شنبه 4 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امير مهدی‌زاده قهرمان کاراته جهان شد

امير مهديزاده با شکست حريف برزيلی‌اش قهرمان وزن ۶۰ - کيلوگرم کاراته جهان شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به فرانسه، در ادامه مسابقات کاراته قهرمانی جهان در فرانسه، در مبارزه فينال وزن ۶۰- کيلوگرم کوميته انفرادی امير مهدی زاده ساعت ۱۴:۳۵ به وقت تهران روی تاتامی رفت و با پيروزی مقابل داگلاس سانتوس براس از برزيل نخستين مدال طلای کاروان ايران را در مسابقات جهانی به خود اختصاص داد.

در ابتدای مسابقه فينال، هر دو کاراته کا حملاتی داشتند ولی تا ۳۰ ثانيه امتيازی رد و بدل نشد. حدود يک دقيقه و ۳۰ ثانيه گذشته بود که مهديزاده اولين امتياز را گرفت اما برزيلی روی يک ضد حمله نتيجه را مساوی کرد. در ادامه، داگلاس سانتوز ۲ ضربه ديگر زد و ۳ بر يک پيش افتاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهديزاده در ۳۸ ثانيه به پايان مسابقه يک امتياز را جبران کرد و در حالی که ۴ ثانيه با شکست فاصله داشت با يک ضربه تماشايی ديگر نتيجه را به تساوی ۳ بر ۳ کشاند. در پايان اين مسابقه که به تساوی ۳-۳ رسيده بود، داوران فرد قهرمان را تعيين کردند که ۴ رای داوران در مقابل يک رای به نفع مهديزاده بود تا اين کاراته کای ايران نشان با ارزش طلای جهان را بر سينه زند. اين تغغير نتيجه و قهرمانی مهديزاده با تشويق بسيار تماشاگران فرانسوی همراه شد.

در مراسم اهدای مدال، رئيس فدراسيون جهانی کاراته مدال مهديزاده را بر گردنش انداخت.

مهديزاده زاده با اين مدال طلا جايزه ويژه ۲۰ ميليون تومانی فدراسيون کاراته را هم به دست آورد.

امير مهدی زاده برای رسيدن به بازی نهايی اين وزن، ابتدا "مخسيوف" ازبکستانی را ۳ بر يک شکست داده بود. در دور دوم لاکاناتا نماينده مالزی را ۳ بر صفر برد.

در دور سوم مقابل "رندون" قهرمان قاره امريکا از کلمبيا با نتيجه ۲ بر صفر پيرزو شد. مهدی زاده در مبارزه چهارم مقابل کايا از ترکيه قرار گرفت و ۷ بر ۳ پيروز شد.

اين کاراته کای ۲۳ ساله قمی که شاگرد غلامرضا دباغيان سرمربی اسبق تيم ملی بزرگسالان است در مبارزه نيمه نهايی برای رسيدن به فينال " آنتيچ " از صربستان را شکست داد.

در کارنامه اين حريف برزيلی نشان طلای ۲۰۱۰ و يک نشان برنز ۲۰۰۸جهان ديده می شود.

محمد علی از مصر و آنتيچ از صربستان مقام سوم مشترک اين وزن را به خود اختصاص دادند.

تيم کاراته ايران در دو دوره قبل مسابقات جهانی ۲۰۰۸ ژاپن و ۲۰۱۰ صربستان به ترتيب يک مدال برنز و يک مدال نقره کسب کرده بود.

تيم کاراته ايران در مسابقات جهانی فرانسه هنوز هم شانس کسب طلا دارد، جايی که حدود ۳۰ دقيقه ديگر سعيد احمدی در وزن ۶۷- کيلوگرم مقابل محمد الحنافی قرار خواهد گرفت.

حسين روحانی کاراته کای قبلی ايران در وزن ۶۰ کيلوگرم هم يک بار مقام قهرمانی جهان را در مسابقات جهانی ۲۰۰۶ فنلاند کسب کرده است.

بهترين مقام کاراته ايران به سال ۲۰۰۶ در مسابقات جهانی فنلاند بازمی گردد که تيم ايران با دو طلا و دو برنز در جای پنجم قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016