پنجشنبه 2 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مانوئل ژوزه: اميدوارم دربی ۷۵ جرقه‌ای برای پرسپوليس باشد، دردربی مربی موفقی بوده‎ام

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس با تاکيد بر اينکه اين تيم به يک جرقه نياز دارد، گفت: اميدوارم اين جرقه فردا و در دربی تهران زده شود و در آن بتوانيم بدون اينکه مرتکب اشتباهی شويم، ازاشتباه حريف به سود خود استفاده کنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، سئوال خارج از بازی و حاشيه‎ای نپرسيد؛ فقط در مورد بازی سئوال کنيد. نشست خبری سرمربی پرسپوليس با تاکيد بر اين موضوعات آغاز شد و در ادامه مانوئل ژوزه گفت: حضور ما در کنفرانس خبری بابت اين بازی بزرگ است. بازی که همه مربيان می‎توانند در آن شرکت کنند. اين بازی عشق و علاقه به فوتبال را بيشتر می‎کند. بازی حساسی است. اميدوارم فردا بازی خوبی باشد.

وی تصريح کرد: من در مورد بازی فکر می‎کنم و اينکه شرايط مطلوبی در بازی داشته باشيم. يک مثال می‏زنم. طی دو سال آخر که در عربستان و مصر بودم، فقط يک بازی دربی را باختم و آن بازی بود که قبلش ۷۴ نفر کشته شدند. آن بازی را هم به خاطر داور باختيم. در دوارن کاری‎ام، اين بدترين نتيجه تيم من بود که البته در آن يک مقدار هم کم شانس بوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربی تيم پرسپوليس به پنج ديدار گذشته تيمش در رقابت‏های ليگ برتر اشاره کرد و يادآور شد: در اين پنج بازی، ۲۳ موقعيت گل داشتيم اما نتوانستيم از همه آنها استفاه کنيم و گل‏های کمی زديم. در مقابل اشتباهاتی مرتکب شديم و حريفان با استفاده از آنها به ما گل زدند.

ژوزه تاکيد کرد: در همين بازی آخر، جريان بازی به خصوص در نيمه اول دست ما بود اما داور يک پنالتی برای ما نگرفت. در ادامه هم يک اشتباه کرديم و حريف از همان اشتباه برای گل برتری خود استفاده کرد. وقتی در اين شرايط باشيم، اعتماد به نفس بازيکنان پايين می‏آيد و نمی‏توانند ارائه گر آن بازی باشند که بايد نشان دهند.

وی با تاکيد بر اينکه تيم پرسپوليس به يک جرقه نياز دارد، خاطرنشان کرد: اميدوارم اين جرقه فردا جمعه و در دربی تهران زده شود. اصولا دربی يک بازی تاکتيکی است. اميدوارم در اين بازی اشتباه نکنيم و بتوانيم از اشتباهات حريف هم به سود خود بهره ببريم.

سرمربی تيم پرسپوليس با تاکيد بر اينکه به تمام بازيکنان اين تيم اعتماد کامل دارد، تصريح کرد: ما تا به امروز نتايج خوبی نگرفته‎ايم اما روز به روز پيشرفت داشته‎ايم. فوتبال همين است. برای بازی فردا هم با آرامش به ميدان می‎رويم و اميدوارم بتوانيم برنده بازی باشيم.

ژوزه با اشاره به رابطه ميان بازيکنان تيم استقلال و سرمربی اين تيم گفت: اين طبيعی است که بازيکنان رابطه نزديکی با مربی خود داشته باشند. سرمربی آبی‏پوشان ايرانی است، او و بازيکنانش از يک مليت هستند و خيلی زودتر از ما کارشان را شروع کرده‌اند در حاليکه من ۱۵ روز مانده به آغاز رقابت‎های ليگ برتر به کادر فنی پرسپوليس اضافه شدم.

وی ادامه داد: آن زمان از مجموع بازيکنان پرسپوليس فقط مهدی مهدوی کيا و علی کريمی را می‎شناختم و به دنبال اين بودم که رابطه بهتر و مساعدتری با بازيکنان داشته باشم.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس با تاکيد بر اينکه برای دربی کنترل احساسات مهمترين فاکتور است، خاطرنشان کرد: در اين صورت می‎توان برای برنده شدن شانس بيشتری داشت. ضمن اينکه اگر مربی از همان کشور باشد و با بازيکنان هم مليت باشد راحت‏‎تر می‏تواند کار کند. در مورد بازی فردا من دخالتی در بازی ندارم چون بازيکنان می‏خواهند بازی کنند.

