شنبه 31 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

آزادسازی نرخ بليت هواپيما دردسرساز شد، اخذ خودسرانه مابه‌التفاوت از مسافران

در حالی که آزادسازی نرخ بليت در کمتراز چند هفته به اجرا رسيده است، برخی از آژانس‌های فروش بليت، قيمت‌های بيشتری را بابت بليت‌های از قبل خريداری شده از مردم دريافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با اجرای آزادسازی نرخ بليت هواپيما از نيمه اول خرداد، سازمان هواپيمايی در ابلاغيه ای به شرکت ها اعلام کرد که متنوع سازی نرخ بليت شامل بليت هايی که در گذشته فروخته شده نمی شود اما از برخی مسافران بابت بليت هايی که از قبل خريداری کردند مابه التفاوت دريافت شده است.

در واقع برخی از مسافران که در اواخر ارديبهشت ماه بليتی را خريداری کردند دوباره با آنها تماس گرفته شده و بابت مابه التفاوت افزايش قيمت و آزادسازی نرخ ها از آنها پول بيشتری طلب شده است در حالی که در بخشنامه سازمان هواپيمايی برای ايرلاين ها تاکيد شده است که نبايد بابت بليت‌های از قبل فروخته شده پولی دريافت شود.

يکی از مسافران در تماس با خبرگزاری مهر در اين خصوص اعلام کرد که بليت هواپيمای شيراز را قبل از اجرای آزادسازی به نرخ ۱۲۸ هزار تومان خريداری کرده اما آژانس در قيمت نهايی ۱۷۸ هزار تومان را از وی دريافت کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين خصوص عبدالرضا موسوی رئيس انجمن شرکت های هواپيمايی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: براساس بخشنامه سازمان هواپيمايی کشور، آژانس های فروش بليت و ايرلاين ها نمی‌توانند بابت بليت هايی که از قبل فروخته شده مابه التفاوت دريافت کنند.

وی با بيان اينکه اخذ مابه التفاوت از مسافران غيرقانونی است، بيان کرد: بنابراين مسافرانی که با اين مشکل مواجه شدند، می‌توانند به واحد بازرگانی هر ايرلاين مراجعه کنند تا از صحت مبلغ پرداخت شده اطمينان داشته باشند.

موسوی با تاکيد بر اينکه آژانس های فروش بليت نبايد خودسرانه عمل کنند، گفت: همچنين مسافران می‌توانند به واحدبازرسی شکايات در سازمان هواپيمايی مراجعه کرده و شکايت خود را از آژانس و يا ايرلاين مطرح کنند تا به آن رسيدگی شود.

بنابراين به نظر می رسد که در شرايط کنونی برخی از آژانس های مسافری از فرصت پيش آمده سوءاستفاده کرده و بليت های قبلی خود را هم گران تر کرده اند اين در حالی است که بارها براين امر تاکيد شده است.

از سوی ديگر عدم اطلاع رسانی شفاف از سوی سازمان هواپيمای کشوری هم از ديگر عواملی است که به سوء استفاده برخی از آژانس ها دامن زده است بطوريکه هيچ شفاف سازی از سوی سازمان انجام نشده است و مردم تنها از طريق آژانس ها از اجرای سياست های دولت باخبر می شوند.

در واقع آژانس‌های فروش بليت که خود در نرخ نهايی ذی نفع هستند هر قيمتی را که بخواهند به مشتری تحميل می کنند در حاليکه اغلب مسافران هم اطلاعی از وضعيت اجرای سياست های دولت ندارند و ترجيح می دهند نرخ بيشتر را بپردازند اما به کارهای خود رسيدگی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016