پنجشنبه 2 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امير قلعه نويی: قول می‌دهم دربی ۷۵ کم حاشيه‌ترين دربی باشد، می‌گويند ژوزه دربی باز است

سرمربی تيم فوتبال استقلال به هواداران دو تيم محبوب پايتخت اين وعده را داد که روز جمعه شاهد کم حاشيه‌ترين دربی باشند و گفت: تجربه من در دربی می‌گويد که در اين بازی نبايد به شرايط گذشته دو تيم و وضعيت آنها در جدول رده بندی مسابقات ليگ توجه کنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، امير قلعه نويی در نشست خبری پيش از ديدار پرسپوليس - استقلال که بعدازظهر امروز پنجشنبه در محل سالن کنفرانس سازمان ليگ برتر برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: دربی مسابقه‌ای است که دورنش احساسات وجود دارد و اگر بگوييم اينگونه نيست، دروغ گفته‌ايم.

وی دربی را يک مسابقه خاص خواند و گفت: اين بازی خاص و حساس است که اگر اينگونه نبود اين همه خبرنگار برای مصاحبه پيش از مسابقه به سازمان ليگ نمی‌آمدند. طبيعتا اين بازی حساس است، هم برای تيم استقلال و هم برای تيم پرسپوليس.

سرمربی تيم فوتبال استقلال با ابراز اميدواری از اينکه دو تيم استقلال و پرسپوليس در دربی ۷۵ ارائه گر يک بازی زيبا و تماشاگرپسند باشند، افزود: اميدوارم دو تيم به گونه‌ای بازی کنند که همه از تماشای رقابت آنها لذت ببرند.

قلعه نويی با يادآوری اينکه چندين بار به عنوان مربی و بازيکن حضور در دربی تهران را تجربه کرده است، گفت: اولين تجربه من در دربی می‌گويد که در اين بازی نبايد به شرايط گذشته دو تيم و وضعيت آنها در جدول رده بندی مسابقات ليگ توجه کنيم. دربی شرايط خاص خود را دارد و هر تيمی از نظر روحی و روانی آماده باشد و قبل از مسابقه از نظر فنی توجيه شده باشد به برتری می‌رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی استفاده از فرصت‌ها را از ديگر عوامل رسيدن به برتری در دربی دانست و گفت: پرسپوليس تيم بزرگی است که بازيکنانی خوب، مربی توانمند و مديری خوب دارد. از همه اينها مهمتر پرسپوليس از طرفداران خوبی برخوردار است. اميدوارم در بازی روز جمعه هر دو تيم يک بازی زيبا و تماشاگرپسند را به نمايش بگذارند.

سرمربی تيم فوتبال استقلال از غيبت قطعی خسرو حيدری و ميلاد ميداودی در ديدار پرسپوليس - استقلال خبر داد و گفت: از بازی مقابل مس کرمان خوب بازی می‌کنيم اما از نظر سرعت تيمی هنوز به شرايطی که مدنظر من است، نرسيده‌ايم. خواسته‌های من از تيم استقلال متفاوت با چيزی است که اين تيم هم اکنون به نمايش می‌گذارد.

قلعه نويی به انتقاد از تعطيلی گاه و بيگاه مسابقات ليگ برتر پرداخت و گفت: اين مدلی نمی‌شود کار کرد. تيم ما تا شرايط مناسبی پيدا می‌کند به ناگاه ليگ تعطيل می‌شود و بازيکنان به اردوی تيم ملی می‌روند. متاسفانه بازيکنان يا با مصدوميت از اردو برمی‌گردند و يا اينکه در زمان برگزاری ديدارهای دوستانه نفرات تيم ما مصدوم می‌شوند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه به خاطر برپايی اردوی تيم ملی و برخی مشکلات ديگر فعلا بازی نداريم. برای اينکه بازيکنان در شرايط مسابقه باشند تصميم گرفتيم برای برپايی اردوی آماده سازی به ترکيه برويم اما متاسفانه برخی از بازيکنان ما ممنوع الخروج هستند و ناچاريم در تهران بمانيم.

سرمربی تيم فوتبال استقلال از احتمال برگزاری دو بازی توسط آبی پوشان برای کمک به زلزله‌زدگان آذربايجان شرقی و بيماران هموفيلی خبر داد و گفت: دربی تهران شرايط خاص خودش را دارد و اگر بخواهيم به آمار توجه کنيم دليل مناسبی برای برتری نيست. بله تيم ما در ديدارهای اخير بردهای خوبی کسب کرده اما در بازی آخر مقابل پرسپوليس بازنده شده است. از ديد من آمارها برای تاريخ است و اين مسابقه در زمان حال برگزار می‌شود و هر تيمی بهتر از موقعيت‌های خود استفاده کند، برنده می‌شود.

قلعه نويی در خصوص استرس بازيکنان در مسابقه‌ای چون دربی تهران گفت: دو گونه استرس داريم؛ استرس منفی و استرس مثبت. اگر استرس منفی را به مثبت تبديل کنيم، خيلی خوب است. به اين معنی که بازيکنان با تلاش بيشتر برای رسيدن به پيروزی تلاش کنند.

وی اينکه بازيکنان استقلال تجربه بيشتری از حضور در دربی تهران دارند را عاملی در جهت برتری آنها خواند و گفت: اينکه بازيکنان ما تجربه حضور در دربی را دارند فاکتور مهمی برای ما در بازی فرداست اما همه چيز نيست. بازيکنی مانند سيدجلال حسينی که تجربه زيادی از حضور در ميادين مختلف دارد، قطعا در دربی دچار مشکل نمی‌شود.

سرمربی تيم فوتبال استقلال افزود: علاوه بر اين تيم پرسپوليس را مربی بزرگی هدايت می‌کند که تجربه حضور در دربی‌های مختلف را دارد و می‌گويند دربی باز است. او قطعا از تجربه کافی برای حضور در اين بازی برخوردار است.

قلعه نويی به هواداران دو تيم استقلال و پرسپوليس و فوتبالدوستان اين وعده را دارد که روز جمعه شاهد کم حاشيه‌ترين دربی باشند و افزود: از آنجائيکه هر دو مربی دنبال فوتبال زيبا هستند اين وعده را می‌دهم که روز جمعه تماشاگران شاهد کم حاشيه‌ترين دربی باشند. قطعا اين بازی پيام شادابی و نشاط را برای جوانان خواهد داشت.

وی در خصوص برخورد آرش برهانی با بازيکن تيم ملوان بندرانزلی گفت: من بابت اين کار برهانی از بازيکن تيم ملوان عذرخواهی کردم و برخورد لازم را با برهانی داشتم. آرش به من گفت که بازيکن تيم ملوان را نديده است. ما به دنبال اين کارها نيستيم و اگر می‌خواهيم به جايگاهی برسيم به دنبال اين هستيم که با قدرت و اخلاق به موفقيت برسيم نه اينکه دست به هر کاری بزنيم.

سرمربی تيم فوتبال استقلال اينکه تماشاگران از شب قبل از بازی و يا صبح روز دربی برای تماشای اين مسابقه به ورزشگاه می‌آيند را کاری نادرست خواند و گفت: بايد تدابيری انديشيده شود که تماشاگر تا قبل از بازی سرگرم شوند.

قلعه نويی در خاتمه از تماشاگران دو تيم استقلال و پرسپوليس خواست در بازی روز جمعه انرژی خود را تنها برای تشويق تيم محبوب‌شان گذاشته و به حريف احترام بگذارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016