"شما مدعی هستيد که در دربی‏های زيادی برنده بوده‏ايد. آيا شرايط تيم‎هايی که با آنها در دربی‎ها به پيروزی رسيديد شبيه به پرسپوليس بود؟"، ژوزه در پاسخ به اين پرسش گفت: برای هر بازی و به خصوص دربی، نتايج بازی‎های قبل کنار گذاشته می‌شود و هر کس بازی خودش را انجام می‎دهد تا برنده باشد.

وی افزود: عربستان پنج تيم بزرگ دارد اما من در هيچ دربی نباختم. مساوی کردم اما نتيجه را واگذار نکردم. در دربی ميان تيم‌های الاهلی و المالک مصرهم بازی اول را باختيم اما بازی دوم را ۶ بر يک برديم. با تيم بنفيکا هم همين اتفاق افتاد.

ژوزه با يادآوری اينکه دو سال مربی تيم اسپورتينگ ليسبون بوده است، گفت: آن زمان بنفيکا قهرمان ليگ پرتغال شد اما در دربی همان سال تيم من هفت بر يک اين تيم را شکست داد. در مجموع شرايط آن زمان بهتر بود. در مجموع من ۸ سال در مصر بودم. ۲۴ دربی برگزار کردم که طی آن ۲ باخت و ۵ مساوی گرفتم و در ۱۷ بازی هم پيروز شدم.

سرمربی تيم پرسپوليس تاکيد کرد: البته قرار نيست همه اتفاقات دوباره تکرار شود. من هميشه در دربی مربی موفقی بوده‎ام اما معلوم نيست فردا هم بتوانم موفق باشم. در کل دربی بازی خوبی است که به خاطر آن تمام ورزشگاه پر از تماشاگر می‎شود. همين بازی‏ها هستند که بازيکنان را متعصب به باشگاه نگه می‎دارد. اميدوارم از اين بازی نتيجه خوبی بگيريم.

"آيا ترکيب تيم پرسپوليس برای ديدار دربی مانند ديدارهای گذشته دستخوش تغييراتی خواهد شد؟"، اين پرسش يکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری بود که ژوزه در پاسخ به آن گفت: ما يک مشکل ديگر هم داريم. البته دنبال بهانه نيستم. من يک مربی هستم و نتايج تيمم را هم می‎پذيرم. گله نمی‎کنم و فرار هم نمی‏کنم اما همانطور که در نشست قبلی گفتم من تيم را نبستم با اين حال بزرگ‎ترين ريسک را کردم و هدايت آن را بر عهده گرفتم.

وی با اشاره به اينکه ۳۰ بازيکن در تيم پرسپوليس حضور دارند، اظهارداشت: کار کردن با ۳۰ بازيکن سخت است. سخت است که از ميان آنها برای هر بازی ليستی را ارائه دهی؛ بازيکنان هم اين موضوع را درک نمی‏کنند. در حاليکه من نمی‎توانم هميشه از يک عده خاص استفاده کنم چون اين احساس ايجاد می‏شود که بين بازيکنان فرق می‌گذارم.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس خاطرنشان کرد: در برخی پست‎ها هم مشکل داريم. به طور مثال برای يک پست ۵ بازيکن داريم و برای يک پست هم اصلا بازيکن نداريم به همين دليل مجبور می‌شويم گاهی از بازيکنان در پستی که برای آنها نيست، استفاده کنيم.

ژوزه با بيان اينکه بايد در مورد بازيکنان عدالت رعايت شود و به همين دليل بايد راه حلی پيدا کنم، گفت: البته ممکن است اين راه حل من همه راضی نکند. به هر حال تصميمات من تکنيکی و تاکتيکی است و فقط در راستای توجه به تيم اتخاذ می‎شود. شايد هم در اين ميان بازيکنان بيرون مانده از ترکيب تيم ناراحت شوند. به هر حال طبيعی است که در طول يک فصل يک نفر بيشتر از همه و يک نفر هم کمتر از همه به بازی گرفته شود.

وی با بيان اينکه اگر پرسپوليس تمام ديدارهای خود را تا به اين هفته با پيروزی تمام کرده بود الان اعتماد به نفس بازيکنان خيلی بيشتر بود، تصريح کرد: البته استقلال هم بازی‎های خوبی ارائه نکرده است اما به نسبت از ما بهتر بوده است. اعتماد به نفس بازيکنان استقلال هم خيلی بالا نيست. ضمن اينکه در دربی هميشه بازيکنان عصبی و با احساس بازی می‎کنند و به همين دليل مشکلات پيش آمده بر آنها غلبه می‎کند. اميدوارم بازيکنانم انگيزه‎های بيشتری برای بازی خوب در ديدار فردا داشته باشند.

