سه شنبه 5 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فتح الله زاده: بازيکن فلان باشگاه هميشه فيکس تيم ملی بود، قطبی دل گربه هم نداشت! مهر

عضو هيئت رئيس فدراسيون فوتبال و سرپرست باشگاه استقلال با انتقاد از عملکرد افشين قطبی و نتايجی که در جام ملت ها بدست آورد، بر جانبداری سرمربی تيم ملی از برخی بازيکنان تاکيد کرد و گفت: متاسفانه برخی‌ ملی‌پوشان چون در فلان باشگاه بازی می‌کردند، هميشه به ميدان رفتند.
علی فتح الله زاده در گفتگويی که با خبرنگار مهر داشت در مقام يک عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در خصوص نتايج تيم ملی مطالبی را عنوان کرد. او که برای نخستين بار موضوع تشکيل کميته فنی برای استخدام مربی خارجی جهت هدايت تيم ملی را مطرح کرد، در اين خصوص به خبرنگار مهر گفت: يادم می‌آيد، چند ماه پيش اين موضوع را مطرح کردم. در آن زمان خيلی‌ها از من ايراد گرفتند که چرا می‌خواهيد برای تيم ملی سرمربی بياوريد، بدون اينکه اصل ماجرا را متوجه شده باشند.

هشدار دادم اما بازهم سرمربی تيم ملی انتخاب نشده است
وی در ادامه افزود: من حرف بدی نزدم. گفتم تيم ملی بعد از جام ملت‌های آسيا و برای حضور موفق در مسابقات مقدماتی جام جهانی نياز به سرمربی درجه يک دارد. اگر جام ملت‌ها تمام شد و قطبی نخواست با ما همکاری کند، حداقل يک يا چند گزينه داشته باشيم که بتوانيم با آنها مذاکره کرده و هدايت تيم ملی را به يک گزينه واجد شرايط بسپاريم. تازه من اين حرف‌ها را زدم اما امروز با گذشت چند روز از حذف تيم ملی هنوز مشخص نيست، سرمربی تيم چه کسی است!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صداقت به خرج دادم
سرپرست باشگاه استقلال يادآور شد: آن زمانی که تيم ملی با هدايت افشين قطبی در جام ملت‌ها می‌برد و سه پيروزی پی در پی کسب کرده بود، خيلی‌ها به من حمله کردند و اين ور و آن ور نشستند و حرف زدند که چرا فتح الله زاده گفته مربی خارجی برای تيم ملی می‌آيد و قطبی با تيم ملی نخواهد ماند، در حاليکه من اين حرف را نزده بودم. من اين حرف‌ها را شنيدم و با جسارت نه، صداقت در يکی از برنامه‌های ورزشی سيما گفتم، بله! من مخالف قطبی بودم و اگر امروز قطبی در جام ملت‌ها نتيجه بگيرد، اولين نفر خواهم بود که از او درخواست می‌کنم، بماند. من اين حرف‌ها را زمانی زدم که تيم ملی برنده بود و خيلی‌ها از فدراسيون انتقاد می‎کردند، چرا قطبی را حفظ نکرده است و البته بودند کسانی که دعوا داشتند، سر اينکه کدام يک از آنها قطبی را سرمربی تيم ملی کرده است!

تيم ملی در گلوگاه "کره" گير کرد
عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال با اشاره به اينکه برخی‌ها عليه او و ديگر مسئولان فدراسيون فوتبال حرف‌های نامربوط زدند، افزود: تيم ملی بعد از ديدارهای مرحله گروهی در يک گلوگاه گير افتاد. تيم ملی اگر می‌توانست اين گلوگاه را رد کند، می‌شد، گفت قطبی مربی خوبی بوده و تيم ملی خوب نتيجه گرفته است اما متاسفانه تيم در همين گلوگاه گرفتار شد.

می دانستم قطبی با باشگاه ژاپنی در حال مذاکره است
وی در ادامه ياد آور شد: می‌دانيد چرا من بحث تشکيل کارگروهی ويژه برای انتخاب سرمربی تيم ملی را مطرح کردم؟ من در آن زمان متوجه شده بودم، قطبی در حال گفتگو و رايزنی با يک تيم ژاپنی است. باور کنيد، نمی‌توانستم در آن مقطع زمانی چنين بحثی را مطرح کنم. من برای آينده تيم ملی می‌ترسيدم اما خيلی‌ها با من بد برخورد کردند و جبهه گيری کردند. ترسيدم اگر بحث مذاکره قطبی را با باشگاه ژاپنی مطرح کنم، خيلی‌ها موضع گيری کنند.

