پنجشنبه 23 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

مشاور وزير کشور: برای "حيای نگاه" دو جنس مخالف هيچ برنامه‌ای اجرا نشده

مشاور وزير کشور در امور بانوان گفت: در کنار سياست افزايش جمعيت بايد بسته‌های حمايتی نيز ارائه شود تا آسيب‌ها را به حداقل برساند و در اين بخش بايد از موقعيت شغلی زنان بعد از مرخصی زايمان حمايت شود.

به گزارش خبرنگار «زنان» خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه قزوين، فهيمه فرهمندپور در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: برخی سياست افزايش جمعيت را راهی برای خانه نشين کردند زنان عنوان می‌کنند که اين سخن غيرکارشناسی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی ادامه داد: نبايد فراموش کرد که افزايش مواليد در يک بازه زمانی کوتاه مدت بخشی از وقت خانم‌ها را محدود می‌کند و دراين راستا اين هزينه در مقايسه با خطری که جامعه را تهديد می‌کند بسيار ناچيز است.

مشاور وزير کشور در امور بانوان اضافه کرد: راهکار ديگر برای اجرای سياست افزايش جمعيت آن است که سن ازدواج در جامعه کاهش پيدا کند که اين امر می‌تواند عمر فعال حضور زنان در تحصيل، شغل و فعاليت اجتماعی را افزايش دهد و آن بانوانی موفق‌ترند که در ابتدا فرزندان خود را پرورش داده و سپس وارد فعاليت‌های اجتماعی می‌شوند.

وی ادامه داد: موضوع عفاف و حجاب موضوع بسيار مهمی است که درايران به دليل مشکلات اجتماعی از حساسيت بالايی برخوردار است.

فرهمندپور توضيح داد: در زمينه عفاف و حجاب بايد برنامه ريزی‌های بلند مدت، کوتاه مدت و ميان مدت صورت گيرد که اگر برنامه ريزی بلند مدت در ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی انجام می‌شد الان نتايج مطلوبی را برای جامعه دربرداشت ولی مسئولان هميشه به برنامه کوتاه مدت و مقطعی بسنده کردند.

وی توضيح داد: موضوع عفاف و حجاب برای زنان و مردان مطرح است ولی درعمل طرح‌های اين بخش را فقط برای خانم‌ها اجرايی می‌کنند و در حوزه عملکرد عفاف و حجاب برای مردان تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مشاور وزير کشور در امور بانوان تاکيد کرد: برای حيای نگاه، برخورد و رفتار شايسته بين دو جنس مخالف هيچ برنامه‌ای اجرا نشده است و مردان نيز بايد آموزش ببينند که چگونه با خانم‌ها برخورد داشته باشند.

وی يادآور شد: امروزه بسياری از خانواده‌ها فرزندان خود را رها کرده و تصور می‌کنند که دولت، مدرسه و صداوسيما بايد آن‌ها را تربيت کند و اين درحالی است که در جامعه‌ پيش از انقلاب خانواده‌ها از فرزندان خود مراقبت و آنان را تربيت کردند که نتيجه آن تربيت، نسل انقلاب و جنگ بود.

فرهمندپور خاطرنشان کرد: مسئولين بايد از افراط و تفريط دوری کنند چراکه در برهه‌ای از زمان بحث امنيت فرهنگی و گاهی انتخاب آزادی را مطرح کردن که در آن شرايط مسمومی واژه‌ای را به نام آزادی انتخاب برای جامعه توجيه کردند.

وی با بيان اينکه نمی‌توان جامعه را در قرنطيه قرار داد، تصريح کرد: بايد فرزندان را از طريق خانوده‌ها واکسينه کرد و نبايد اجازه داد مسموميت برنامه ريزی شده در جامعه اتفاق افتد و پس از آن قرنطيه رفتاری را اعمال کرد.

مشاور وزير کشور در امور بانوان تشريح کرد: افزايش مخاطبين شبکه‌های ماهواره‌ای قبح زدايی از رفتار غيراخلاقی در بين نامحرم و خانواده را در پی دارد که اين يک تهديد جدی برای جامعه محسوب می‌شود.

وی هشدار داد: در حال حاضر ماهواره شيوه سبک زندگی غيراسلامی را ترويج می‌دهد و بر روی تربيت فرزندان تاثير گذاشته و اقبال خانواده‌ها نسبت به ازدواج و فرزندآوری را نيز کاهش داده است.

فرهمندپور اضافه کرد: در دوره‌ای کاهش ميزان ازدواج ناشی از مشکلات اقتصادی بود ولی در حال حاضر ميزان ازدواج به دليل مشکلات فرهنگی ناشی از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی کاهش پيدا کرده است.

وی يادآور شد: سبک زندگی گزينش‌های فرد از گزينه‌های پيش رو است و اگر اين گزينه‌ها بر اساس ملاک دينی باشد سبک زندگی اسلامی است.

مشاور وزير کشور در امور بانوان اضافه کرد: در جامعه برخی از تبليغات زنان را به سوی مصرف گرايی سوق می‌دهد که اين رفتار با سبک زندگی اسلامی منافات دارد.

وی تصريح کرد: در ترويج سبک زندگی اسلامی بسيار شعار داده شده است که گام مهمی برای ايجاد حساسيت اجتماعی بوده ولی در بازشناسی و مقابله با شيوع مصاديق غيراسلامی موثر عمل نکرديم.

فرهمندپور خاطرنشان کرد: وزير کشور اعلام کردند که از طراحان، توليدکنندگان و عرضه کنندگان پوشاک اسلامی حمايت خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016