چهارشنبه 19 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نايب رئيس فدراسيون كشتي: وقت كمي براي آماده كردن دانشجويان داشتيم

نايب رئيس فدراسيون كشتي و سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي دانشجويان ايران اعتقاد دارد كه كسب سه مدال طلا در رقابت‌هاي جهاني دانشجويان با توجه به اردوي دو هفته‌ اي و اتفاقات پيش امده در اين رقابت‌ها نتيجه‌ قابل قبولي است.

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار كشتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: براي آماده سازي اين تيم وقت بسيار كمي داشتيم و تنها توانستيم بازيكنان را از لحاظ فيزيكي و كنترل وزني در شرايط مناسب نگه داريم. سعي كرديم بهترين تيم را به رقابت‌هاي فنلاند بفرستيم.

وي افزود: البته حواشي اتفاق افتاده در اين مسابقات روي نتيجه‌ تيم ايران تاثيرگذار بود و به طور مشخص در وزن 96 كيلوگرم محمدرضا اكبري با اشتباهات داوري حذف شد كه مي توانست دست كم با گرفتن مدال برنز ما را به مقام اول برساند و بايد دقت داشته باشيد كه روسيه قهرمان تنها يك طلا گرفت و تركيه بدون مدال طلا به مقام دوم اين رقابت‌ها رسيد.

رنگرز درباره نحوه انتخاب ملي‌پوشان دانشجو گفت: سعي كرديم بهترين ها را انتخاب كنيم و تقريبا 70 درصد تيم از دل مسابقات انتخابي برگزيده شدند به طور مثال در وزن‌هاي 55، 60، 74 و 84 كيلوگرم كشتي‌هاي انتخابي داشتيم و در 96 و 120 كيلوگرم هم اجماع كادر فني و تمرينات كشتي‌گيران در اردو و سابقه آنها در مسابقات در انتخابشان تاثيرگذار بود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا انتخاب ملي‌پوشان براي تيم ملي دانشجويان به انگيزه ورزشكار دانشجو لطمه وارد نمي‌كند؟ ابراز كرد: اين انتقاد را به جان مي‌خريم، اما با تمام احترامي كه براي منتقدان قائلم تاكيد مي‌كنم كه اولويت ها و سياست‌هاي فدراسيون‌هاي دانشجويي در ورزش قهرماني و حضور تيم‌هاي مختلف در مسابقات جهاني، كسب جايگاه و حضور شايسته در سطح بين‌المللي است و نمي‌توان مسابقات جهاني دانشجويان را محلي براي تجربه اندوزي ورزشكاران دانشجويي غير حرفه‌اي تلقي كرد و بايد بهترين تيم را بر مبناي عقلانيت و با بررسي همه جوانب ساخته و پرداخته و اعزام كنيم.

نايب رييس فدراسيون كشتي ايران درباره حضور يا عدم حضور محمد بنا در تيم ملي كشتي فرنگي برتر ايران گفت: اعتقاد و اراده قوي ما در فدراسيون كشتي بسترسازي ايده‌آل جهت حضور آقاي بنا در تيم ملي است و مطالباتي كه ايشان دارند وارد و به حق هستند. فدراسيون به عنوان بالاترين مرجع مكلف است كه شرايط مناسب را براي حضور ايشان مهيا كند.

وي ادامه داد: با توجه به افتخارات و موفقيتي كه آقاي بنا داشته، جهت تحكيم اين افتخار و تثبيت آن نياز جدي به حضور ايشان داريم و به شخصه با توجه به شناختي كه از روحيات آقاي بنا دارم و مي‌دانم كه با چالش‌ها و مواضع مختلفي روبرو بوده و از همه آنها به سلامت گذشته، فكر نمي‌كنم ايشان دست ردبه سينه جامعه كشتي و قهرمانان فرنگي بزند.

رنگرز همچنين نتايج كشتي فرنگي در المپيك را موجب افزايش سطح توقعات مردم از اين رشته ورزشي دانست و افزود: طبيعي است كه تحقق اين مطالبات مردم نيازمند امكانات مناسب است و آقاي خطيب و آقاي خادم پيگير حضور آقاي بنا در كشتي هستند و مذاكراتي داشته‌اند كه اميدواريم با توجه به حجم مطالبات بتوانيم امكانات مناسبي را فراهم كنيم تا آقاي بنا در كشتي فرنگي بماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رنگرز در ادامه درباره انتخابات فدراسيون كشتي اظهار كرد: برگزاري انتخابات فدراسيون كشتي معطوف به نظر وزارت ورزش و جوانان است و در اختيار ما نيست كه قطعي نظر بدهيم. اما فدراسيون كشتي با همين روند هم با قدرت برنامه‌هاي خو د را ادامه مي‌دهد و اين وضعيت هيچ گونه خللي در حركت فدراسيون طبق تقويم مصوب ايجاد نمي‌كند كه به طور مثال در روزهاي پيش‌رو اردوهاي مختلفي براي تيم‌هاي بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در پيش خواهيم داشت و اعزام‌هاي متعددي داريم كه بعد از المپيك بخشي از آنها انجام شده و بخشي ديگر در آينده صورت خواهد گرفت.

حسن رنگرز در پايان با اشاره به اين كه از سال 2008 افتخار دارم كه در خدمت فدراسيون‌هاي ورزش‌هاي دانشجويي باشم، گفت: از حمايت هاي فدراسيون ورزش‌هاي دانشجويي و زحماتي كه مربيان سازنده اي كه بدون هيچ ادعايي در حوزه دانشگاه انجام مي‌دهند و همچنين دوستان خوبم در تيم‌هاي ملي و كادر فني بزرگسالان تشكر و قدرداني مي‌كنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016