چهارشنبه 27 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پپ گواردیولا بایرن مونیخی شد

بی بی سی ـ باشگاه بایرن مونیخ آلمان اعلام کرد، پپ گواردیولا سرمربی پیشین بارسلونا هدایت این تیم را از ابتدای فصل آینده به عهده خواهد گرفت.

این مربی اسپانیایی ۴۱ ساله که پیش از این خبرهایی درباره علاقه مندی باشگاه‌های چلسی و منچستر سیتی برای به خدمت گرفتن او منتشر شده بود، با قراردادی سه ساله، تا سال ۲۰۱۶ به بایرن مونیخ پیوست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گواردیولا جایگزین یوپ هاینکس مربی فعلی بایرن خواهد شد که قصد دارد در انتهای فصل بازنشسته شود.

گواردیولا در مدت چهار ساله مربیگری‌اش در بارسلونا، ۱۴ قهرمانی با این تیم کسب کرد. او در اردیبهشت سال گذشته این تیم را ترک کرد و برای استراحت یک ساله به همراه خانواده‌اش به نیویورک رفت.

کارل هاینس رومنیگه، رئیس باشگاه بایرن مونیخ پس از اعلام خبر انتخاب گواردیولا به‌عنوان سرمربی گفته است:" پپ گواردیولا یکی از موفق‌ترین مربیان دنیاست و ما مطمئن هستیم که او نه تنها برای بایرن بلکه برای تمام آلمان می درخشد."

" این باعث افتخار ماست بایرن مونیخ را کسی هدایت خواهد کرد که بسیاری از باشگاه‌های مطرح دنیا خواهان مربیگری او بودند."

گواردیولا پیش از این درباره علاقه مندی‌اش برای تجربه "چالش" سرمربی گری در باشگاه‌های انگلیسی صحبت کرده بود.

او گفته بود:" "در مقام بازیکن من نتوانستم رویای بازی در انگلستان را به واقعیت تبدیل کنم، اما امیدوارم در آینده بتوانم در فوتبال انگلستان به‌عنوان سرمربی کار کنم."

بایرن مونیخ در حال حاضر با نه امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، بایر لورکوزن در صدر جدول بوندس لیگا قرار دارد. این تیم در مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان اروپا با آرسنال روبرو خواهد شد.

هاینکس سرمربی ۶۷ ساله بایرن پیش از کریسمس اعلام کرد که قراردادش را پس از پایان فصل جاری تمدید نخواهد کرد.

اولی هوینس مدیر عامل باشگاه بایرن مونیخ درباره انتخاب گواردیولا گفته است:"تنها گواردیولا می تواند موفقیت‌های یوپ هاینکس را ادامه دهد."

***

پپ گواردیولا در یک نگاه

تولد: ۱۸ ژانویه ۱۹۷۱ سنت پدور، اسپانیا

دوران بازیگری: تیم دوم بارسلونا
(۹۲-۱۹۹۰) بارسلونا (۲۰۰۱-۱۹۹۰)، برشا (۰۲-۲۰۰۱)، آث رم(۰۳-۲۰۰۲)، برشا (۲۰۰۳)، الاهلی (۰۵-۲۰۰۳)، دورادوس (۰۶-۲۰۰۵) تیم ملی اسپانیا (۲۰۰۱-۱۹۹۲)

بازی ملی: ۴۷

دوران مربیگری: تیم دوم بارسلونا (۰۸-۲۰۰۷)
بارسلونا (۲۰۱۲-۲۰۰۸)

افتخارات دوران مربیگری: ۳ قهرمانی در لالیگا، ۳ قهرمانی در سوپر جام اسپانیا، ۲ قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ قهرمانی در سوپر جام اروپا، ۲ قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌های جهان

افتخارات در دوران بازیگری: ۶ قهرمانی در لالیگا، ۲ قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، ۱ قهرمانی در سوپر جام اسپانیا، ۱ قهرمانی در جام اروپا، ۲ قهرمانی در سوپر جام یوفا، ۱ قهرمانی در جام قهرمانان اروپا، ۱ مدال طلا در المپیک


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016