یکشنبه 1 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدوی‌کيا: هاشميان يکی ازبهترين بازيکنان ايران بود، قدرت سرخابی‌ها به داغ شدن ليگ کمک می‌کند


خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ مهدی مهدوی کيا می‌گويد وحيد هاشميان يکی از بهترين فوتباليست‌های تاريخ ايران بوده که شايسته است پس از خداحافظی اين بازيکن از فوتبال از او تقدير شود.

کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره خداحافظی وحيد هاشميان از فوتبال اظهار کرد: وحيد يکی از بهترين فوتباليست‌هايی بود که فوتبال ايران به خود ديده بود. من خودم زمانی که در اروپا با هم بوديم، از نزديک شاهد تلاش‌های وحيد بودم. او هميشه يک بازيکن حرفه‌ای و بااخلاق بود و دوست خوب من بود که به هر حال تصميم گرفته در اين مقطع از فوتبال خداحافظی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: هر بازيکنی خودش بايد تشخيص دهد که چه زمانی برای خداحافظی از فوتبال مناسب است. می‌دانم که هاشميان از قبل برنامه‌ريزی کرده بود که اين کار را انجام دهد و کلاس‌های مربی‌گری را هم در سطح بالا طی کرده و اميدوارم يکی از بهترين مربيان ايران در آينده شود.

مهدوی کيا با اشاره به رفتار و اخلاق خاص هاشميان گفت: او يک بازيکن کاملا بدون حاشيه بود که هميشه کار خودش را انجام می‌داد و به مسائل بيرونی هم کاری نداشت. چنين بازيکنانی می‌توانند يک الگوی خوب برای جوانان ما باشند.

کاپيتان نخست پرسپوليس درباره اين موضوع که چرا چندين سال است فوتباليست‌هايی مثل وحيد هاشميان در فوتبال ايران متولد نمی‌شوند گفت: متاسفانه مشکلات فوتبال ما خيلی زياد شده. ما در بحث فوتبال پايه همچنان ضعيف هستيم و از طرف ديگر دور بودن فوتباليست‌های ما از حاشيه می‌تواند به آن‌ها کمک زيادی بکند.

مهدوی کيا در ادامه با اشاره به نقش هاشميان در موفقيت‌های تيم ملی گفت: کمک‌های وحيد نقش زيادی در پيروزی‌های بزرگ تيم ملی داشت. وحيد به ويژه در صعود ايران به جام جهانی ۲۰۰۶ کمک زيادی کرد و به نظر من بايد به نحو شايسته‌ای از اين بازيکن تقدير کنند.

وی درباره پيروزی پرسپوليس در آبادان گفت: بازی خيلی سختی بود. ما با شرايط خاصی گام به اين بازی گذاشته بوديم. تغييرات زيادی در ترکيب ما نسبت به فصل گذشته به وجود آمده بود و سرمربی ما هم دير به جمع ما اضافه شده بود. آب و هوای گرم آبادان هم کار را سخت‌تر کرده بود اما استراتژی ما اين بود که حريف را خسته کنيم و سپس به دنبال گلزنی باشيم که ديديد کار مربی ما در اين ميدان جواب داد. به نظر من سه امتياز شيرينی از آبادان کسب کرديم و می‌توانيم در باز‌ی‌های بعد هم به اين روند خود ادامه دهيم.

مهدوی کيا درباره نيمکت‌نشينی خود در اين بازی به ايسنا گفت: به هر حال نظر سرمربی تيم اين بود که من بازی نکنم. بازی‌های زيادی در اين فصل بايد برگزار شود و پرسپوليس هم مهره‌های بسيار خوبی دارد که هر کدام می‌توانند در زمان خاصی به کمک تيم بيايند و برای پرسپوليس کارساز باشند.

هافبک پرسپوليس همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا محروميت پرسپوليس از حضور تماشاگران در دو بازی نخست خانگی اين تيم را اذيت نمی‌کند گفت: متاسفانه به خاطر اتفاقاتی که فصل قبل افتاد، ما تماشاگران‌مان را در اختيار نداريم. دوست داشتيم در فصل جديد بخشش شامل حال تماشاگران ما شود تا آن‌ها بتوانند بازی تيم محبوب خود را از نزديک ببينند اما به هر حال اين قانونی است که اعمال شده و ما هم همه سعی و تلاش‌مان را می‌کنيم که در غياب هواداران‌مان بهترين نتايج را رقم بزنيم و قلب آن‌ها را شاد کنيم.

مهدی مهدوی کيا در ادامه درباره اين موضوع که قدرت دو تيم پرسپوليس و استقلال پس از اضافه شدن جواد نکونام به آبی‌پوشان را چطور ارزيابی می‌کند گفت: هر دو تيم به دنبال يارگيری در نقاط ضعف خودشان بودند. پرسپوليس هم با جذب بازيکنانی جديد سعی کرد ضعف‌های خود را تبديل به نقطه قوت کند. اين خيلی خوب است که امسال هر دو تيم مهره‌های قدرتمندی دارند و اين باعث می‌شود که ليگ ما زيباتر شود. هرچقدر استقلال و پرسپوليس قوی‌تر باشند، تيم ملی ما هم قوی‌تر است و رقابت نزديک اين دو تيم به داغ شدن ليگ کمک می‌کند.

وی درباره اين موضوع که برخی معتقدند همانند ليگ اسپانيا امسال قهرمانی برای يکی از تيم‌های استقلال يا پرسپوليس رقم خواهد خورد گفت: نمی‌توان به طور قاطع از اين موضوع صحبت کرد که با قوی شدن پرسپوليس و استقلال، فوتبال ما دو قطبی می‌شود. تيم‌های ديگر هم مهره‌های خوبی جذب کرده‌اند و شرايط مناسبی دارند. بايد ببينيم در ادامه فصل هر تيم چه شرايطی خواهد داشت.

کاپيتان سابق تيم ملی فوتبال در پايان درباره اين موضوع که با بازگشت نکونام به ليگ ايران تعداد لژيونرهای فوتبال ايران در اروپا باز هم کمتر می‌شود گفت: از يک نظر اين خوب است که ستاره‌های ما به ليگ‌مان برمی‌گردند اما از طرف ديگر بازگشت اين لژيونرها برای فوتبال ما آنچنان خوب نيست. زمانی بود که ما فقط ۱۰ ـ ۱۲ لژيونر در آلمان داشتيم. همه اين‌ها پيامدهای روشن و واضحی برای فوتبال ما دارد. قطعا عدم صعود ما به جام جهانی در کاهش تعداد لژيونرها تاثيرگذار است چرا که اين جام برای بازيکنان آسيايی ويترين بزرگی است تا از طريق آن بتوانند به فوتبال اروپا بروند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016