یکشنبه 12 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

ايران رتبه اول قربانيان حوادث رانندگی

مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق آمارها ايران با ثبت ۲۷ هزار کشته در سال و با توجه به جمعيت ۷۷ ميليون نفری خود به لحاظ سرانه قربانيان حوادث رانندگی، رتبه اول را در دنيا دارد.

به گزارش وزارت بهداشت، مريم غفاری افزود: در ايران به ازای هر ۱۰ هزار وسيله نقليه، ۱۲۰ سانحه رانندگی اتفاق می افتد؛ در حالی که اين رقم در فرانسه و ژاپن ۱۲ تصادف است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: هميشه شنيدن اخباری که از ثبت رکوردی جديد حکايت دارد، شيرين و افتخار آفرين نيست، چرا که گاهی آمارهايی در بين آنها خودنمايی می کند که نه تنها مايه غرور نيست بلکه کام هر شنونده ای را تلخ می کند.

نبود پايگاه اورژانس هوايی از علل مهم مرگ و مير تصادفات

مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ادامه داد: اين اخبار ناخوشايند گاهی مربوط به آمار تصادفات و رکوردزنی ميزان مرگ و مير در سوانح جاده ای در کشور است که عمدتا به دليل نبود پايگاه های اورژانس هوايی رخ می دهد.

غفاری افزود: از آنجا که انتقال زمينی بيماران دارای محدوديت های ويژه ای مانند زمان، محدوديت ظرفيت کابين آمبولانس ها، تغييرات مکرر سرعت و به ويژه ترافيک است، انتقال هوايی بيماران روش مناسبی به نظر می رسد.

وی خاطر نشان کرد: از سويی ديگر صعود و فرود عمودی بالگردها و امکان نشست و برخاست در سطوح ناهموار از مزايای بسيار بزرگ امداد هوايی است ضمن اين که امکان حمل تعداد بيشتری از بيماران به روش انتقال هوايی وجود دارد.

مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، يادآور شد: بخشی از طرح تحول نظام سلامت، افتتاح پايگاه های اورژانس هوايی است که بنا دارد با خريد خدمت ۱۴ پايگاه اورژانس هوايی را در کشور ايجاد کند.

غفاری گفت: راه اندازی اين پايگاه ها برای پوشش امدادی ۱۵۰ هزار کيلومتر راه روستايی و فرعی و مناطق صعب العبور است که به صورت رسمی طی روزهای آينده افتتاح می شوند.

وی افزود: استفاده از آمبولانس هوايی به منظور کمک های پزشکی فوری برای دسترسی به نقاط دور افتاده، سخت گذر و يا حائز اهميت زمانی، بسيار ضروری است و می تواند با ارائه خدمات پيش بيمارستانی به بيماران و مصدومين نقش موثری را در کاهش آمار کشته شدگان تصادفات و سوانح به عنوان دومين عامل مرگ و مير در کشور داشته باشد.

مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: با اجرای طرح امداد اورژانس هوايی در شرايطی که آمبولانس به علت عدم سرعت کافی و يا دور بودن مسافت نمی تواند به کمک بيمار بشتابد، تکنسين های آمبولانس هوايی می توانند معالجه اوليه بيمار و فرد مجروح را تا رسيدن به بيمارستان به عهده بگيرند و با مراقبت های پيش بيمارستانی پيشرفته نقش مهمی در بهبود ميزان بقای بيماران و کاهش چشمگير آمار کشته شدگان داشته باشند.

قرار است روز سه شنبه با حضور مسوولان وزارت بهداشت پايگاه های امداد هوايی طی مراسمی در قم افتتاح شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016