چهارشنبه 12 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدوی‌کيا: پرسپوليس تنها از خودش ضربه می‌خورد

مهر ـ کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس با تاکيد بر اينکه قطعا سال آخری است که بازی می‌کند، گفت: همه می‌آيند و می‌روند اما تيم پرسپوليس و هوادارانش مهم هستند نه اينکه چه بازيکنی بازی می‌کند و چه کسانی مربيگری و مديريت آن را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، تيم فوتبال پرسپوليس برابر سايپا عملکرد خوبی داشت اما ‌تشويق‌های اعتراض آميز "علی کريمی" از سوی هواداران بازی قابل قبول اين تيم را تحت الشعاع قرار داد.

در اين شرايط مهدی مهدوی‌کيا که از عملکرد اين تيم برابر سايپا رضايت دارد، حمايت هواداران را در ادامه روند رو به رشد تيم ضروری می‌داند. وی در گفتگويی با خبرنگار مهر، اعلام کرد پرسپوليس تنها از خودش ضربه می‌خورد و نبايد اختلاف بين ژوزه و کريمی تا اين اندازه طول می‌کشيد. کاپيتان سرخپوشان همچنين اعتقاد دارد پرسپوليس مهم است نه اشخاص و نفراتی همچون علی کريمی، علی دايی و مانوئل ژوزه دوست دارند پرسپوليس موفق شود.

وی همچنين در بخش‌های ديگری از صحبت‌هايش با اشاره به اينکه هيچکس نمی‌تواند به علی دوستی‌مهر انتقاد کند در خصوص وضعيت آينده خود، سفرش به آلمان، موفقيت تيم نوجوانان، بازی تيم ملی با کره‌جنوبی به مطالبی جالب اشاره کرد که مشروح اين گفتگو را در زير می‌خوانيد:

* خبرگزاری مهر: ارزيابی‌تان از عملکرد پرسپوليس برابر سايپا چيست؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




- مهدی مهدوی‌کيا: برابر سايپا عملکرد خوبی داشتيم و تنها ايرادمان اين بود که گل نزديم. اين بازی نشان داد پرسپوليس راه خود را پيدا کرده و درآينده عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد. برابر سايپا فوتبال قابل قبولی ارائه کرديم و تنها به سه امتياز دست پيدا نکرديم که اگر اين اتفاق می‌افتاد، شرايط‌مان امروز به مراتب بهتر بود.

* فکر می‌کنيد اين روند در ادامه ليگ هم تداوم داشته باشد؟
- از اوايل فصل مشخص بود پرسپوليس در اين فصل کار سختی را پيش رو دارد ولی کم کم تيم شرايط خوبش را پيدا می‌کند. من اميدوارم روند فعلی تيم را با حمايت هواداران به بهترين شکل ادامه دهيم.

* اما اين هواداران در بازی با سايپا بدون توجه به عملکرد خوب تيم شعارهای اعتراض آميزی را سر دادند.
- پرسپوليس بيش از يک سال است که تنها از خودش ضربه می‌خورد. متاسفانه تمام اين اتفاقات استرس بازيکنان را بالا می‌برد و تنها به پرسپوليس ضربه زده است. البته ما بايد تلاش کنيم کارمان را به شکل صحيح انجام دهيم.

* به نظر شما دليل ناکامی پرسپوليس در اين فصل چه بود؟
- مشکلات زيادی وجود داشت که قابل پيش بينی بود. مربی دير انتخاب شد و بازيکنان جديدی هم به تيم اضافه شده بودند که برای هماهنگی بين آنها نياز به زمان بود. متاسفانه نتايج تيم هم استرس و بار روانی بيشتری را به بازيکنان اضافه کرد و باعث شد چند هفته در بحران باشيم. اما به نظرم شرايط فعلی تيم بهتر از گذشته است.

* چرا بازيکنان جديد که در تيم‌های خود نفرات مطرحی بودند، در پرسپوليس انتظارات را برآورده نکردند؟
- بازی کردن در استقلال و پرسپوليس با تيم‌های ديگر فرق داشته و سخت است، موضوعی که قديمی‌ها به آن اشاره کرده‌اند. البته از وقتی تيم وارد بحران شد و تحت فشار قرار گرفت، استرس بازيکنان افزايش يافت. اين مسئله را به وضوح می‌توانستيم در تيم و گل‌هايی که دريافت می‌کرديم، شاهد باشيم. اما در پنج، شش هفته اخير تيم هماهنگ‌تر شده و خوشبختانه بعد از بازی با استقلال دفاع تيم عملکرد بسيار خوبی داشته است. امروز ولی ايراد بزرگ‌مان در گل نزدن است. اينکه توپ‌های آخر را به گل تبديل نمی‌کنيم، باعث شده است امتيازات خوبی را از دست بدهيم.

