شنبه 4 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاراته قهرمانی جهان: تيم ملی ايران از صعود به بازی نهايی بازماند

تيم ملی کشورمان با قبول شکست برابر ترکيه از صعود به مبارزه نهايی مسابقات کاراته قهرمانی جهان بازماند تا روز يکشنبه شانس خود را برای کسب مدال برنز آزمايش کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، تيم کوميته ايران در يک رقابت نزديک در مرحله نيمه نهايی رقابتهای جهانی ۲ بر يک برابر تيم ترکيه شکست خورد تا از رسيدن به بازی پايانی محروم شود. در سومين روز از بيست و يکمين دوره رقابتهای قهرمانی جهان تيم ملی کشورمان که با سه پيروزی متوالی برابر ماداگاسکار، عربستان ، اسلوونی راهی مرحله يک چهارن نهايی شده بود ، در اين مرحله مقابل تيم بلند قامت و قدرتی صربستان، مدافع عنوان قهرمانی جهان صف آرايی کرد و ۳ بر يک صاحاب يک پيروزی با ارزش شد.

در مرحله نيمه نهايی اين رقابتها، تيم ايران مقابل تيم ترکيه صف آرايی کرد، تيمی که پيش از رسيدن به اين مرحله توانسته تيم قدرتمند ايتاليا را با شکست روبرو کند. در اين پيکار، ذبيح الله پورشيب در نخستين مبارزه مقابل "انس ارکان" قرار گرفت و با تساوی صفر بر صفر به کار خود پايان داد. ارکان همان کاراته کايی است که روز چهارشنبه و در مرحله نيمه نهايی وزن ۸۴+ کيلوگرم موفق شده بود پورشيب را ۶ بر ۴ شکست دهد و خود راهی بازی فينال شود.

در مبارزه بعدی مازيار الهامی به تساوی صفر بر صفر رسيد. سعيد فرخی نفر سوم تيم ايران بود که در يک مبارزه حساب شده موفق شد با حساب ۲ بر صفر حريفش را شکست دهد. در مبارزه چهارم ابراهيم حسن بيگی به روی تاتامی رفت. حسن بيگی در حالی که ۵ بر صفر عقب بود، در يک دقيقه به پايان مبارزه ۴ امتياز گرفت تا در نهايت بازنده اين ميدان باشد. باخت حسن بيگی سبب شد تا اين پيکار به مبارزه پنجم بکشد. در آخرين گام، نماينده کشورمان علی فداکار بود که با حساب ۷ بر ۴ مغلوب شد.

تيم ايران با ۴ برد و يک شکست به ديدار رده بندی رفت تا برای کسب مدال برنز در آخرين اين بازيها به مصاف برنده ايتاليا و الجزاير برود. مبارزه فينال کوميته تيمی بين ترکيه و فرانسه ميزبان بازيها انجام می شود. تيم ايران در مسابقات قهرمانی جهان تاکنون صاحب دو برنز کوميته تيمی در سالهای ۱۹۷۷ و ۲۰۰۲ شد.

بيست و يکمين دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان با حضور کاراته کاهای ۱۱۳ کشور جهان در پاريس جريان دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016