رهبری از نمايشگاه کتاب نمی‌توان نيت‌خوانی کرد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت عدم بازديد مقام معظم رهبری از نمايشگاه بين المللی کتاب تهران با استناد به سخنان رئيس دفتر معظم له مبنی بر مشغله کاری ايشان گفت: نمی توان در اين خصوص نيت خوانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت در حاشيه مراسم رونمايی از چاپ دوم کتاب خاطراتش در نمايشگاه کتاب تهران در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران که پرسيد برخی معتقدند مقام معظم رهبری به دليل نارضايتی شان از وضعيت فرهنگی کشور به نمايشگاه کتاب نيامدند، گفت: جناب آقای محمدی کلپايگانی رئيس دفتر ايشان که به نمايشگاه کتاب آمدند، اعلام کردند دليل اين مساله اشتغالات زياد ايشان بوده است، ما از نيت های ايشان که چرا به نمايشگاه نيامدند، نمی توانيم صحبت کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين درباره نقدهايی که به دولت می شود، گفت: ما نمی توانيم مانع بحث های سياسی بشويم. دولت از نقد استقبال می کند ولی اگر به تخريب بينجامد، صحيح نيست اما اگر نقد، سازنده باشد، دولت استقبال هم می کند.

جنتی در خصوص ارزيابی اش از نمايشگاه امسال کتاب تهران بار ديگر تاکيد کرد: طبيعتاً من نمی توانم در اين مورد اظهار نظر کنم و اين مردم هستند که بايد قضاوت کنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اينکه چرا آماری از جمعيت بازديدکننده نمايشگاه امسال کتاب تهران اعلام نمی شود؟ يادآور شد: از ورود های مختلف مصلی جمعيت های زيادی به نمايشگاه می آيند و لذا نمی توان به شکل دقيق آماری از آنها ارائه کرد. البته آمار هم زياد مهم نيست مهم اين است که مردم استفاده لازم را از نمايشگاه ببرند که انشاءالله اينطور بشود.

وی که پس از رونمايی از کتاب خاطراتش در جمع خبرنگاران سخن می گفت، بر لزوم ثبت وقايع تاريخی به همان شکلی که رخ داده اند، تاکيد کرد و گفت: برای ما ثبت تاريخ انقلاب اسلامی بسيار اهميت دارد. نوشته هايی که می تواند زوايای پنهان انقلاب را روشن کند، بايد ثبت شود.

علی جنتی هم اکنون در حال بازديد از بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللی کتاب تهران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016