پنجشنبه 14 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بکهام در چین

پکن - ˈ دیوید بکهام ˈ، فوتبالیست 37 ساله انگلیسی که ماه گذشته باشگاهˈگالکسی ˈ آمریکا را ترک کرد در حال مذاکره با یک باشگاه لیگ برتری چین است.

به گزارش ایرنا، در اخبار ورزشی روز پنجشنبه رسانه های چین آمده که مذاکرات میان بکهام با باشگاه ˈ شانگهای شنخوا ˈ در شرق چین آغاز شده است.

در صورت عقد قرارداد این فوتبالیست در این باشگاه چینی هفته ای 250 هزار پوند دستمزد و 20 میلیون پوند از درآمدهای تبلیغاتی دریافت خواهد کرد.

گفته می شود، بکهام دیگر علاقه ای به ماندن در اروپا و آمریکا ندارد و در اندیشه حضور در چین و شرق آسیا است. با این حال خانواده اش تاکید کرده اند که این یک تصمیم بزرگ است.

در ماه های گذشته بسیاری از فوتبالیست های پا به سن گذاشته به باشگاه های لیگ برتر چین وارد شده اند که از جمله می توان به ˈآنلکاˈ فرانسوی و ˈدروگبا ˈ مهاجم سابق چلسی اشاره کرد.

با این حال مطبوعات ورزشی چین نوشته اند عملکرد این بازیکنان در باشگاه های چین چندان رضایت بخش نبوده است.

در همین حال ˈ لیو پنگˈ رییس تربیت بدنی چین اعلام کرده فوتبال کشورش به تحولات زیربنایی و نوسازی اساسی نیاز دارد.

وی هفته گذشته در گفت وگویی با روزنامه ˈورزش چین ˈ گفت که تیم های ملی فوتبال، بسکتبال و والیبال چین در سال 2012 میلادی به اهداف خود نرسیده و ضعیف شده اند.

این مقام ورزشی چین اذعان کرد در زمینه فوتبال ، کشورش کاستی های زیادی دارد که باید برطرف شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اینکه فوتبال چین نیاز به بازسازی دارد، افزود: مسابقات لیگ باید منظم تر شده، حامیان مالی با اعتماد بالا کار را ادامه دهند و مدارس فوتبال فعال تر شوند.

به باور ˈ لیو پنگˈ فوتبال چین از رقبا عقب افتاده است اما با پشتکار و سخت کوشی می توان به توفیق دست یافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016