* پرسپوليس مهاجمان خوبی دارد اما چرا گل نمی‌زنند؟
- درست است ما مهاجمان خوبی داريم اما هنوز به خاطر استرس و فشار زياد پای‌شان به گلزنی باز نشده است. آنها بايد تلاش بيشتری انجام دهند تا توپ‌های آخر را به گل تبديل کنند. هرچند روی اين مسئله کار می‌شود اما برای رسيدن به موفقيت بايد گل بزنيم که اميدوارم بزودی اين مشکل تيم هم برطرف شود.

* در بازی ديروز خودتان می‌توانستيد پنالتی را گل کنيد اما چرا توپ را به پولادی داديد؟
- مهرداد مطمئن بود که توپ را گل می‌کند به همين دليل اجازه دادم او ضربه را بزند. بازيکنان بزرگ هم ضربات پنالتی را از دست می‌دهند اما اين بدشانسی ما بود که پنالتی مهرداد گل نشد.

* مانوئل ژوزه در مصاحبه اخيرش به حضور شما در تيم پرسپوليس افتخار کرده است. نظرتان در اين خصوص چيست؟
- من هميشه و در هر تيمی بودم، رابطه خوبی با مربيانم داشتم. هميشه سعی کردم وظيفه خودم را در زمين انجام دهم و در تمرينات توانايی‌هايم را ثابت کنم. در ابتدای فصل جزو ۱۸ بازيکن اصلی تيم هم نبودم اما سعی کردم در آرامش کارم را انجام دهم و به ترکيب اصلی رسيدم. اميدوارم در آينده هم بتوانم به تيم کمک کنم.

* امروز بحث علی کريمی به يکی از حاشيه‌های بزرگ پرسپوليس تبديل شده، فکر می‌‌کنيد اين موضوع چگونه بايد حل شود؟
- اين يک موضوع درون خانوادگی است و در روزهای نخست هم خودم با ژوزه و رويانيان صحبت کردم و جلسه‌ای هم داشتم تا اين مشکل حل شود. متاسفانه اين مشکل بيش از حد به درازا کشيده است و هر چه زودتر بايد حل شود. تيم نياز به آرامش دارد و بايد در آينده با حمايت هواداران، پرسپوليس راهش را پيدا کرده و به موفقيت دست يابد.

* اما ژوزه اعلام کرده راهی برای بازگشت کريمی به پرسپوليس وجود ندارد.
- اجازه بدهيد بيش از اين در اين خصوص صحبت نکنيم زيرا قبلا در اين مورد صحبت‌های لازم را انجام داده‌ام.

* اين مسئله باعث شده که خيلی‌ها بحث جدايی ژوزه را مطرح کنند، به نظر شما اين مربی بايد به کارش ادامه دهد يا فرد ديگری جانشين او شود؟
- من نبايد در مورد اين مسئله صحبت کنم ايشان کار خود را انجام می‌دهد و مديريت هم روی عملکردش نظارت دارد. ما تابع تصميم مديران باشگاه هستيم ولی مهم موفقيت پرسپوليس است که من و همه هواداران خواهان اين مسئله هستيم. ژوزه و اشخاص ديگر می‌آيند و می‌روند، من هم سال ديگر مانند خيلی‌ها که از اين تيم جدا شده‌اند، می‌روم و تنها پرسپوليس است که سال‌های سال مانده است. متاسفانه در اين شرايط يک سال است که درگير افراد هستيم و اين مسائل به تيم ضربه زده است.

منظورتان همان شعارهايی است که در حمايت از برخی‌‎ها در ورزشگاه سر می‌دهند؟
- امروز فقط موفقيت تيم پرسپوليس اهميت دارد و فکر می‌کنم همه اشخاصی که نام‌شان در ورزشگاه برده می‌شود هم می‌خواهند تيم موفق باشد. فکر می‌کنم علی کريمی و علی دايی هم دوست دارند تيم نتيجه بگيرد، ژوزه، من و ديگر همه می‌خواهيم اين اتفاق رخ دهد. همه هواداران دوست دارند تيم نتيجه بگيرد و اينکه چه بازيکنانی به ميدان می‌رود، سرمربی چه کسی است و يا مديريت باشگاه برعهده چه فردی است، هيچ فرقی برای آنها نمی‌کند. در اين سال‌ها مديران، مربيان و بازيکنان مختلفی در اين تيم بودند و رفتند. ما از قديم بازيکنان بزرگی از جمله کلانی‌ها و پروين‌ها داشته‌ايم تا بازيکنان امروز، اين راه ادامه دارد، همه می‌آيند و می‌روند اما تيم پرسپوليس و هوادارانش می‌مانند و همين مهم است.

* در صحبت‌هايتان اعلام کرديد سال آينده می‌رويد، اين تصميم جدی است؟
- قطعا سال آخری است که بازی می‌کنم و در پايان فصل از فوتبال خداحافظی می‌کنم.

