جمعه 7 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

بازیگر نقش عین الله باقرزاده در گذشت

حسن رضیانی،‌ بازیگری که بیش از هر چیز به دلیل ایفای نقش عین الله باقرزاده در مجموعه تلویزیونی صمد شهرت داشت، پس از ۷۰ روز بستری در بیمارستان درگذشت.

او در پی ایست قلبی در ۸۳ سالگی در تهران درگذشت.

حسن رضیانی متولد سال ۱۳۱۰ در مشهد و فارغ‌التحصیل رشته تئاتر بود، در سال‌های بین ۱۳۳۱ و ۱۳۳۴ در برنامه رادیویی "شما و رادیو" همکاری داشت.
نخستین بازی سینمایی او در فیلم "فرشته وحشی" (ساخته رئیس فیروز- ۱۳۳۸) بود و پس از آن با بازی در نقش عین‌الله باقرزاده در مجموعه فیلم‌های صمد به شهرت و محبوبیت رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در این مجموعه نقش فرزند کدخدا را بازی می کرد که بر این باور بود به دلیل موقعیت خانوادگی اش از دیگران بیشتر می داند اما صمد او را هم تمسخر می کرد.، و همواره با صمد درگیر بود.

فیلم های تنگنا (ساخته امیر نادری-۱۳۵۲) ، پنجره (جلال مقدم- ۱۳۴۹) و گزارش (کیارستمی- ۱۳۵۶) از فیلم های سینمایی بود که او در آنها بازی کرده بود.
او همچنین نقش کوتاهی در فیلم "انتخاب" (ساخته تورج منصوری- ۱۳۸۳) ایفا کرده بود.

او در گفتگویی در سال ۹۰ گفته بود: "من نارضایتی از سینمای آن موقع و امروز ندارم ولی به هر حال صمیمیتی که آن موقع بود امروز نمی بینم. وقتی آدم وارد کادر سینمای امروز می شود، بغض می کند، همه با یک نظر دیگر به آدم نگاه می کنند."

خاطره رضیانی، دختر او، در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است که خاکسپاری آقای رضیانی در قطعه هنرمندان گورستان بهشت زهرا هنوز قطعی نشده، چرا که "فقط هنرمندانی که نامشان در فهرست ثبت شده خانه سینما و هنرمندان باشد،‌ در این قطعه دفن می شوند" و نام آقای رضیانی در این فهرست ثبت نشده است.

با این حال او گفته که خانواده آقای رضیانی خاکسپاری او در قطعه هنرمندان را پیگیری خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016