به جای آموزش به هم توهين می‌کنيم
فتح الله زاده به لزوم آموزش و توجه به آينده در فوتبال کشورمان تاکيد کرد و گفت: متاسفانه ما از پايه مشکل داريم. بازيکن ما هنوز سيستم بازی را خوب درک نکرده است و نمی‌داند، مقابل تيم سرعتی بايد چگونه بازی کند، شيوه بازی با تيم قدرتی چيست و ... . در اين مدت مربيان نيز توجهی به اين موضوع نداشته‌اند. ما بايد اين را به بازيکن تيم ملی آموزش بدهيم اما به جای آموزش و تربيت بازيکنان بيشتر دنبال توهين به هم و لج و لجبازی هستيم.

نشانه‌های از پيشرفت در تيم ملی نديدم
سرپرست باشگاه استقلال در خصوص عملکرد تيم ملی در جام ملت‌های آسيا گفت: من نشانه‎هايی از پيشرفت در تيم ملی فوتبال نديدم. می‌دانيد چرا اين حرف را می‌زنم؟ چون ما تيم‌هايی را در اين جام برديم که بيشتر اوقات مقابل آنها برنده بوده‌ايم. همين تيم ملی عراق که در قطر اين تيم را شکست داديم، از سال ۱۹۹۶ تا به امروز موفق به شکست تيم ملی کشورمان نشده است. امارات فقط در يک بازی دوستانه تيم ملی ايران را شکست داده است. کره شمالی کی تيم ملی ايران را برده که امروز پيروزی مقابل اين تيم را موفقيت بدانيم؟!

اگر کره را می برديم، پيشرفت کرده بوديم
وی يادآور شد: ما در گذشته به تيم ملی کره جنوبی ۶ گل زده بوديم، اينکه بتوانيم اين تيم را نه با ۶ گل، فقط شکست دهيم، پيشرفت است. با نتيجه‌ای که ما مقابل کره جنوبی کسب کرديم، يعنی تيم ملی پسرفت داشته نه پيشرفت.

تيم ملی هر وقت به بازيکنان استقلال و پرسپوليس توجه کرد، موفق شد
عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال با انتقاد از شيوه استفاده از بازيکنان در تيم ملی گفت: بهترين بازيکن ديدار ايران - عراق کدام بازيکن بود؟ مگر ايمان مبعلی بهترين بازيکن زمين نشد، پس چرا آقای قطبی او را ديگر مورد استفاده قرار نداد؟ مگر محمد نوری در بازی با امارات بد بازی کرده بود که در بازی با کره جنوبی فرصت حضور در زمين را پيدا نکرد. متاسفانه آقای قطبی هيچ توجهی به بازيکنان استقلال و پرسپوليس نداشت.

وی افزود: تيم استقلال در جدول ليگ برتر رتبه چهارم جدول را در اختيار دارد اما زمان انتخاب بازيکنان تيم ملی رتبه دوم جدول از آن اين تيم بود. آيا حق اين تيم يک بازيکن در تيم ملی است؟ يعنی به غير از مبعلی ما بازيکنی در حد واندازه‌های تيم ملی نداشتيم؟ آقای قطبی بايد اين را بداند که هر وقت مربی تيم ملی به بازيکنان استقلال و پرسپوليس توجه کرده و به آنها ميدان داده، تيم موفق بوده است اما سرمربی تيم ما بدون توجه به اين موضوع کمترين توجه را به بازيکنان اين دو تيم مطرح داشت.

از کره جنوبی ترسيده بوديم
فتح الله زاده با طرح اين مدعا افزود: تيم ما از کره جنوبی ترسيده بود، شاهد اين مدعا هم نوع بازی تيم است. اينکه سرمربی تيم ملی، تيم را با سه هافبک دفاعی به ميدان می‌‍فرستد، معنی‌اش چه می‎تواند باشد؟ اين يعنی آقای قطبی از کره ترسيده بود. من اعتقاد دارم، تا پيش از سوت آغاز بازی کره‌ای‌ها از ما ترسيده بودند اما پس از آغاز بازی ورق برگشت. شما به بازی کره مقابل هند نگاه کنيد. اين تيم به آب و آتش می‌زد تا به هند پنج گل بزند و با تيم ما روبرو نشود. تيمی که با نتيجه ۴ بريک از حريفش پيش است، ديگر نيازی به حمله ندارد. کره به تيم هند حمله می‌کرد، تا گل بزند و جايگاه صدر جدول گروه خود را بدست آورد. چرا؟ چون می‌خواست با ايران بازی کند اما ما ...

