شنبه 23 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بلاتر: جام جهانی 2022 مطمئنا در تابستان و تنها در خاک قطر برگزار می‌شود، ایلنا

سپ بلاتر،رييس فيفيا بالاخره به شايعات پايان داد و گفت كه جام جهاني 2022 در فصل تابستان و در كشور قطر برگزار مي‌شود.اين در حالي است كه بعضي از كشور به برگزاري جام جهاني در گرماي شديد قطر اعتراض كرده بودند.

به گزارش ايلنا به نقل از سايت فدراسيون فوتبال،بلاتر در مراسم افتتاحيه بازيهاي المپيك ساحلي عمان اعلام كرده بود به دليل شرايط آب و هوايي كشورهاي حوزه خليج فارس جام جهاني در زمستان برگزار خواهد شد.بلاتر در عمان گفته بود :« انتظار دارم مسابقات در زمستان برگزار شود و كشورهاي منطقه مي توانند قطر را در برگزاري جام جهاني كمك كنند.» اين بار در گفتگو با اين خبرگزاري معتبر اعلام كرد كه جام جهاني2022 مطمئنا در تابستان و تنها در خاك قطر برگزار خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




البته اعلام شده بود كه فیفا پيش از آخرين گفتگوي بلاتر كه ديروز انجام شده قصد داشته این تورنمنت را در زمستان برگزار کند تا به گرمای تابستانی قطر نخورد و حتي بلاتر هم این حرف‌ها را تایید کرده بود ولي مثل اينكه پس از سفر اخير بلاتر به قطر و شركت در جام ملتهاي آسيا به نظر می‌رسد نظرش عوض شده است. بلاتر در ادامه گفته است: «همه چیز از حالا برای تابستان دارد آماده می‌شود. من هیچ کدام از این دو گزینه را به دیگری ترجیح نمی‌دهم. چیزی که گفتم این بود که زمستان تنها ژانویه و فوریه نیست. اما در حال حاضر اوضاع دارد آماده می‌شود.»

او همچنین گفت که جام جهانی تنها در قطر برگزار می‌شود؛در حالي كه قبلا خبرهايي منتشر شده بود كه کشورهای منطقه خلیج فارس، از جمله بحرین و امارات هم به نوعي میزبانی جام جهاني را به عهده خواهند گرفت و با قطر شريك خواهند شد ، اما بلاتر در پاسخ به آخرين سوال خبرنگار اين شبكه معتبر خبري كه اصرار داشت اظهار نظر قطعي را از رييس سوئيسي فيفا بگيرد گفت:

«نتیجه نهایی تابستان است و هر 64 بازی در قطر برگزار می‌شود.»
به اين ترتيب كشورهاي اروپايي و ساير كشورهايي كه اوج برگزاري ليگشان در زمستان است، تقويمشان بر هم نخواهد خورد.ظاهرا منتقدان بلاتر كه خواهان بركناري او هستند ماجراي برگزاري جام جهاني در زمستان 2022 و همچنين شراكت ميزباني قطر و كشورهاي عربي را مرتب بر سر فيفا مي كوبيدند .يكي از مهمترين دلايل عقب نشيني بلاتر همين ماجرا بود.بلاتر كه اين روزها با جرياناتي در فيفا براي بركناري اش روبروست، با اين حركت آب پاكي را روي دست منتقدان ريخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016