پنجشنبه 13 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش: صعود به جام جهانی دوی ماراتن است نه سرعت، به پيروزی برابر کره‌جنوبی ايمان دارم

ايسنا ـ سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: مسابقات انتخابی جام جهانی يک ماراتن است و بنابراين سه امتياز ی که در بازی با لبنان از دست رفت، به اندازه سه امتياز بازی با کره جنوبی اهميت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کارلوس کی‌روش در نشست خبری امروز (پنجشنبه) خود با اصحاب رسانه درباره بازی با کره جنوبی، اظهار کرد: در ابتدا بايد بگويم که بهتر است ديدمان را برای صعود به جام جهانی تعيين کنيم. اين مسابقات يک ماراتن است و دوی سرعت نيست. هشت مبارزه در آن برای ما وجود دارد. هدف اصلی ما اين است که در اين گروه تيم اول يا دوم شويم و اين کار را بايد با جمع‌آوری امتيازات برسيم. بنابراين در اين راه ارزش سه امتياز بازی با لبنان دقيقا به اندازه سه امتياز بازی با کره جنوبی خواهد بود.

وی افزود: پس در درجه اول در اين مسابقات جمع‌آوری امتياز برای همه تيم‌ها سخت است. به عنوان مثال الان يکی از بهترين تيم‌های اين گروه در رده آخر قرار دارد يا همين مثال را می‌توان درباره استراليا زد. همين موضوع ثابت می‌کند که اين بازی‌ها چقدر سخت است و تيم‌های سخت کوش می‌توانند در آن موفق باشند.

کی‌روش درباره بازی با کره جنوبی ادامه داد: اين بازی برای ما اهميت زيادی دارد اما مهم‌تر اين است که مسابقات در همين جا تمام نمی‌شود. حتی بعد از بازی با کره جنوبی هنوز ۱۲ امتياز باقی مانده است که امتياز کمی برای هيچ کدام از تيم‌ها نيست. تيم‌ها می‌توانند اين امتيازات را به دست بياورند يا آنها را از دست بدهند. پس از نگاه جمع‌آوری امتياز بازی با کره جنوبی برای ما اهميت زيادی دارد. مسلما ما هر آنچه که در توان داريم را به کار می‌گيريم تا اين سه امتياز به دست آيد. اما تکرار می‌کنم ماراتن مسابقات برای ما بعد از بازی با کره جنوبی تمام نمی‌شود.

وی در پاسخ به اولين سوال اين نشست مبنی بر اين که تيم ايران خوب گل نمی‌زند و در مقابل راحت گل می‌خورد که ممکن است به اشتباهات رحمتی برگردد، آيا فکر نمی‌کنيد برای حل اين مشکل بايد تغييرات بيشتری در تيم ملی صورت گيرد، گفت: فوتبال ورزشی است که با احساسات همراه بوده و بعضا اشتباهاتی هم در آن وجود دارد. فوتبال بازی کردن بستگی به نوع تفکر افراد دارد. ما پارسال شاهد بوديم والدز دروازه‌بان بارسلونا اشتباه بزرگی را انجام داد و بارسا شانس موفقيتش را در آن بازی از دست داد. بعد از آن دليل نمی‌شود که والدز بازيکنی باشد که هميشه اشتباه می‌کند. در تيم من همه با هم می‌بريم و اگر می‌بازيم همه بازيم. اگر مشکلی در تيم بوده و نياز به برطرف کردن باشد با هم برطرف می‌‌کنيم. با هم می‌خنديم و با هم گريه می‌‌کنيم. مسلما در اين سطح از مسابقات قدرت همه تيم‌ها به هم نزديک است. ما به اهدافمان می‌رسيم اگر بتوانيم گل‌های لازم را بزنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کی‌روش به بازی با لبنان اشاره کرد و گفت: همان طور که همه می دانند از نتيجه‌ بازی قبل راضی نيستيم، اما واقعا ناعادلانه است که به برد ما در ازبکستان اهميت زيادی داده نشود که نشان می‌دهد شما برداشت درستی از مسابقات بين‌المللی نداريد. با توضيحاتی که دادم پس دليلی ندارد هول کنيم و تغييرات با عجله‌ای را در تيم ايجاد کنيم چون تيم ملی فوتبالی بازی می‌کند که نشان می‌دهد آينده خوبی خواهد داشت. ما بايد در بازی آينده قطعا بهتر از قبل بازی کنيم.

