چهارشنبه 12 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی دايی: برای کسانی که فوتبال را نمی‌فهمند متاسفم

مهر ـ سرمربی تيم فوتبال راه آهن با اشاره به اينکه برخی از قياس‌ها در فوتبال و رسانه‌ها منطقی و اصولی نيست، برای کسانی که فوتبال را نمی‌فهمند ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دايی در نشست خبری پيش از ديدار تيمش مقابل پيکان ضمن بيان مطلب فوق گفت: ابتدا به خاطر تاخيرم عذرخواهی می‌کنم و بايد بگويم که ديدار با پيکان يکی از سخت‌ترين بازی‌های ماست، زيرا شاگردان ويسی در بازی گذشته نتيجه خوبی را کسب نکردند و مطمئنا برای جبران آن نتيجه و نشان دادن شايستگی‌های خود به ميدان می‌آيند.

وی با اشاره به اينکه برخلاف نتيجه بد پيکان در هفته گذشته اين تيم در بازی‌های گذشته نتايج خوبی کسب کرده و شرايط جدول اين موضوع را نشان می‌دهد، افزود: ما با تيمی دونده و خوب بازی داريم. هرچند در اين مدت از شرايط بازی به دور بوديم اما سعی کرديم با برگزاری بازی‌های درون تيمی خود را به شرايط ايده‌آل برسانيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربی تيم فوتبال راه آهن خاطر نشان کرد: فقط به سه امتياز اين بازی فکر می‌کنيم، زيرا با کسب آن جايگاه خوبی را در جدول بدست خواهيم آورد و شرايط‌مان نسبت به اول فصل بسيار بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ما نه تنها برای بازی با پيکان بلکه آماده‌ايم در هر ديداری با قدرت به ميدان رفته و برنده نهايی مسابقه باشيم.

علی دايی در ادامه با تسليت به امير قلعه نويی و جواد زرينچه به خاطر درگذشت مادران‌شان تاکيد کرد: من نمی‌دانستم مادر آقای زرينچه هم فوت کرده است اما از اين فرصت استفاده کرده و به هر دوی اين بزرگان تسليت می‌گويم، افرادی که برای فوتبال ما زحمت کشيده و می‌کشند در گذشته بازيکنان ملی بودند و جزو بزرگترهای من هستند. بنده افتخار می‌کنم با هر دوی آنها همبازی بودم و آرزوی صبر و شکيبايی را از خداوند منان برای‌شان خواستارم.

وی با بيان اينکه "خدا را شاکرم اسکلت تيم نسبت به سال گذشته حفظ شده و با توجه به شروع بدی که تيم داشت امروز وضعيت راه آهن بسيار خوب است"، ادامه داد: ما برای هر تمرين برنامه و هدف داريم و با هدف گذاری خاصی در هر مسابقه به ميدان می‌رويم. انشاءالله در بازی با پيکان هم روسفيد از زمين بيرون بياييم.

سرمربی تيم فوتبال راه آهن با تشکر از بازيکنان اين تيم که در شرايط سخت کنار تيم‌شان بوده‌اند، افزود: متاسفانه ما دو، سه بازيکن مصدوم داريم که اگر کادر پزشکی تيم صلاح بداند و امروز در تمرينات گروهی شرکت کند، در ديدار پنجشنبه از آنها استفاده خواهيم کرد.

وی در واکنش به همجمه‌ای که عليه تيم راه آهن به وجود آمده است، مبنی براينکه داوران به سود اين تيم اعلام پنالتی می‌کنند، تصريح کرد: من برای کسانی که فوتبال را نمی‌فهمند متاسفم! در فوتبال اگر پنالتی رخ می‌دهد داور بايد آن را اعلام کند. در بازی با داماش در دقايق آخر برای‌مان پنالتی گرفته شد که خيلی‌ها عليه آن هجمه ايجاد کردند اما خوشبختانه کارشناسان اعلام کردند اين پنالتی صحيح بوده است. متاسفانه موقعی که پنالتی گرفته نمی‌شود کسی اعتراض نمی‌کند، پنالتی هم که گرفته می‌شود، اين مسائل به وجود می‌آيد.

وی با تاکيد بر اينکه در سال گذشته و امسال هم داوران به ضرر تيم راه آهن قضاوت کرده و در چندين مورد پنالتی‌ها و گل‌های اين تيم را ناديده گرفته‌اند، ادامه داد: گل صددرصد ما را آفسايد اعلام می‌کنند و از آن طرف کميته داوران در نامه‌ای از ما عذرخواهی می‌کند. نمی‌دانم کسانی که اين مطالب را عنوان می‌کنند، دنبال چه هستند. اين مسائل نه تنها سودی نمی‌رساند بلکه به فوتبال ضربه هم می‌زند.

دايی با تاکيد بر اينکه رسانه‌ها به اين مسائل دامن می‌زنند، خاطر نشان کرد: مقابل استقلال، سايپا و داماش پنالتی‌هايی که به سود راه آهن گرفته شده صددرصد درست بود. پس داور برای چه قضاوت می‌کند؟ داور بايد در جريان بازی درست تصميم گيری کند.

