شنبه 9 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
5 شهریور» پلاتيني: داوران بايد از مسي حمايت كنند، ایسنا
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پلاتینی: تا هستم فینال لیگ قهرمانان اروپا در آسیا برگزار نخواهد شد

رییس اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد، اجازه نخواهد داد دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا در آسیا برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میشل پلاتینی که برای شرکت در هفتمین نشست بین‌المللی ورزشی به امارات سفر داشت، به شدت از رخت بر بستن ارزش‌های اخلاقی از فوتبال و نبود مساوات و عدالت میان تیم‌های اروپایی انتقاد کرد.

وی که در این نشست سخنرانی خود را تحت عنوان "الگوهای حرفه‌ای ... از تئوری تا عمل" ایراد کرد، گفت: "نزد بسیاری از فوتبال‌دوستان محبوب نیستم؛ چرا که همواره در پی اجرای الگوهای اخلاقی در فوتبال بوده‌ام؛ الگوهایی که در دوران فوتبالم هم به آنها پایبند بودم. به عنوان مثال هیچ‌گاه در دوران فوتبالم کارت قرمز نگرفتم. اخلاق در فوتبال از ارزش بالایی برخوردار است. به عنوان رییس اتحادیه فوتبال اروپا باید در این زمینه تلاش کنم."

بازیکن بزرگ فوتبال فرانسه از تزریق بی‌رویه پول در بعضی از تیم‌های اروپایی انتقاد کرد و افزود: "در چند سالی که در یوفا فعالیت می‌کنم، تلاش کرده‌ام، مانع رقم خوردن نتایج فوتبال به واسطه پول شوم. متاسفانه پول باعث ایجاد عدم توازن و بی‌عدالتی در فوتبال امروز جهان شده است. بعضی از تیم‌ها ثروتمند هستند و به راحتی بازیکن بزرگ را جذب می‌کنند. در مقابل بعضی از تیم‌ها فقیر هستند و توانایی رقابت با آنها را ندارند. سرمایه در چنین حالتی حرف اول را می‌زند. اتحادیه فوتبال اروپا در دوران ریاست من بارها تلاش کرده است، با تصویب لایحه‌ها و قوانین مانع از ولخرجی‌های زیاد بعضی از باشگاه شود. تلاش می‌کنیم تا با آگاه کردن بعضی از کشورها و فدراسیون‌ها مانع چنین کارشکنی و جنایتی شویم."

وی همچنین گفت: "تفاوتی بین فوتبال آماتور و حرفه‌ای در سطح فنی و مهارتی نمی‌بینم. آن‌چه تغییر کرده است، سرمایه‌گذاری و تزریق بی‌رویه پول است. موضوعی که باعث شده است تا بسیاری از دستمزد بالای بازیکنان فوتبال انتقاد کنند. با این حال باید بگویم که از نظر اخلاقی چنین دستمزدهایی بهتر از کارهای دیگری همچون مضاربه در بورس یا قمار است. یکی دیگر از مشکلاتی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، مشکل دلالان است. بازیکنان جوان و بسیار خوبی در سراسر جهان وجود دارند که به خاطر وجود دلالان نمی‌توانند، به تیم‌های خوب بروند و یا این که بخش زیادی از رقم قرارداد خود را از دست می‌دهند و مشکلات دیگری همچون دوپینگ هم هستند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پلاتینی که سه بار به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد، بار دیگر مخالفت خود را با استفاده از تکنولوژی خط دروازه اعلام کرد و گفت: "نمی‌توانم با چنین تفکری موافق باشم. این کار نیازمند هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیون یورو است. چنین هزینه‌ای برای این موضوع "ساده و پیش‌پاافتاده" زیاد است. عاقلانه این است که سطح داوران را بالا برده و اشتباه‌های آنها را در زمین کم کنیم. بهتر است که چنین هزینه‌ای هنگفت را صرف کارهای خیریه در کشورهای فقیر و نیازمند کنیم."

رییس یوفا درباره احتمال برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در خارج این قاره، به ویژه در آسیا گفت: "تا زمانی که من رییس یوفا هستم، اجازه نخواهم داد، فینال لیگ قهرمانان اروپا در خارج از اروپا برگزار شود."

پلاتینی در پایان سخنان خود درباره احتمال برگزاری جام‌جهانی 2022 قطر در زمستان گفت: "بار دیگر اعلام می‌کنم که موافق این نظر هستم. همچنان از برگزاری این رقابت‌ها در زمستان حمایت می‌کنم؛ چرا که در زمستان فضای بهتر برای بازیکنان، تماشاگران و رسانه‌ها فراهم است. نمی‌خواهم در امور کشورهای برگزارکننده این رقابت‌ها دخالت کنم اما بر این باورم که این رقابت‌ها در چند کشور برگزار شود، بهتر است. همچون یورو 2012 که در دو کشور لهستان و اوکراین برگزار شد."

رییس یوفا دسامبر 2011 نیز حرف‌های مشابهی را درباره برگزاری جام‌جهانی 2022 در فصل زمستان به زبان آورده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016