یکشنبه 3 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با تصويب مجلس؛ قهرمانان ملی ورزش از سربازی معاف شدند

نمايندگان مجلس تصويب کردند که قهرمانان بازی‌های المپيک، آسيايی و جام جهانی و همچنين يکی از فرزندان قهرمانان پارالمپيک از خدمت سربازی معاف شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نمايندگان مجلس در جلسه علنی امروز ماده واحده و سه تبصره ذيل طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان را با ۱۵۶ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ رای به تصويب رساندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ماده واحده طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان، تبصره ۴ ماده واحده قانون سرباز قهرمان اصلاح و به عنوان تبصره ۶ محسوب می‌شود.

همچنين عبارت سازمان تربيت بدنی در قانون مذکور به عبارت ورزش و جوانان تغيير می‌يابد.

در تبصره چهار اين طرح آمده است که قهرمانان بازی‌های المپيک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول بازی‌های آسيايی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کميته بين‌المللی المپيک (ioc) و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و واليبال و همچنين يکی از فرزندان قهرمانان پارالمپيک جهانی معاف از سربازی با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستادکل نيروهای مسلح پس از طی دوره آموزش نظامی در نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران از انجام خدمت دوره ضرورت معاف شود.

تبصره ۵ ماده واحده طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان نيز مقرر کرده است که کليه دستگاه‌های اجرايی دولتی می‌توانند علاوه بر مشمولين تبصره ۴ اين قانون، مقام‌های اول، دوم و سوم بازی‌های آسيايی و مسابقات جهانی را با معرفی وزارت ورزش و جوانان و با رعايت ساير قوانين و مقررات مربوطه به صورت پيمانی جذب و استخدام نمايند.

در تبصره شش اين ماده واحده نيز آمده است که آيين‌نامه اجرايی موضوع معافيت سربازان قهرمان مشمول اين قانون به پيشنهاد وزارت ورزش و جوانان و با همکاری وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح تهيه شود و به تاييد ستادکل نيروهای مسلح برسد.

همچنين آيين‌نامه اجرايی موضوع جذب و استخدام قهرمانان مشمول اين قانون نيز به پيشنهاد وزارت ورزش و جوانان و با همکاری معاونت توسعه مديريت و سرمايه انسانی رييس‌جمهور تهيه می‌شود.

اين آيين‌نامه‌ها حداکثر سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن اين قانون به تصويب هيات وزيران می‌رسد.

به گزارش ايسنا، در حالی تبصره پنج ماده واحده طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان در مورد استخدام پيمانی قهرمانان ملی به تصويب مجلس رسيد که در متن پيشنهادی آمده بود که مقام‌های اول، دوم و سوم بازی های آسيايی و مسابقات جهانی بدون نياز به شرکت در آزمون عمومی به صورت پيمانی جذب و استخدام شوند که عبارت "بدون نياز به شرکت در آزمون عمومی" به دليل مغايرت با قانون برنامه پنجم توسعه و با رای موافق نمايندگان به اين مغايرت حذف گرديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016