یکشنبه 21 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

18 هزار میلیارد تومان بدهی جدید دولت به صندوق تامین اجتماعی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «سیدتقی نوربخش» روز یکشنبه در همایش تکریم کارآفرینان سازمان تامین اجتماعی افزود: باید راهکارهایی مبتنی بر مکانیزم های بیمه ای برای پرداخت این بدهی ها اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در سال 80 بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی دو هزار و 300 میلیارد تومان بود که متاسفانه به دلیل نگاه حمایتی به صندوق تامین اجتماعی و اینکه دولت تبدیل به کارفرما شده بود، این مبلغ بدهی ها افزایش چشمگیری یافت.

نوربخش با تاکید بر اینکه تغییر نگاه به صندوق تامین اجتماعی امری مهم است، افزود: این صندوق حاصل تجمیع منابع جامعه کارگری و کارفرمایی است و دست اندازی به صندوق تامین اجتماعی شرعا و قانونا درست نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نوربخش تصریح کرد، در دو سه سال اخیر اتفاقات زیادی در این صندوق افتاد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 800 هزار کارگاه در تعامل با سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: با ایجاد تعامل بیشتر و بهتر با جامعه کارگری و کارفرمایی امیدواریم شاهد یک تامین اجتماعی پویا باشیم تا پاسخگوی نیازهای بیمه شدگان باشد.

نوربخش با بیان اینکه تامین اجتماعی می تواند نقش سازنده ای در تامین اهداف کلان داشته باشد، افزود: 38 میلیون و 500 هزار بیمه شده اصلی در کشور داریم و ایجاد امنیت اجتماعی بسیار مهم است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ایجاد امنیت اجتماعی بستر امنیت ملی را ایجاد می کند، گفت: اکنون زمینه لازم برای رقابت پذیری در سازمان تامین اجتماعی فراهم است و می تواند سبب توسعه اقتصادی شود.

نوربخش یکی از مهمترین ملاک های توسعه یافتگی کشورها را توسعه یافتگی نظامات تامین اجتماعی دانست و افزود: سازمان تامین اجتماعی طی 39 سال اخیر خدماتی را بدون وابستگی به بودجه دولت ارایه داده است.

نوربخش تصریح کرد، امنیت اجتماعی در ایجاد یکپارچگی اجتماعی و همبستگی ملی نقش اساسی دارد و منشا ایجاد تامین اجتماعی، سرمایه انسانی بوده و هدف آن حفظ رفاه و مولد اجتماعی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016