در شکست تيم ملی همه سهيم هستند
"عادت ندارم به افرادی که شکست خورده و افتاده هستند، حمله کنم"، سرپرست باشگاه استقلال با طرح اين موضوع افزود: ما به کره جنوبی باختيم. در اين باخت همه مقصرند. از بازيکنانی که خوب بازی نکردند تا مربی که ترسيده بود. من هم به عنوان يک عضو فدراسيون در اين باخت سهيم هستم. اعتقاد دارم، تيم ملی مقابل کره جنوبی اگر شجاعانه بازی می‌کرد و می‌باخت حرفی نبود، ايرانی جماعت می‌‍خواهد تيمش مرد و مردانه بجنگد و نترسد. در اين شرايط اگر تيم ببازد هم ناراحت نمی‎‌شود.

در جهت باخت گام بر می‌داريم
وی در ادامه تاکيد کرد: افشين قطبی از تيم ملی رفت. ما تلاش می‌کنيم تا جانشين او را انتخاب کنيم البته نه برای بهتر شدن، بلکه برای بدتر نشدن! عملکرد ما نه حرفه‌ای است، نه منطقی و نه به روز. به همين خاطر است که در جهت باخت گام بر می‌داريم تا زمانی هم که عملی فکر نکنيم شرايط از اين بهتر نمی‌شود.

سرپرست باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: چهار نماينده ايران تا يک ماه ديگر بايد در ليگ قهرمانان آسيا حضور پيدا کنند، آيا شرايط برای حضور آنها در ليگ آسيايی فراهم است؟ آيا بستر مناسب برای موفقيت آنها فراهم آمده است؟ به غير از دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن که به حق با ديد مثبت مسئولان اين دو باشگاه و شرکت‌های حامی آنها به خوبی تجهيز شده‌اند، آيا استقلال و پرسپوليس بدون دغدغه به مصاف تيم‌های آسيايی می‌روند؟ متاسفانه اين دو تيم که دارای پشتوانه مردمی هستند، بازهم بايد دست خالی در ميدان مهمی چون ليگ قهرمانان حضور پيدا کنند.

ريشه بازيکن سالاری بايد خشکيده شود
عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در خصوص شرايط تيم ملی همچنين افزود: چرا بازيکنانی که در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشتند، نيمکت نشين شدند و فرصت بازی به نفراتی رسيد که عملکردشان دور از انتظار بوده است؟ متاسفانه در تيم ملی برخی‌ها چون در فلان باشگاه بازی می‌کردند، هميشه به ميدان رفتند. ريشه اين برخوردها و بازيکن سالاری‌ها بايد در تيم ملی خشکيده شود.

سرمربی تيم ملی به جای دل شير نوک انگشت شير داشته باشد
وی افزود: تا زمانی که بازيکن سالاری در تيم حاکم است و افراد اسم و رسم دار به جای بازيکنان زحمتکش برای تيم ملی بازی می‌کنند، وضع به همين منوال خواهد بود. چه کسی گفته چون يک بازيکن بزرگ است و در تيم‌های بزرگ بازی می‌کند بايد در تيم ملی حاشيه امنيت داشته باشد؟ مربی تيم ملی برای مقابله با اين مشکل نمی‌خواهد دل شير داشته باشد، نوک انگشت شير هم برای اين کار کفايت می‌کند.

دلم برای تيم ملی می‎سوزد
فتح الله زاده خاطر نشان کرد: واقعا دلم برای تيم ملی می‌سوزد. فوتبال ما پتانسيل بالای دارد اما نمی‌توانيم از آن استفاده کنيم. پتانسيل فوتبال ايران به اندازه‌ای است که تيم "ب" کشورمان موفق شد، امارات را با سه گل شکست دهد. اين واقعيت فوتبال ماست و چيزی غير از آن نيست اما متاسفانه با خود محوری به جای بهره گيری از اين پتانسيل بازهم شکست عايدمان می‎شود.