سرمربی تيم فوتبال راه آهن با طرح اين پرسش که "چرا رسانه‌ها به مسائل ديگر نمی‌پردازند؟"، گفت: مثلا در بازی با داماش بازيکن حريف در دقايق پايانی توپ را با دست مهار کرد، صحنه‌ای که بچه هم می‌فهميد هند است ولی داور به آن توجه نکرد، اتفاقی که ممکن بود باعث به ثمر رسيدن گل عليه ما شود. نمی‌دانم کسی چرا به اين مسائل توجه نمی‌کند!

وی اضافه کرد: چرا به اتفاقات بازی فوتبال نمی‌پردازيد؟ با نظر کارشناسان گل صددرصد ما مردود اعلام شد و داور يک پنالتی به ضرر ما اعلام کرد. شما می‌آييد برای خودتان مسائل را مطرح می‌کنيد که سودی برای فوتبال ندارد.

دايی در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار مهر در مورد تغيير نام اين باشگاه به سورينت تصريح کرد: دقيقا نمی‌دانم که مديران چه برنامه‌ای در اين خصوص دارند اما حق قانونی آنهاست که اين کار را انجام دهند. کسانی که تيم را خريده‌اند و برای آن خرج می‌کنند بايد نامی متعلق به خودشان را روی آن قرار دهند. اينکه مالکان جديد هزينه کنند و تبليغ نام ديگری شود، درست نيست. آنها نام را انتخاب می‌کنند و ما تابع تصميمات مديران باشگاه هستيم.

وی افزود: کجای اين مسئله مبهم و سئوال انگيز است. اگر حرفه‌ای فکر کنيم بايد نام اين تيم سال گذشته عوض می‌شد. وقتی مديران جديد قصد دارند به صورت حرفه‌ای تيمداری کنند، حق طبيعی‌شان است که نام آن را نيز خودشان انتخاب کنند. ضمن اينکه من برای نام‌ها مربيگری نمی‌کنم!

سرمربی راه آهن در خصوص اتفاقی که برای باشگاه داماش هم افتاد، اظهار داشت: مالکان قبلی اين باشگاه ديگر وجود ندارند و مالک جديد برای اين تيم سرمايه گذاری کرده و کوچک‌ترين حرفش اين است که اسم باشگاه را عوض کنند.

خبرنگاری در خصوص اينکه وقتی باشگاه‌های بزرگ اروپايی به فروش می‌رسند، نام‌شان عوض نمی‌شود از دايی پرسيد که وی به اين سوال اينگونه پاسخ داد: تيم‌هايی مانند منچستريونايتد و منچسترسيتی نام‌های باعظمتی هستند و اگر آن را بخواهند عوض کنند چه بايد بگذارند؟! خود اين تيم‌ها برند محسوب می‌شوند و در همه کوچه پس کوچه‌های شهرهای کوچک هم اين تيم‌ها را می‌شناسند.

دايی صحبت‌هايش را اينگونه ادامه داد: راه آهن متعلق به شرکت راه آهن بود که به صورت دولتی اداره می‌شد و وقتی مالکان جديد آن را خريدند مگر می‌شود پول بدهند و نام تيم ديگری را تبليغ کنند؟! در هر بازی ما ۲۰۰- ۳۰۰ نفر به ورزشگاه نمی‌آيند ولی تيم‌های بزرگ مانند مالاگای اسپانيا که يک عرب آن را می‌خرد نام اين باشگاه مطرح و معروف را چه می‌خواهد بگذارد؟

وی با تاکيد بر اينکه بعضی از قياس‌ها در فوتبال و رسانه‌های ما اصولی نيست، ادامه داد: اينکه بعد از المپيک هجمه‌های زيادی ايجاد شد و فوتبال را با وزنه برداری و رشته‌های ديگر قياس کردند کار درستی نبود. اين همه نوشتيم و در نهايت فوتبال ضربه خورد. رشته‌ای مانند کشتی سرگرم کننده و هيجان‌آور است اما قياس ورزشی که ۲۰، ۳۰ ثانيه طول می‌کشد با رشته‌ای که ۹۰ دقيقه هيجان دارد، درست نيست. هر چيزی بايد سر جای خودش باشد.

سرمربی راه آهن خاطر نشان کرد: ما نبايد فوتبال‌مان، تشکيلات‌مان و تيم‌های خود را با اروپايی‌ها مقايسه کنيم. ما حتی باشگاه درست و حسابی هم نداريم و اکثرا تيمداری می‌کنيم. امروز که آدم‌هايی به راه آهن آمدند که طرز فکر حرفه‌ای دارند و می‌خواهند استاديوم و زمين تمرين خصوصی داشته باشند بايد به آنها بها داده شود.

دايی در پايان گفت: دو سال است که ديگر راه آهن متعلق به دولت نيست و آنها هيچ دخالتی در اين باشگاه ندارند پس چرا بايد بخش خصوصی برند آنها را تبليغ کند؟ اميدوارم در آينده هم قوانينی وضع شود که تيم‌ها از فوتبال درآمدزايی کنند و حضور در فوتبال تنها صرف خرج کردن نباشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016