داور انتخاب شده برای دربی هفتاد و پنجم و نگرانی های هواداران پرسپوليس در اين زمينه يکی ديگر از پرسش‏های مطرح شده بود که ژوزه در پاسخ به آن اظهارداشت: در اين زمينه نمی‏توانم صحبت کنم. داوران هم مانند بازيکنان و مربيان اشتباه می‎کنند. داور بايد در آن لحظه تصميم بگيرد. فشار روی او زياد است. با همه اينها به داور اعتماد کامل دارم. ضمن اينکه بازی دربی، يک بازی ملی است. اگر می‎خواهيم نظر کاملا خوبی در مورد داور داشته باشيم بايد صبر کنيم بازی تمام شود و شکايتی هم نداشته باشيم.

"طرفداران علاقمند به ادامه همکاری مانوئل ژوزه با تيم پرسپوليس هستند. آنها تا به امروز عليه بازيکنان شعار داده‏اند اما عليه مربی تيم‌شان نه؛ آيا برای حفظ اين اعتماد فقط به دستياران و مشاوره‎های آنها بسنده خواهيد کرد؟"

سرمربی تيم پرسپوليس در پاسخ به اين پرسش تاکيد کرد: من تجربه زيادی از مربيگری در کشورهای مختلف دارم. طی ۵۰ سال حضور در فوتبال، ۲۲ قهرمانی در ليگ‎های مختلف داشتم. من دو ماه پيش به تيم پرسپوليس آمدم و می‌خواهم کارم را با اين تيم ادامه دهم حتی اگر امسال قهرمان نشديم چون می‌خواهم آينده‌ای خوب برای اين تيم درست کنم تا فصل آينده قهرمان شود. حتی در صورت امکان بتواند در آسيا هم قهرمان شود.

"اگر مرا از تيم پرسپوليس اخراج کنند، مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند"، ژوزه با بيان اين مطلب صحبت‎هايش را ادامه داد و گفت: بايد هماهنگی‎های لازم در تيم ايجاد شود تا بتوانيم يک تيم قوی درست کنيم و به قهرمانی برسيم. من به شرط قهرمانی به تهران آمدم. اگر لازم باشد و باشگاه هم بخواهد، يک سال ديگر می‎مانم. من می‎خواهم دو سال ديگر بازنشسته شوم و می‏خواهم با قهرمانی از ايران بروم.

وی تاکيد کرد: من به خاطر توجه به هواداران با پيراهن قرمز به باشگاه می‎روم. خيلی راحت می‎خوابم و اميدوارم تماشاگران آماده باشند تا تيم خوبی درست کنيم که بتواند پيروز شود. اگر چه هيچ تيمی هميشه برنده نيست و هيچ تيمی هم هميشه بازنده نيست.

سرمربی تيم پرسپوليس با اشاره به اينکه اين تيم طی ۱۴ سال گذشته هيچ عنوان قهرمانی در آسيا کسب نکرده است، گفت: اين در حالی است که طی اين مدت من ۶ قهرمانی در رقابت‎های مختلف بدست آورده‌ام. اميدوارم اجازه بدهند کارم را دنبال کنم تا به قهرمانی برسيم. البته من اگر ببازم، بدترين مربی و اگر ببرم، بهترين مربی نخواهم بود. آقای خاص فوتبال فقط مورينيو است.

"مديرعامل باشگاه پرسپوليس اعلام کرده که تا پنج بازی از سرمربی اين تيم حمايت می‎کند و برای بازی ششم اولتيماتوم می‌دهد. درست است؟"، اين پرسشی بود که ژوزه در پاسخ به آن گفت: اين موضوع را از خود آقای رويانيان پيگيری کنيد.

وی در پايان گفت: پيش از بازی دربی با مديرعامل باشگاه نشستی داشتم اما اين نشست همراه با بازيکنان برگزار شد. در اين نشست به بازيکنان اعتماد به نفس داده شد. من هم نگران تيم نيستم. آخرين بار ۱۵ سال پيش بود که اخراج شدم.

نشست خبری مانوئل ژوزه از ساعت ۱۴:۴۸ روز پنجشنبه در سالن کنفرانس سازمان ليگ برتر آغاز شد و ساعت ۱۵:۱۸ به اتمام رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016