به گزارش ايسنا، کارلوس کی‌روش در ادامه نشست خبری امروز (پنجشنبه) خود با اصحاب رسانه درباره بازی با کره جنوبی، در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره اعتراض مربيان ليگ برتر به طولانی بودن اردوهای تيم ملی پرسيد، گفت: من در وهله اوله از رسانه‌ها انتظار دارم که آناليز دقيقی از اتفاقات داشته باشند. پيش از بازی با لبنان تعطيلی ليگ ۲۰ روز نبود. ثانيا من وقتی سال گذشته به ايران آمدم اولويت فدراسيون و دست اندرکاران فوتبال اين بود که به جام جهانی صعود کنيم.

وی افزود: برنامه مشخصی را هم برای همين هدف به فدراسيون داديم و پس از بررسی برنامه با آن موافقت شد. حال شما می‌خواهيد من چه کار کنم؟ می‌خواهيد برنامه را تغيير دهيم و اولويت‌مان صعود نباشد؟ اگر دوست داريد بگوييد که اين تغيير را انجام دهيم. اما ما بايد روی برنامه‌ای که از پيش تعيين شده کار کنيم.

کی‌روش در ادامه گفت: همچنين درباره اين سوال می‌‌خواهم به مطلب ديگری اشاره کنم. درباره برگزار نشدن ليگ تا زمان بازی با کره جنوبی اگر تصميم فيفا را چک کنيد متوجه می‌شويد که اين اتفاق در همه ليگ‌های دنيا در حال رخ دادن است و از پنج روز قبل از بازی و تا نزديک به ۱۰ روز ليگ تعطيل است و اين موضوع هم بدين خاطر است که در اين فاصله دو تاريخ فيفا دی وجود دارد. اگر توجه داشته باشيد مسابقات بيشتر ليگ‌های دنيا روزهای شنبه و يکشنبه برگزار می‌شود. اما در ايران بيشتر اوقات پنجشنبه و جمعه ليگ انجام می‌شود. ما به فدراسيون گفتيم که در صورت امکان بازی‌ها را چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته‌ برگزار کند تا کارمان را انجام دهيم. خيلی هم اتفاق خارق العاده‌ای رخ نداده است. خواهش می‌کنم اين موضوع را به آنهايی که ادعا دارند در مسايل بين‌المللی متخصص هستند توضيح دهيد.

وی افزود: دليل آخر هم که آن را به فدراسيون گفته‌ام اين است که ما برنامه خود را به صورتی طراحی ‌کرده‌ايم که در اين مدت تمرين و بازی کنيم. در ميان اين فاصله می‌توانيم يک بازی تدارکاتی را هم بگنجانيم. اين همان مساله‌ای است که برخی از افراد درک درستی از آن ندارند، چرا که ما برای رسيدن به جام جهانی بايد سخت کار کنيم.

خبرنگاری از سرمربی تيم ملی پرسيد بازيکنان تيم ملی هنوز به طور کافی هماهنگ نشده‌اند. علت آن چيست؟ که کی‌روش پاسخ داد: اين نقطه نظر شما درباره بازی با ازبکستان است يا لبنان؟ من به نظر شما احترام می‌گذارم، اما با آن موافق نيستم. نمی‌خواهم عذر و بهانه ای بياورم يا کارم را توجيه کنم و از اين دست مربيان هم نيستم. اما واقعيت اين است که قبل از بازی با لبنان مشکلاتی داشتيم. به طور مثال ما هفت بازيکن اصلی خود را به دليل مصدوميت يا مسايل اداری در اختيار نداشتيم. شما توقع داريد من چه کاری انجام دهم. آيا می‌توانم با چهار بازيکن بازی را آغاز کنم؟ تنها راهی که طبق صحبت‌های شما می‌توان به آن عمل کرد همين است که با چهار بازيکن مقابل حريف قرار گرفت اما اين درست نيست.

