سه شنبه 28 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

آيا افشين قطبی سرنوشت بلاژويچ و ايوانکويچ را تکرار می‌کند؟ فرامرز کوشان

افشين قطبی
سرنوشت امروز پرسپوليس با مربی‌اش شباهت زيادی با سرنوشت تيم ملی‌ ايران با دو مربی کروات، آن بلاژويچ و ايوانکويچ دارد. آن ها در آغاز به خاطر اعتبار و موفقيت بين المللی‌شان مورد علاقه زياد مردم و توجه نشريات قرار گرفتند. ولی بعد از يکی دو سال، علاقه بعضی از روزنامه نگاران به آن ها تبديل به انتقادات و اعتراضاتی شد، که کمتر جنبه فنی داشتند و بيشتر از ناآگاهی‌ و يا دشمنی انتقاد کنندگان خبر می داد ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كفاشيان: نيكبخت بايد هم از تيم ملي و هم از پرسپوليس محروم شود، ايسنا

رييس فدراسيون فوتبال گفت: نظر من اين بود كه نيكبخت واحدي علاوه بر محروميت از تيم ملي از باشگاه پرسپوليس هم محروم شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه زنجان، علي كفاشيان در حاشيه مجمع عمومي هيات فوتبال استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در خصوص اتفاقات اخير تيم ملي و نحوه رفتار عليرضا نيكبخت واحدي گفت: نظر شخصي من اين بود كه علاوه بر محروميت از تيم ملي وي از باشگاه پرسپوليس هم محروم شود اما حق صدور راي بر عهده كميته انضباطي فدراسيون است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي همچنين در خصوص قرارداد حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال گفت: اين قرارداد بين فدراسيون فوتبال و صدا و سيما با حضور رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني امضاء شده است. اين تفاهم نامه با مبلغ 300 ميليارد ريال براي 3 سال منعقد شده، ما نيز قبول داريم كه اين مبلغ براي 3 سال بسيار ناچيز است.

كفاشيان افزود: اين مبلغ به حساب فدراسيون واريز خواهد شد و سپس به باشگاه ها پرداخت مي شود.

وي در خصوص بركناري "نيكوليچ" نيز گفت: مسايل حاشيه اي به وجود آمده در مورد تيم ملي فوتبال جوانان با مديريت مسئولين مربوطه حل شده است. طي مذاكراتي كه در كميته تيم هاي ملي با كادر فني و مربي اين تيم "نيكوليچ" صورت گرفت، دليل اصلي اين شكست بدشانسي در بازي عنوان شد. همچنين عدم برگزاري ديدارهاي تداركاتي، كمبود امكانات و عدم همكاري باشگاه ها و عملكرد ضعيف كادر فني به دليل ايجاد نكردن هماهنگي و همكاري لازم در بين اعضاء از ديگر دلايل ناكامي اخير عنوان شد.


وي در خصوص طرح "آسيا ويژن" بيان كرد: از 6 تيم انتخاب شده براي "آسياويژن" 20 آيتم در نظر گرفته شده بود كه اكثر استانها نيمي از اين آيتم ها را داشتند و از بين آنها 4 تيم براي شركت در اين مسابقات انتخاب شدند و 2 سهميه باقي مانده از بين استانهايي انتخاب مي شوند كه بيشترين امتيازات حضور در مسابقات را داشته باشند.


كفاشيان ادامه داد: استانهايي كه براي طرح "آسياويژن" انتخاب مي شوند بايد توسط استانداري ، اداره كل تربيت بدني و هيات فوتبال حمايت شوند كه خوشبختانه استان زنجان از اين امكانات برخوردار است.


رييس فدراسيون فوتبال در خصوص نحوه واگذاري تيم هاي ليگ برتري به ساير استانها گفت: استانها براي حضور در ليگ برتر فوتبال كشور بايد از پايه شروع كرده و با گذراندن رده هاي مختلف در ليگ برتر حضور يابند اما استانهايي كه از چنين امتيازي برخوردار نيستند و به دليل داشتن امكانات و اعتبارات لازم و حمايت مسئولين حاضر به انجام چنين كاري هستند، با خريد امتياز باشگاه ها به نام استان خود در مسابقات شركت مي كنند كه تاكنون اين جابجايي اثرات منفي نداشته بلكه باعث ايجاد انگيزه در ميان ورزشكاران و جوانان در آن استانها شده است و اثرات بسيار مثبتي از لحاظ پيشرفت امكانات سخت افزاري و نرم افزاري داشته است.


اين مقام مسئول در خصوص حضور بانوان در مسابقات برون مرزي گفت: در صديدم تا بانوان ايراني با حجاب كاملا اسلامي و پوشيده در مسابقات "گوانگجو" چين حضور يافته و جزء 6 تيم برتر آسيا شوند.


وي با اشاره به حضور بانوان ايراني براي تماشاي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا ، ابراز كرد: ما با فراهم كردن فضا و بستر مناسب جهت حضور بانوان ايراني براي تماشاي بازيهاي فوتبال، اين امكان را مهيا مي سازيم.


كفاشيان در پاسخ به پرسشي در خصوص ابهامات موجود در روند برگزاري انتخابات روساي هيات ها گفت: روند برگزاري انتخابات هيات ها ي ورزشي در ايران به صورت كاملا دموكراتيك است و بر اساس راي مجمع، فرد به عنوان رييس هيات انتخاب مي شود. به دليل اينكه فعاليت‌هاي ورزشي در هيات ها دشوار، سنگين و بدون حق الزحمه است، تمايل افراد براي ورود به اين مقوله بسيار كم است و افرادي هم كه داراي حق راي هستند به صورت كاملا آگاهانه و آزاد به شخص مورد نظر راي مي دهند.





















Copyright: gooya.com 2016