جمعه 29 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مستند الجزیره از ملی پوش ایران مسعود شجاعی

شبکه تلویزیونی الجزیره اخیرا در گفت و گویی با مسعود شجاعی از شرایط او در باشگاه اوساسونا پرسیده است.


به گزارش خبرآنلاین؛ گزارشگر این برنامه درباره شجاعی می گوید: برخی از مردم شجاع بدنیا می آیند و برخی نیز شجاع می شوند، مانند مسعود شجاعی، تنها ایرانی که در لیگ برتر لالیگا فوتبال بازی می کند. خوب یا بد اوساسونا باشگاهی که مسعود در آنجا بازی می کند، سمبل بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی شده است. مسعودی که در زمین خود را مسوول می داند و در بازی بسیار جدی بازی می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسعود می گوید: «وقتی صحبت می کنم باید بسیار به واژه هایی که بکار می گیرم دقت کنم چرا که حرفهای من در رسانه ها بلافاصله منعکس می شود چرا که علاقمندان جوان حرفهای مرا رصد می کنند چرا که 35 تا 40 میلیون جوان در ایران داریم که علاقه زیادی به فوتبال دارند و اگر جمله ای را به خطا بگویم آنها واکنش شدیدی نشان می دهند.»

سزار فیروز یکی از معدود ایرانی هایی است که در 1975 به این منطقه مهاجرت کرده است و سالهاست یکی از طرفداران تیم اوساسونا است. فیروز در مورد اولین برخورد با مسعود در اوساسونا می گوید:« مسعود درخواست کرد بلافاصله اسپانیایی صحبت کند و متوجه شدم او آرزوهای بزرگ در سر دارد.»
نام فامیلش در انگلیسی Brave یعنی شجاع معنی می دهد و این در حالی است که بعد از گذراندن دوره مصدومیت دوباره به تمرین های تیم اوساسونا بازگشته است.

فقط دویست هزار نفر در شهر پامپلونا زندگی می کنند شهری که ارنست همینگوی نویسنده معروف امریکایی قسمت اعظم رمان خورشید هم طلوع می کند را بر پایه تجربیاتش از گاو بازی در شهر پامپلونا نوشته است. شهری که کعبه آمال حالا نسل جدید اسپانیایی هایی است که می خواهند شجاع باشند . آنها که حاضرند ریسک بزرگ در افتادن با گاو خشمگین را تجربه کنند.

مسعود می گوید ما مردان ورزشی هستیم و آدمهای سیاسی نیستیم و سخنگوی دولت نیستیم هر چند همه ما را نگاه می کنند و به حرفهای ما گوش می دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016