قطبی دل گربه هم داشت به ايران می‌آمد
وی در خصوص عدم بازگشت افشين قطبی به ايران پس از شکست تيم ملی گفت: اين کار آقای قطبی خيلی زشت بود. قرار نيست که هميشه ما را تشويق کنند. من خودم وقتی تيم استقلال پيروز می‌شود، زود ورزشگاه را ترک می‌کنم اما زمان شکست‌ها در ورزشگاه می‎مانم تا هوادار هر حرفی خواست به من بزند. آقای قطبی امروز که روز سخت است بايد می‎آمد و پاسخگوی مردم می‌شد. او اگر به جای دل شير دل گربه داشت، قطعا به ايران می‎آمد. ما هميشه که نبايد شنونده اظهار لطف مردم باشيم، پس انتقادات آنها را چه کسی بايد بشنود؟

در فدراسيون فوتبال يک نفر تصميم گيرنده نيست
عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در خصوص نقش فدراسيون در ناکامی تيم ملی گفت: ما هم به نوعی در اين شکست مقصريم. از يک سال پيش با بررسی و بهره گيری از نظرات کارشناسان دريافت بوديم که تيم ملی روند روبه رشدی ندارد و نمی‌تواند در آينده شرايط خوبی داشته باشد. متاسفانه نتوانستيم راهکاری برای تقويت تيم ملی پيدا کنيم که آنهم ناشی از سيستم نه چندان مناسبی است که بر فدراسيون فوتبال حاکم است. الان در فدراسيون فوتبال يک نفر تصميم گيرنده نيست و چند نفر هستند که بايد با جمع بندی و اتفاق آرا تصميم بگيرند. متاسفانه اين به فوتبال ايران لطمه می‌زند و بايد شرايط را به گونه‌ای پيش ببريم که رئيس فدراسيون اختيار تام داشته و در قبال اين اختيار پاسخگو باشد.

وی در ادامه افزود: بايد اين مشکل را به گونه‌ای برطرف کنيم. انشاالله در مجمع آينده فدراسيون فوتبال نظرات خود را با اعضا مطرح می‌کنيم تا اساسنامه اصلاح شده و به يک اساسنامه پيش رو تبديل شود.

مربی درجه يک خارجی به درد تيم ملی می خورد
"سرمربی تيم ملی ايرانی باشد يا خارجی؟"، فتح الله زاده در پاسخ به اين پرسش خبرنگار مهر گفت: من الان در اين خصوص اظهارنظر کنم، شايد درست نباشد اما اعتقاد دارم اگر می‍‌‌خواهيم مربی خارجی برای تيم ملی بياوريم بايد آن مربی درجه يک باشد، در غير اينصورت هدايت تيم را به مربی داخلی بسپاريم، بهتر است.

آينده استقلال اميدوارکننده است
سرپرست باشگاه استقلال در خصوص شرايط تيم فوتبال اين باشگاه گفت: پس از برپايی اردو در ترکيه و تهران، تيم فعلا در اردوی جزيره قشم به سر می‍برد. خوشبختانه شرايط تيم خوب است و اميدوارکننده. با اين وضعيتی که من از تيم استقلال می‎بينم می‌توانيم به آينده اين تيم اميدوار باشيم.

کميته انضباطی باشگاه استقلال در مورد مجيدی تصميم می گيرد
وی در خصوص جريمه فرهاد مجيدی از سوی باشگاه استقلال نيز گفت: فرهاد مجيدی به علت غيبت در تمرينات جريمه شده و متاسفانه در اردوی تيم نيز شرکت نکرده است که بازهم جرايمی برای او در نظر خواهيم گرفت. ضمن احترامی که برای مجيدی قائليم و توجه به عزت اين بازيکن، هيچ چيزی برای مان از نظم و انضباط تيم مهمتر نيست و همه اقدامات ما در اين جهت است.

اظهارنظر در خصوص علی کريمی
علی فتح الله زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص شايعه حضور علی کريمی در تيم استقلال گفت: از ما در خصوص احتمال حضور علی کريمی در تيم استقلال سئوال شده بود که ما هم عنوان کرديم، کريمی بازيکن خوب و بزرگی است که همه دوست دارند او را در اختيار داشته باشند.

وی در ادامه هرگونه مذاکره با علی کريمی را تکذيب کرد و گفت: از آنجائيکه گمان می‌کرديم، علی کريمی با باشگاه پرسپوليس در حال مذاکره است، با اين بازيکن هيچ گونه مذاکره‌ای نداشتيم و تا آنجائيکه من در جريان هستم کريمی در آستانه پيوستن به تيم پرسپوليس است.

سرپرست باشگاه استقلال در خاتمه تصريح کرد: ما در باشگاه استقلال با نظر سرمربی تيم فوتبال و کميته فنی باشگاه اقدام به تقويت تيم می‌کنيم و تا به امروز آقای مظلومی از ما نخواسته است که علی کريمی را جذب کنيم. البته اطلاع حاصل کرديم که فهرست تيم ما جای خالی ندارد، به همين خاطر با وجود اشتياقی که از داشتن بازيکنی چون علی کريمی داريم، نمی توانيم او را جذب کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016