وی افزود: بحث ديگری که می‌توانيم مطرح کنيم اين است که بازيکنان ما مقابل لبنان تعهد لازم را نداشتند و جنگجويانه بازی نکردند، اما اين منصفانه نيست. همه می‌دانيد که ما عملکرد خوبی برابر لبنان نداشتيم. اما اگر بگويم که بازيکنان تمام تلاششان را نکردند درست نيست، چرا که همه جنگيدند و موقعيت ايجاد کردند، اما نتوانستيم به نتيجه‌ برسيم.

کی‌روش در ادامه نشست خبری خود گفت: از زمانی که به ايران آمدم برای بازيکنان دو برنامه طراحی کردم. يکی در بازی‌های رسمی و آنهايی که برای صعود به جام جهانی انجام می‌شود و ديگر بازی‌هايی که به توسعه و پيشرفت بازيکنان کمک می‌کند. برای همين است که در اين گونه بازی‌ها آن گروه از بازيکنان جديدی را می‌آوريم که تجربه بيشتری پيدا کنند به ويژه بازيکنان جوان. شما وقتی می‌خواهيد به جام جهانی صعود کنيد بايد از قبل اين مسايل را حل کنيد، ‌نه اين که در اين راه بخواهيد به اين هدف برسيد بنابراين مشکل فوتبال ايران مربوط به الان نيست و ۱۰ سال قبل هم وجود داشته است، اما اکنون زمانی است که ما بايد سخت کار کنيم. ما بايد در اين نشست خبری به آينده و به ويژه ديداری که با کره جنوبی داريم فکر کنيم نه اين که از گذشته حرف بزنيم.

وی در پاسخ به اين سوال که وضعيت رضا قوچان نژاد برای بازی در تيم ملی ايران به کجا رسيد؟ گفت: ما پس از يک فرايند طولانی توانستيم مدارک لازم را از فيفا بگيريم. بنابراين قوچان نژاد می‌تواند ما را مقابل کره جنوبی همراهی کند. ما بازی دوستانه خود را پيش از ديدار با کره جنوبی لغو کرديم، چرا که مطمئن نبوديم بازيکنان مصدوم ما از جمله دژاگه، شجاعی و تيموريان می‌توانند به اين بازی برسند يا نه؟ با اين حال ساير بازيکنان برای ديدار با کره آماده هستند.

کی‌روش در توضيح برنامه‌های تيم ملی تا قبل از ديدار با کره جنوبی هم گفت: ما در مرحله نخست يک اردوی چهار روزه تمرينی داريم. سپس هفته‌ بعد تعداد بازيکنان به ۲۴ نفر کاهش پيدا می‌کند و بعد يک و نيم روز استراحت با اين بازيکنان کار خود را ادامه می‌دهيم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ کارلوس کی‌روش از ادامه نشست خبری‌اش با اصحاب رسانه در پاسخ به اين سوال که مهاجمان تيم ايران از جمله محمد قاضی، کريم انصاری‌فر و .... چندان در گلزنی موفق نبودند و بعضا ديده شده مدافعان ما به جای آنها گل زدند. برای حل اين مشکل چه راهکاری داريد؟ گفت: دارم سعی می‌کنم اميد نمازی را راضی کنم که بيايد برای ما در تيم ملی گل بزند! (با خنده) البته اين مزاح بود. توجه کنيد که ما بايد آرامش لازم را داشته باشيم. ما بايد از کف نتيجه راضی شويم. مهم نيست چه بازيکنی برای ما گل می‌زند بلکه آن چيزی که اهميت دارد، عملکرد خوب و با تمرکز خط دفاع، خط ميانی و مهاجمان ما است. تاکيد می‌کنم که بايد با تمرکز بالايی بازی کنيم تا موقعيت‌های خوبی برای ما ايجاد شود، بعد از آن خيلی اهميتی ندارد که چه کسی گل بزند.

