چهارشنبه 15 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تيم ملی کشتی فرنگی جوانان چهارم جهان شد

تيم ملی کشتی فرنگی جوانان ايران با چهار پله صعود نسبت به سال گذشته، در رده چهارم جهان قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، رقابتهای کشتی فرنگی جوانان جهان در پاتايای تايلند به پايان رسيد که تيم ملی ايران با يک مدال نقره رامين طاهری در وزن ۶۰ کيلوگرم و دو مدال برنز مهدی زيدوند و پيام بويری در وزنهای ۶۶ و ۷۴ کيلوگرم، در رده چهارم جهان قرار گرفت. سال گذشته تيم ملی کشتی فرنگی جوانان ايران روی سکوی سوم ايستاد که با مثبت شدن دوپينگ کشتی‌گير سنگين وزن آن تيم، به رده هشتم سقوط کرده بود.

در پايان اين رقابتها کشورهای آذربايجان با ۴۰ امتياز، روسيه با ۳۸ و ترکيه با ۳۸ امتياز دوم و سوم شدند و تيم ايران با کسب ۳۲ امتياز چهارم شد. روسها به دليل تعداد بيشتر مدال نقره نسبت به ترکيه در جايگاه دوم قرار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نتايج روز پايانی:

در روز دوم و پايانی اين رقابتها امروز(چهارشنبه) در وزن ۶۶ کيلو مهدی زيدوند پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در ۲ تايم و با نتايج (۳ بر صفر) و (۲ بر صفر) ارسلان اوراشف از ترکمنستان را شکست داد، اما در دور سوم در ۲ تايم مغلوب علی‌يف از آذربايجان شد و به دليل حضور اين کشتی گير در ديدار فينال، زيدوند به گروه بازنده ها رفت. وی در اين گروه ابتدا کشتی گيری از آلمان را شکست داد سپس در دو تايم و با نتايج ۲- صفر و ۲- ۱ از سد حريف مصری گذشت. زيدوند در ديدار رده بندی در سه تايم با نتيجه ۹ بر ۳داويد فيهر از مجارستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد. در اين وزن کشتی گيران آذربايجان و روسيه اول و دوم شدند.

در وزن ۵۵ کيلوگرم مهرداد مردانی در دور نخست در ۲ تايم و با نتيجه (۳ بر صفر) و (۵ بر ۳) مقابل آلکساندر آستاپوويچ از بلاروس به پيروزی رسيد و در دور دوم هم کشتی‌گير تاجيکستانی را شکست داد و راهی يک‌چهارم نهايی شد. وی در اين مرحله به مصاف نيکولای ويچف از بلغارستان رفت و در سه تايم مغلوب اين کشتی‌گير شد. در تايم سوم اين مسابقه در حالی که مردانی در خاک حريف بلغار بود و وقت مسابقه به اتمام رسيده بود داوران با توجه به اعتراض مربی بلغارستان فيلم را بازبينی کردند و رأی به برتری کشتی گير بلغار دادند که اين موضوع موجب اعتراض مردانی و چمن‌گلی سرمربی تيم ايران شد که در نهايت داوران به سرمربی تيم ايران کارت قرمز دادند و مردانی را نيز ديسکاليفه کردند. در اين وزن نمايندگان آذربايجان و مولداوی به مقام اول و دوم رسيدند.

مجيد علی‌ياری در ۸۴ کيلو در دور نخست در ۳ تايم و با نتيجه يک بر ۲ از کريستين فورملا از لهستان شکست خورد و با توجه به شکست اين کشتی گير در دورهای بعدی، از دور رقابت‌ها کنار رفت. در اين وزن کشتی گيران ترکيه و اوکراين اول و دوم شدند.

در وزن ۱۲۰ کيلو مهدی پورشيخ پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مغلوب ميلوسلاو متوديف از بلغارستان شد و با توجه به شکست اين کشتی‌گير در دورهای بعد پورشيخ نيز از دور رقابت‌ها کنار رفت. در اين وزن کشتی گيران مجارستان و گرجستان در جايگاههای اول و دوم قرار گرفتند.

نتايج نمايندگان کشورمان در روز اول اين رقابتها به شرح زير است:

در وزن ۶۰ کيلوگرم رامين طاهری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتايج ۱- صفر و ۳- صفر راموس داجيس از ليتوانی را شکست داد. وی در دور سوم نيز ۷- صفر و ۱- صفر چئول جئونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نيمه نهايی راه يافت. طاهری در مرحله نيمه نهايی جس سيلک از آمريکا را با نتايج ۴- ۲ و ۱- صفر شکست داد و به ديدار فينال راه يافت. طاهری در ديدار فينال با نتايج ۱- صفر و ۲- صفر مغلوب زائور کابالوف از روسيه شد و به مدال نقره دست يافت.

در وزن ۷۴ کيلوگرم پيام بويری در دور نخست با نتايج ۲- صفر و ۳- صفر از سد اولدريش وارگا از چک گذشت اما در دور دوم و در يک کشتی نزديک با نتايج صفر- ۱، ۱- صفر و صفر- ۱ مغلوب کازبک کيلوف از بلاروس شد اما با توجه به حضور اين کشتی گير در ديدار فينال وی نيز به گروه بازنده‌ها رفت. بويری در اين گروه در ديدار نخست تاکاهارو ناکامورا از ژاپن را با نتايج ۴- ۳ و ۳- صفر شکست داد، سپس در ديدار دوم نيز با نتيجه ۶- صفر و ۱- صفر جردن اسپيلر از آمريکا را مغلوب کرد و به ديدار رده‌بندی راه يافت. وی در ديدار رده‌بندی مقابل عظمت کاستوبايف از قزاقستان با نتايج صفر- ۱، ۱- صفر و ۳- ۱ به پيروزی دست يافت و صاحب مدال برنز شد. در اين وزن کشتی گيران بلاروس و گرجستان اول و دوم شدند.

در وزن ۹۶ کيلوگرم سامان نوروزی در دور نخست با نتايج ۷- صفر و ۶- صفر از سد تتسويا تاناکا از ژاپن گذشت اما در دور دوم با نتايج مشابه ۲ بر صفر مغلوب پتر اوهلر از آلمان شد و با توجه به حضور اين کشتی گير در ديدار فينال وی نيز به گروه شانس مجدد رفت. نوروزی در اين گروه ابتدا با نتايج ۱- صفر ، صفر- ۲ و ۱- صفر ونهائو شی از چين را شکست داد اما در ديدار بعد مقابل ياکوبی کاجايا از گرجستان با نتايج ۱- صفر و ۴- صفر مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت. در اين وزن کشتی گيران ليتوانی و آلمان به مقام های اول و دوم رسيدند.

در وزن ۵۰ کيلوگرم اشکان قلی کيانی در دور نخست مقابل مراد بازاروف از آذربايجان با نتايج ۱- صفر و ۴- صفر شکست خورد اما با توجه به حضور اين کشتی‌گير در ديدار پايانی وی به گروه شانس مجدد رفت وی در گروه شانس مجدد با نتايج ۴- صفر و ۱- صفر از سد هيوک جئون از کره جنوبی گذشت. اما بعلت حضور کشتی گير رژيم اشغالگر قدس در ديدار رده‌بندی اشکان قلی کيانی مقابل تولگان کاراتاش از ترکيه با نتايج صفر- ۱، ۲- صفر و صفر- ۸ شکست خورد تا شانسی برای کسب مدال برنز نداشته باشد. در اين وزن کشتی گيران آذربايجان و روسيه به ترتيب اول و دوم شدند.

رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان روزهای شنبه و يکشنبه هفته آينده در تايلند برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016