سه شنبه 19 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسپانيا قويترين ليگ سال ۲۰۱۲ شد، ليگ ايران در رده ۳۶ جهان و چهارم آسيا

مهر ـ فدراسيون بين المللی تاريخ و آمار، ليگ اسپانيا را به عنوان قوی‌ترين ليگ سال ۲۰۱۲ اعلام کرد و در اين رده‌بندی ايران در رده سی و ششم دنيا و چهارم آسيا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسيون بين‌المللی تاريخ و آمار فوتبال امروز سه‌شنبه رده‌بندی قوی‌ترين ليگ‌های جهان در سال ۲۰۱۲ را اعلام کرد که ليگ اسپانيا موسوم به لاليگا با ۱۲۸۳ امتياز ‌در صدر اين رده‌بندی قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از لاليگا، ليگ برزيل با ۱۰۵۷ امتياز، ليگ آلمان با ۱۰۳۷ امتياز، ليگ ايتاليا با ۱۰۳۴ امتياز و ليگ انگلستان با ۱۰۰۷ امتياز رده‌های دوم تا پنجم را از آن خود کردند.

ليگ آرژانتين با ۹۱۹ امتياز، ليگ فرانسه با ۸۸۰ امتياز، ليگ هلند با ۷۳۸ امتياز، ليگ پاراگوئه با ۷۱۲/۵ امتياز و ليگ شيلی با۷۱۱/۵ امتياز در رده‌های ششم تا دهم جهان در پايان سال ۲۰۱۲ ايستادند.

در قاره آسيا هم ليگ کره‌جنوبی با ۶۵۳ امتياز در رده پانزدهم جهان و اول آسيا قرار گرفته است. ليگ ژاپن با ۴۸۱/۵ امتياز رده بيست و هفتم جهان و دوم آسيا و ليگ عربستان با۴۷۵/۵ امتياز رده بيست و هشتم جهان و سوم آسيا را به خود اختصاص داده‌اند. ليگ ايران هم با ۳۹۳/۵ امتياز بالاتر از آمريکا در رده سی و ششم جهان و چهارم آسيا قرار گرفته است.

ليگ تايلند با ۳۵۴ امتياز، ليگ کويت با ۳۵۲/۵ امتياز، ليگ استراليا با ۳۴۳/۵ امتياز، ليگ ازبکستان با ۳۳۹/۵ امتياز، ليگ امارات با ۳۳۶ امتياز و ليگ چين با ۲۸۹ امتياز در رده‌های پنجم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016