یکشنبه 26 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

معاون امور اجتماعی شهرداری تهران: زن را بايد در خانواده به عنوان مادر تعريف کرد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: زن را بايد در خانواده به عنوان مادر تعريف کرد حتی اگر خودسرپرست باشد.

به گزارش خبرنگار سرويس «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت الاسلام ميثم امرودی در نخستين گردهمايی مراکز دولتی، عمومی و مردم نهاد در حوزه زنان سرپرس خانوار افزود: ستون وسط خيمه زندگی زن است و مطالعات نشان داده اگر به هر دليلی پدر از دست رود امکان متلاشی شدن خانواده نسبت به زمانی که مادر در خانواده حضور ندارد کمتر است.

وی با اشاره به جمعيت زنان ايران اظهار کرد: لازم است در توزيع امکانات عدالت وجود داشته باشد اين در حالی است که بسياری از امکانات فراهم شده مردانه است بنابراين لازم است امکاناتی ويژه بانوان فراهم آوريم و آنان حق دارند بدون حجاب در بوستان‌ها قدم بزنند. بنابراين در شهر تهران پنج بوستان بانوان ايجاد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امرودی تاکيد کرد: هنگام صحبت کردن با يک زن بايد به هويت انسانی او توجه کنيم نه به جنسيتش چون هويت انسان مهم است.

وی با بيان اينکه لازم است نگاه مولد به زنان داشته باشيم، اظهار کرد: درصد زيادی از افراد فعال در سراهای محله را زنان تشکيل می‌دهند، آنان می‌توانند بسياری از مشکلات خود را حل کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های تسنيم، گفت: زمانی که زنان در مکان‌هايی مانند خانه‌های تسنيم مشارکت بيشتری داشته باشند طلاق کاهش و جلسات روضه افزايش می‌يابد و آنان با مشارکت می‌توانند مشکلات يکديگر را بهتر حل کنند. بنابراين نه تنها زندگی خود بلکه زندگی ديگران را اداره می‌کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به نقش سازمان‌های مردم نهاد اشاره و اظهار کرد: بايد ديدگاه خود را نسبت به مردم تغيير دهيم، اقدامات انجام شده از سوی آنان بسيار کم هزينه، گسترده و همراه با اعتقاد راسخ است بنابراين لازم است به مردم اعتماد کنيم و نهادهای خيريه تقويت شوند تا بتوانيم خدمت رسانی بهتری به مردم انجام دهيم.

وی با اشاره به طرح هبه در شهر تهران گفت: ممکن است يک وسيله به ظاهر غيراستفاده در شمال شهر تهران جهيزيه خوبی برای دختران محله‌ای مانند دروازه غار باشد.

امرودی در پايان با تاکيد بر ضرورت تقسيم کار در امور اظهار کرد: مشکل ما اين است که می‌خواهيم همه کارهای خود را به تنهايی انجام دهيم اين در حاليست که تقسيم کار نتايج بهتری را به همراه دارد. بر اساس آيات قرآن کريم و قواعد تجربی دو ضرب در دو در امور انسانی چهار نمی‌شود بلکه حاصل آن ۴۰ است. بنابراين بايد در انجام کارها به اين نکته توجه کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016