* در خصوص حضورتان در جشن باشگاه هامبورگ هم صحبت کنيد؟
- واقعا افتخار بزرگی بود که هشت سال در اين بازی کردم و در همه مراسم‌ها و جشن‌ها از من دعوت می‌شود. به نظرم واقعا استثنايی بود که در بين ۱۱ بازيکن قرن باشگاه هامبورگ قرار گرفتم. اين افتخار بزرگی بود که در کنار بزرگانی از جمله "اوه زيلر"، "فليکس ماگات"، "فان در فارت" و ... اسطوره‌های سال‌های گذشته تيم ايستادم. به عنوان يک ايرانی از اين موضوع بسيار خوشحال شدم که آنها به بهترين شکل از نفراتی که برای باشگاه زحمت کشيده‌اند، حتی اگر آنطرف دنيا هم باشيم، قدردانی می‌کنند.

* به نظر شما روزی می‌رسد که شاهد اين جشن‌ها در فوتبال ايران هم باشيم؟
- متاسفانه در کشور ما پيشکسوتانی که زحمت کشيده‌اند آن طور که بايد و شايد مورد تقدير قرار نمی‌گيرد. البته به معنای واقعی باشگاهی هم نداريم، زيرا همه چيز مدام در حال تغيير است. ما ابتدا بايد باشگاه‌های به معنای واقعی داشته باشيم، بعد از آن می‌توانيم انتظار داشته باشيم از نفراتی که برای تيم زحمت کشيده‌اند، تقدير شود.

* تيم علی دوستی‌مهر هم در هفته گذشته توانست با پشت سر گذاشتن حريفان مطرح ‌آسيايی‌اش جهانی شود.
- با توجه به شناختی که من از توانايی‌های علی دوستی‌مهر دارم و تماشای تمرينات و برنامه‌های آماده‌سازی اين تيم از قبل هم قابل پيش بينی بود تيم نوجوانان می‌‎تواند به اين افتخار بزرگ دست يابد. جای خوشحالی دارد پس از اتفاقاتی که برای فوتبال ايران در همه رده‌ها رخ داد، تيم نوجوانان هم فوتبال زيبايی ارائه داد و هم توانست با کسب سهميه جهانی کار بزرگی انجام دهد.

* اين موفقيت باعث شد مربی پيشين شما به بهترين شکل پاسخ منتقدان را بدهد.
- فکر نمی‌کنم کسی بتواند از آقای دوستی‌مهر با توجه به کارنامه و رزومه بسيار خوبی که در رده پايه دارد، انتقاد کند. تا پيش از حضور ايشان در تيم نوجوانان ايران کسی نتوانسته بود اين تيم را در آسيا آن هم با دست خالی، قهرمان کند. تيمی که فوتبال زيبايی بازی می‌کند و پنج گل به استراليا می‌زند يعنی مربيان خوبی داشته که کارهای مثبتی در اين تيم انجام داده‌اند. واقعا کار ايشان قابل تقدير است و اميدوارم شاگردان آقای دوستی مهر بتوانند با ادامه اين روند دوباره قهرمان آسيا شوند.

* فکر می‌کنيد اين افتخار می‌تواند مقدمه خوبی برای موفقيت تيم ملی بزرگسالان ايران برابر کره جنوبی باشد؟
- ديدار با کره جنوبی يکی از مهمترين بازی‌های فوتبال ايران در سال ۹۱ است و کسب سه امتياز آن می‌تواند به تيم ملی از لحاظ روحی - روانی برابر ازبکستان سروسامان دهد تا شرايط بهتری در جدول رده‌بندی گروه بدست آورده و شانس‌مان را برای رسيدن به جام جهانی افزايش دهيم. قطعا بازی سختی پيش رو داريم زيرا کره‌جنوبی هميشه يکی از رقيبان اصلی ما بوده است و در سال‌های گذشته رقابت پاياپايی با ايران داشته است. البته بايد با استفاده از امتياز ميزبانی اين مسابقه، مقابل آنها به پيروزی دست بابيم.

سرمربی کره‌جنوبی در آخرين اظهارنظرش گفته برنده اين بازی به جام جهانی می‌رود. آيا اين صحبت را قبول داريد؟
- هنوز خيلی زود است در اين خصوص اظهارنظر کنيم زيرا امتياز تيم‌ها به هم نزديک است و پيش‌بينی سخت است اما اگر کره‌ برنده شود، فاصله زيادی از ديگر تيم‌ها می‌گيرد. ضن اينکه برای رسيدن به موفقيت بايد امتيازهای ديدارهای خانگی را بدست آورده و در خارج از خانه هم به حريفان به راحتی امتياز ندهيم.

گفتگو از امير محب ملکی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016