شنبه 31 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

زنگ خطر آب در ۵۱۷ شهر نواخته شد

اهواز - ايرنا - ۵۱۷ شهر کشور با برابری ميزان تامين و توزيع آب تنش دارند و در صورت بروز مشکل در تامين آب، دچار کمبود می شوند.

حميدرضا جانباز مديرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روز شنبه در حاشيه آيين معرفی مديرعامل جديد شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ايرنا، ضمن اعلام اين موضوع، افزود: برنامه های وزارت نيرو برای ۱۲کلان شهر تدوين و در قالب برنامه منسجمی به رييس جمهوری منعکس شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی گفت: دستور مثبت رييس جمهوری را گرفته ايم و برنامه ريزی ما برای اين شهرها و تمام مناطق شهری مبتنی بر تامين آب است تا جيره بندی برنامه ريزی شده نداشته باشيم.

جانباز از جمله اين شهرها به تهران، اراک، مشهد، اصفهان، قم، تبريز، قزوين، کرمان و اهواز اشاره و اضافه کرد: در شرايط کنونی مشکلی از نظر کمبود آب نداريم و جيره بندی برنامه ريزی شده ای برای هيچ يک از شهرهای کشور نخواهيم داشت.

وی خاطرنشان کرد: خط قرمز وزارت نيرو امسال جيره بندی نکردن آب در شهرهای کشور است.

جانباز همچنين اظهار کرد: برای حدود شش هزار روستای کشور هم با تانکر آبرسانی می شود که هم اينک پنج هزار و ۳۰۰ روستاست و پيش بينی می شود با استمرار گرما تعداد اينها به شش هزار و ۳۰۰روستا برسد.

جانباز گفت: آبرسانی به اين روستاها را در قالب طرح منسجم اجرای شبکه های مجتمع های آبرسانی روستايی در دستور کار داريم.

وی توضيح داد: در اين چارچوب برنامه ای را به دولت تقديم می کنيم که در مدت سه سال آينده اگر وجوه آن تامين شود اين مجتمع ها زير پوشش برود و درصد جمعيت روستايی برخوردار از نعمت آب آشاميدنی از ۷۷درصد فعلی به ۹۲درصد پايان برنامه پنجم برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016