کی‌روش همچنين در پاسخ به اين سوال که موفقيت تيم نوجوانان ايران در رقابتهای قهرمانی آسيا را چگونه ارزيابی کرده و معتقديد که اين موفقيت چه تغييری می‌تواند در روند تيم ملی فوتبال ايران داشته باشد، اظهار کرد: قطعا موثر است. هر کاری که بتوانيم برای آينده فوتبال ايران انجام دهيم بی‌شک برای فوتبال ايران خوب خواهد بود اما نکته مهم اين است که وقتی درباره‌ی تيم زير ۱۶ سال صحبت می‌کنيم نبايد فراموش کنيم که خيلی از اين بازيکنان می‌توانند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر باشند. اما نبايد برای موفقيت ۸ سال بعد الان جشن بگيريم!

وی ادامه داد: وقتی الان موفق شدند معنايش اين است که بايد با اين تيم و بازيکنانش به شدت کار کرد تا برای جام جهانی ۲۰۲۲ به آمادگی خوبی برسند. اما اگر زمان جام جهانی قطر برسد و کی‌روش ديگری سرمربی تيم ملی بزرگسالان باشد اما اين بازيکنان آن موقع هيچ بازی ملی نداشته باشند و خوب آماده نشده باشند دوباره مشکل خواهيد داشت. توصيه می‌کنم لذت بردن از موفقيت اين تيم با توجه بيشتر به آنها برای آماده شدن هر چه بهتر است. بايد سريع کار را شروع کرد اين تنها راه جشن گرفتن برای موفقيت آنها است و گرنه سود ديگری نخواهد داشت.

سرمربی تيم ملی در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اين که خيلی از مربيان و کارشناسان فوتبال معتقدند فرهنگ فوتبال ايرانی به گونه‌ای است که تيم‌های ملی آن برابر حريفان صاحب نام با انگيزه چند برابری بازی می‌کنند و طبيعتا عملکردشان هم بهتر خواهد بود، آيا متوجه اين ويژگی شده‌ايد و پيش‌بينی می‌کنيد که تيم ملی در بازی با کره جنوبی بسيار متفاوت‌تر از بازی با لبنان حاضر شود؟ اظهار کرد: مطمئنم همين طور خواهد بود من هيچ شکی درباره اين موضوع ندارم. پيش‌بينی می‌کنم بازی تيم ملی با کره جنوبی يک مسابقه سخت و نزديک به هم شود. در اين بازی ما فضاهای زيادی برای استفاده کردن خواهيم داشت، درست برعکس بازی با لبنان که خيلی ساکن بود. لبنانی‌ها ۹۰ دقيقه منتظر يک اشتباه تيم ايران بودند چون در نيمه دوم آنها حدود پانزده مرتبه بازی را متوقف کردند. فکر می‌کنم که اين بازی حداقل ۲۰ دقيقه وقت اضافه داشت!

کی‌روش گفت: من از اين که شما نتوانستيد آن بازی را به طور کامل ببينيد متاسفم. تيم ما تلاش زيادی برای بردن انجام داد اما همانطور که گفتم لبنانی‌ها به شدت اتلاف وقت کردند. مطمئنم ايران در بازی با کره جنوبی عملکرد متفاوتی را نشان می‌دهد و می‌تواند موقعيت‌های بيشتری را روی دروازه حريف خلق کند. ما کاملا آماده و البته هوشيار خواهيم بود و ايمان دارم که انشاء‌‌الله نتيجه خوبی خواهيم گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016