پنجشنبه 2 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشتی نوجوان جهان: ايران با يک طلا و ۶ برنز بر سکوی سوم ايستاد


در پايان رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان که طی روزهای ۳۱ مرداد تا اول شهريورماه در شهر باکو پايتخت آذربايجان برگزار شد، تيم ايران با کسب يک مدال طلا و ۶ برنز و مقام سومی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در روز دوم اين رقابت‌ها که از ظهر پنجشنبه در باکو آغاز شد، صابر خانجانی در وزن ۴۶ کيلوگرم، حسين روزبه در وزن ۶۳ کيلوگرم و علی اصغر اکبری در وزن ۱۰۰ کيلوگرم به مدال برنز دست يافتند. ديروز نيز در روز نخست اين رقابت‌ها علی محمدزاده در وزن ۵۰ کيلوگرم صاحب مدال طلا شد و سمير ياوری، رضا مظفری و حسين شهبازی نيز در اوزان ۵۸، ۶۹ و ۸۵ کيلوگرم به مدال برنز رسيدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




براساس اين گزارش، در وزن ۴۶ کيلوگرم صابر خانجانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل "واسيلی ميخايلوف" از اوکراين در سه تايم با نتيجه ۲ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به حضور اين کشتی گير در ديدار فينال، خانجانی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در اين مرحله "مهمت ارزينکارلی" از ترکيه را در سه تايم با نتيجه ۱۱ بر ۳ مغلوب کرد و راهی ديدار رده بندی شد. خانجانی برای کسب مدال برنز مقابل "اراکلی ميکسيدزه" از گرجستان در دو تايم با نتيجه ۸ بر صفر به پيروزی رسيد و به مقام سوم مشترک دست يافت. در اين وزن کشتی گيران روسيه و اوکراين اول و دوم شدند.

حسين روزبه در وزن ۶۳ کيلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل "زين ريترفورد" از آمريکا در دو تايم با نتيجه يک بر ۳ مغلوب شد و با توجه به حضور اين کشتی گير در ديدار نهايی به گروه شانس مجدد رفت. روزبه در اين مرحله در سه تايم با نتيجه ۶ بر ۳ "ساپار کوبانديکوف" از قرقيزستان را شکست داد. وی در ديدار رده بندی به مصاف "الياس ژومايف" از قزاقستان رفت و موفق شد در دو تايم با نتيجه ۷ بر صفر صاحب پيروزی شود و به مدال برنز دست يابد. کشتی گيران آمريکا و روسيه در اين وزن اول و دوم شدند.

در وزن ۱۰۰ کيلوگرم علی اصغراکبری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل "ديويد کيچ" از اسلواکی در دو تايم با نتيجه ۱۱ بر ۳ به پيروزی رسيد. وی در دور دوم مقابل "آيروسلاو پونامارينکو" از اوکراين در دو تايم با نتيجه ۴ بر ۲ به برتری رسيد اما در مرحله نيمه نهايی مقابل "سعيد گاميدوف" از آذربايجان در دو تايم با نتيجه ۲ بر يک شکست خورد و راهی ديدار رده بندی شد. اکبری برای کسب مدال برنز "بيلگين ياميروف" از بلغارستان را در سه تايم با نتيجه ۶ بر يک شکست داد و به مقام سوم رسيد. در اين وزن کشتی گيران روسيه و آذربايجان به مقام اول و دوم رسيدند.

مرتضی قياسی در وزن ۵۴ کيلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل "ادژان احمد" از بلغارستان در دو تايم با نتيجه ۸ بر صفر به پيروزی رسيد. وی در دور سوم مقابل "مان آبهی سيک" از هندوستان در سه تايم با نتيجه ۸ بر ۶ مغلوب شد اما با توجه به حضور اين کشتی گير هندی در ديدار فينال به گروه شانس مجدد رفت. قياسی در اين مرحله مقابل "امانوئل ويليامز" از کانادا در سه تايم با نتيجه ۷ بر ۵ مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در اين وزن کشتی گيران روسيه و هند اول و دوم شدند.

در وزن ۷۶ کيلوگرم علی موجرلو در دور نخست "اليسخان چيلايف" از قزاقستان را در دو تايم با نتيجه ۴ بر صفر مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل "روسلان کارچو" از اوکراين با نتيجه ۷ بر يک مغلوب شد اما با توجه به حضور اين کشتی گير در ديدار فينال به گروه شانس مجدد رفت. موجرلو در اين مرحله مقابل "مانساخديو" از هند در دو تايم با نتيجه ۳ بر صفر مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت. در اين وزن کشتی گيران روس و اوکراين به ترتيب به مقام‌های اول و دوم رسيدند.

در رده بندی تيمی اين رقابت‌ها روسيه با ۷۷ امتياز اول شد و آذربايجان هم با ۷۴ امتياز به مقام دومی دست يافت. تيم ايران هم با ۶۰ امتياز به مقام سوم رسيد و تيم‌های اوکراين با ۵۶ امتياز، ژاپن با ۳۹ امتياز، گرجستان با ۳۵ امتياز، ترکيه با ۳۲ امتياز، آمريکا و قزاقستان با ۳۱ امتياز و هند با ۲۲ امتياز به ترتيب به عنوان تيم‌های چهارم تا دهم شناخته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016