سه شنبه 5 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تساوی خانگی پرسپوليس برابر صنعت نفت

يحيی روزهای تلخ پرسپوليس مانوئل را تکرار کرد، ۸۰ دقيقه ژوزه‌ای!

مهر ـ تيم فوتبال پرسپوليس که با پيروزی پرگل برابر ملوان در جام حذفی همه را اميدوار کرده بود تا با هدايت يحيی گل محمدی روزهای سياه همراه با ژوزه را به فراموشی بسپارد، پس از ۱۰ دقيقه ابتدايی ديدار با صنعت نفت، ۸۰ دقيقه به همان سبک بازی مانوئل ژوزه فوتبال کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تيم‌های فوتبال پرسپوليس و صنعت نفت آبادان در آخرين ديدار از روز نخست هفته هجدهم رقابتهای ليگ برتر از ساعت ۱۷:۳۰ دقيقه امروز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی برابر هم به ميدان رفتند. در اين ديدار که قضاوت آن برعهده سيدحسين زرگر بود، تيم فوتبال پرسپوليس برتری ۲ بر صفر را با تساوی ۲ بر ۲ عوض کرد تا از کسب دومين پيروزی متوالی خود با هدايت يحيی گل‌محمدی محروم شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی کريمی (۴) و محمد نوری (۱۰) برای پرسپوليس و رضا خالقی‌فر(۵۵) و روح‌الله عرب (۸۴) برای صنعت نفت آبادان در اين بازی گلزنی کردند. مهرداد پولادی از تيم پرسپوليس و عليرضا خالقی‌فر، حسين کعبی و روح‌الله عرب از تيم صنعت نفت آبادان هم بازيکنان اخطاری اين مسابقه بودند.

در نيمه نخست پرسپوليس تيم برتر ميدان بود و خيلی زود توسط علی کريمی به گل برتری دست يافت. پس از اين گل حملات سرخپوشان بيشتر شد تا در دقيقه ۱۰ با ضربه سر محمد نوری گل دوم خود را به ثمر برسانند. البته اين گل عطش شاگردان گل‌محمدی برای رسيدن به گل‌های بيشتر را کاهش نداد اما حبيب دهقان دروازه‌بان پيشين پرسپوليس بارها مانع از به ثمر رسيدن گل‌های بيشتر تيم ميزبان شد تا در نهايت نيمه نخست با برتری ۲ بر صفر پرسپوليس به پايان برسد.

در نيمه دوم حرکات تکنيکی و کارهای ترکيبی بازيکنان صنعت نفت باعث شد آنها خود را از فشار تيم پرسپوليس بيرون آورده و چندين موقعيت گلزنی روی دروازه‌ اين تيم ايجاد کنند که در نهايت اين رضا خالقی‌فر بود که از يک توپ برگشتی برای فتح دروازه تيم ميزبان استفاده کند. اين بازيکن لحظاتی بعد چند بازيکن پرسپوليس را پشت سر گذاشت اما رو‌ح‌الله عرب نتوانست به خوبی پاسخ يک و دوی اين بازيکن را بدهد، تا بهترين فرصت آبادانی‌ها برای رسيدن به نتيجه مساوی هدر برود.

تعويض علی کريمی با مهدی مهدوی‌کيا در دقيقه ۷۰، از نکات جالب توجه اين مسابقه بود. کريمی که نخستين گل سرخپوشان را به ثمر رسانده بود، با خروج از زمين بازوبند کاپيتانی را به مهدوی‌کيا تحويل داد. از اين لحظه به بعد پرسپوليسی‌ها که خود را برنده بازی می‌دانستند، بازی قابل قبولی را ارائه نکردند.

اين بهترين فرصت برای بازيکنان سرعتی و تکنيکی تيم صنعت نفت بود تا از فاصله ايجاد شده بين خط دفاع و هافبک‌های تيم ميزبان برای رسيدن به گل دوم استفاده کند. پس از گل دقيقه ۸۴ روح الله عرب، پرسپوليسی‌ها حملات چشم بسته‌ای را روی دروازه حريف آبادانی تدارک ديدند اما نتيجه خاصی نداشت تا اين بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پايان برسد.

با توجه به نتيجه‌ای که در اين بازی رقم خورد، آلفردو کاسيميرو نيمه مربيان را از يحيی گل‌محمدی جانشين ژوزه مانوئل پرتغالی برد تا نوار ناکامی‌های سرخپوشان در ليگ برتر پاره نشود.

با کسب يک امتياز اين مسابقه، شاگردان يحيی ‌گل‌محمدی ۲۲ امتيازی شدند و در رده سيزدهم باقی‌ماندند. صنعت نفت آبادان هم با ۱۲ امتياز همچنان در رده هفدهم قرار دارد.

هفته هجدهم رقابتهای ليگ برتر باشگاه‌های کشور فردا چهارشنبه با برگزاری دو ديدار طبق برنامه زير به پايان می‌رسد:
* سايپا البرز - تراکتورسازی تبريز، ساعت ۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج
* آلومينيوم هرمزگان - استقلال، ساعت ۱۵، ورزشگاه خليج فارس بندرعباس

جدول رده‌بندی ليگ برتر:
۱- سپاهان با ۳۱ امتياز - تفاضل گل ۹+
۲- استقلال با ۳۱ امتياز - تفاضل گل ۷+ (يک بازی کمتر)
۳- فولاد خوزستان با ۳۰ امتياز - تفاضل گل ۱۰+
۴- ملوان بندرانزلی با ۳۰ امتياز - تفاضل گل ۳+
۵- راه‌آهن ۲۹ امتياز
--------------------------------
۱۳ - پرسپوليس با ۲۲ امتياز
--------------------------------
۱۵- آلومينيوم هرمزگان ۱۷ امتياز (يک بازی کمتر)
۱۶- ذوب‌آهن اصفهان ۱۶ امتياز
۱۷- نفت آبادان ۱۲ امتياز
۱۸- گهر دورود ۱۰ امتياز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016